Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 03 gru 2013, 17:26

czy jest może tutaj jakiś użytkownik DECa? :D Cały czas myślę nad jego wrzuceniem ale ciągle się zastanawiam czy faktycznie zapłon i wolne obroty bez sygnału z potencjometru przepływomierza są odpowiednie, w końcu to jest jeden z kluczowych sygnałów poprawnej pracy KE-Motronika. Chętnie bym zobaczył jak to pracuje i jeździ :-)

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 03 gru 2013, 18:07

Widzę mieszkasz niedaleko. Możemy się kiedyś hobbystycznie ustawić na
aldi pisze: kilka piw.
:).

Co do podłączenia i montażu. To akcje zacząłem w zeszły poniedziałek. Też czegoś takiego nie robiłem jeszcze, ale muszę się z tym zapoznać pod kątem reszty aut.
Wczoraj po kilku informacjach od Przemka z Ottomotiv uruchomiłem auto jeszcze mam trochę poprawek i przeróbkę Lpg, ale jestem pozytywnie nastawiony.

Chciałem po prostu zasięgnąć kilku informacji od ludzi którzy na tym jeżdżą w podobnych silnikach 2L 8v

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2013, 20:46

hubos21 pisze: i wolne obroty bez sygnału z potencjometru przepływomierza są odpowiednie,
Sygnał przepływomierza można symulować uruchamiając funkcje konwersji MAF>MAP. Zresztą stronę wcześniej o tym pisałem. Albo zrobić zapłon bez fabrycznego udziału fabrycznego sterownika.

skwaromir, chętnie bym zobaczył jak to chodzi.
Będziesz sam stroił czy oddajesz gdzieś?
Dokładałeś przepustnicę z TPSem? Bo chyba przy mechanicznym wtrysku tego niema (chyba dopiero w ACE się pojawiło).

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 03 gru 2013, 20:59

ACE ma styczniki jak wszystkie z wtryskiem mechanicznym, tylko, że w jednej obudowie, ABF i ADL mają dopiero TPSy

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 03 gru 2013, 22:24

Mam taki plan, dziś przyszło LC-1.
Trochę pokombinuje i zrobię jakiś sniffer (nie jest to szczyt, ale też ponoć nie najgorzej dział), bo póki co za kolektor się nie będę brał.
Mam przepustnice z TPS-em kupiłem wszystko od jednego sprzedawcy z silnika 2E.
aldi Jak poogarniam auto tak, żeby corrado postawić na dołku to możemy się ustawić w wolnej chwili... jak będziesz miał czas i chęci <ok> ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2013, 23:22

Jak masz szerokopasmówkę to tym bardziej bym się do ciebie wybrał.
Sniferra robisz w postaci prostej rurki czy jakiś bardziej wymyślny? Gdzieś na lpg-forum był ciekawy temat o snifferach

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 04 gru 2013, 00:07

Myślałem nad prostą rurką, ale znalazłem szkic ze zgrubieniem na środku na jakiejś stronie z za "wielkiej kałuży" i może coś takiego zrobię. Jutro pomyślę o dorobieniu kilku tulejek bo oryginalną chcę zostawić do sr-a. Na lpg forum znalazłem jeden temat, ale jeszcze poszukam. Jak się ogarnę możemy się ustawić...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 gru 2013, 09:43

Tutaj jest temat (nie wiem czy ten widziałeś): http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=14& ... 6&e=479186 tylko trzeba się zalogować.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 04 gru 2013, 18:03

Tego, akurat nie widziałem. Dzięki. Jak to po ogarniam, żeby było już po mojemu to wrzucę jakieś fotki do tematu. Ale to jeszcze potrwa...

