[All] Opony na LATO - jakie wybrać ?
opony
Witam wszystkich.
Mam nastepujace pytanie: W chwili obecnej mam zalozone opony bieznikowane z 2013 r, dostalem je gratis. Czytalem rozne oinie na ten temat i troche jestem zniesmaczony. Nowe planuje kupic na nastepny sezon. Na tych mam plan przejezdzic do zimy. Chyba wytrzymaja jeszcze 3 miechy? Zalozone 10 lipca. Dodam ze nie jezdze szybko ani dosc czesto, bardziej martwia mnie temperatury. Co o tym sadzicie? Prosze o obiektywne wasze zdania. Dzieki bardzo POZDRAWIAM.
Mam nastepujace pytanie: W chwili obecnej mam zalozone opony bieznikowane z 2013 r, dostalem je gratis. Czytalem rozne oinie na ten temat i troche jestem zniesmaczony. Nowe planuje kupic na nastepny sezon. Na tych mam plan przejezdzic do zimy. Chyba wytrzymaja jeszcze 3 miechy? Zalozone 10 lipca. Dodam ze nie jezdze szybko ani dosc czesto, bardziej martwia mnie temperatury. Co o tym sadzicie? Prosze o obiektywne wasze zdania. Dzieki bardzo POZDRAWIAM.
stanleyt pisze:Panowie, mam opony 205/60/15 w mojej b4 i przymieram się do wymiany przedniej pary. Czy można założyć na przód 195/65/15 jeżeli trafiłaby się okazja czy należy unikać żeby z przodu były inne opony niż z tyłu?
jeżeli masz przód napęd to możesz
jeżeli masz quattro to musisz mieć wszystkie 4 opony w tym samym rozmiarze!!
Mówią że letnie najlepiej kupić końcem stycznia
Jako że moje opony letnie powiedziały dowidzenia po siedmiu sezonach - trochę poczytałem o oponach tu i tam.
Ja kupuję Dunlop Sp Sport Bluresponse - chyba najlepsze co może być
230 zł. za sztukę - jak na razie
Hamowanie na mokrym - A (skala od A do G)
Zużycie paliwa - B (skala od A do G)
Jako że moje opony letnie powiedziały dowidzenia po siedmiu sezonach - trochę poczytałem o oponach tu i tam.
Ja kupuję Dunlop Sp Sport Bluresponse - chyba najlepsze co może być
230 zł. za sztukę - jak na razie
Hamowanie na mokrym - A (skala od A do G)
Zużycie paliwa - B (skala od A do G)
ziemor pisze:Mówią że letnie najlepiej kupić końcem stycznia
Jako że moje opony letnie powiedziały dowidzenia po siedmiu sezonach - trochę poczytałem o oponach tu i tam.
Ja kupuję Dunlop Sp Sport Bluresponse - chyba najlepsze co może być
230 zł. za sztukę - jak na razie
Hamowanie na mokrym - A (skala od A do G)
Zużycie paliwa - B (skala od A do G)
Dla mnie to pic na wodę fotomontaż. Skąd oni biorą te dane ? :shock:
Wiem po sobie, sami u mnie w firmie testowaliśmy opony, różnego gatunku i w różnym przedziale cenowym. Jedna po 20kkm była wy-ząbkowana i nadawała się na śmieci. O najtańszej półce nie będe nawet wspominał, więcej czasu spędziła na reklamacjach niż na feldze.
Najlepszą oponą do samochodu w indeksie "C" jest opona Uniroyal.. (opona typowo deszczowa) po przebiegu 110 tys km zostało jeszcze 4,5mm do ogranicznika, w tym nowa opona ma 9mm. Opony były założone na osi pędzonej i poddane były sporym ciężarom .
A te oznaczenia o wysokiej oszczędności w paliwie to bajki. Konkurencje prześcigają się kto wymyśli "lepszą bajkę"
A to się zgadzaMIODEK pisze:A te oznaczenia o wysokiej oszczędności w paliwie to bajki. Konkurencje prześcigają się kto wymyśli "lepszą bajkę"
Wiesz że ja nawet trochę sceptycznie podchodzę do testów które są publikowanie w gazetach
Mój wybór jeszcze padł na Nokian Z G2 - tylko tej opony na ma na felę 15 cali
MiodkÓ daj dokładną nazwę tych opon Unirojal
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2842
- Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Radom
Mam pytanko, przy oponach 215/45 na feldze 17" 8j ET20 i obniżeniu -40 z tyłu na dziurach felga opona mi trze, albo o błotnik albo o zderzak, dokładnie nie wiem. Czy zmiana opon na 205/45 załatwi sprawę? czy od razu szukać 205/40. Wolałbym 205/45 z powodu większego komfortu i mniejszej dziury miedzy błotnikiem a kołem ale jak ma dalej trzeć na wybojach to wolałbym tego uniknąć...
Tak jak napisałeś, że nie wiadomo o co trze, to ciężko powiedzieć, jaka opona da radę. Sprawę załatwiłby chyba dystans (u mnie przy 8,5J i ET 35 problemu nie ma żadnego ... tyko, że mam obniżenie o 10 mm mniejsze), ale przy takim ET to rozwiązanie odpada. Przy 205/45 zmniejszysz promień o niecałe 5 mm, ale i naciąg będzie większy więc zmniejszysz objętościowo oponę po bokach. Ja bym zaryzykował z 205/45 z racji komfortu, o którym pisałeś.Tighe pisze:Mam pytanko, przy oponach 215/45 na feldze 17" 8j ET20 i obniżeniu -40 z tyłu na dziurach felga opona mi trze, albo o błotnik albo o zderzak, dokładnie