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 gru 2013, 20:09

skwaromir pisze:Planuje w najbliższym czasie przejść na wtrysk elektroniczny w moim 3a,
widząc, że kolega zastosował kolektor z 2E chciałbym też taki użyć z racji na wlot z przodu ułatwiający konstrukcje dolotu.
Zastanawiam się czy wtryski które tam są połączone w full grupie można podzielić po 2 szt. i podpiąć pod 2 banki powinno to zmniejszyć starty paliwa i dać lepsze wysterowanie ??
i jak wsadziłes kolektor od 2E? W b3 pewno wszedł pod maskę bo tam blok o 16mm niższy.
Sterownik dałes od 2E czy stary od mechanicznego wtrysku został? Bo jak od mechanicznego to troche gra nie warta świeczki

A co do półsekwencji to bez koła 60 - 2 chyba nie da rady bo nie bedzie wiadomo dla których dwóch cylindrów trzeba podac paliwo

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 05 gru 2013, 21:23

Wsadziłem.
Sterownik od 3A, rozwiń 'gra nie warta świeczki' bo nie wiem co mógł by mi zmienić ten od 2E ?
Jest fullgrupa, co się będzie działo dalej zobaczymy. Jak s13 po ogarniam to będę myślał co dalej w audi działać, na pewno zamontuje IV gen. lpg z mojej EJ1.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 gru 2013, 21:36

Wsadziłem znaczy ze kolektor ssący się mieści. Maszmoże foty?
Ja myśłe ze łatwiej wsadzić całego kompa od 2E i sie cieszyc jazda niż kombinować z decem
Mógłbys wsadzic kompa z 2E poprostu i jeździć na przepływce lub jakby wkurzaa to wywalić przepływkę za pomoca deca. Popatrz ile tu teraz kabli.
Jak masz gotowy bliźniaczy silnik z elektroniką to po co sobie komplikować życie, jeszcze musisz to dostroić. Ja bede chciał zaadoptować elektornikę z ADL do ACE bo to ADL jest już gotową 16V fabrycznie na elektronice. Tyle tylko że ster od ADL dużo ciężej znaleźć i jest dużo droższy nż graty od 2E bo kompa od 2E kupisz za 50 pln

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 05 gru 2013, 22:30

Hmm.
Aparat zostawiłem w garażu. Jutro wrzucę.
"Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia".
Nie wiem czy komp z 2E ma taki sam pin-out, jak nie to jest dopiero kupa kabli.
Przepływomierzom dziękuje. Zostawię tylko tego w 1Z.
Kabli w sumie nie dużo ok 10. Ale jakie możliwości, oraz można się czegoś nauczyć, kilka telefonów do Przemka z ottomotive i już wiem więcej.
Bardzo lubię takie rzeczy.
Ja uważam to za w miarę prostą modyfikację, a musiałem coś ogarnąć bo mi "quatrówka" rzuciła palenie, a zima już za rogiem :-)
Strojenie jeee to jest to co Rysie kochają najbardziej :mrgreen: .
I tak się świnka przyda bo będę chciał T zapakować do auta.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 gru 2013, 23:33

ale wiesz że całą wiązke od 2e kupisz za 70 PLN? Kompa Za 50 PLN pare pierdół i jeździsz.
Dec jak najbardziej ale chodzi mi o to że podstawą Twojego wtrysku jest cały czas komp od mechanika. Decem możesz sobie czy tego czy tego podstroić ale jak cos padnie albo potrzeba by wrócić do ori map to ster od 2E wszystko ogarnia

A powiem Ci jeszcze coś: domowym strojeniem nie ogarniesz tak zapłonu jak fabryczny sterownik czytaj łatwo coś skopać a przy 2e nie musiałbyś wcale tego ruszać

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 06 gru 2013, 07:35

marszall pisze: chodzi mi o to że podstawą Twojego wtrysku jest cały czas komp od mechanika.
Raczej nie, Wtryskiem steruje dec. Zapłonu to się zgodzę został seryjny sterownik.
Padnie np. co ?

W zapłon na razie się nie wbijam. Zostaje seria, nie mam tyle czasu. Tak przeglądałem trochę różne posty i spotkałem sporo informacji o stukowym ( tu i uwdzie padły silniki), nie wiem jak ktoś musiał ostro jechać z zapłonami, albo coś pokręcić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl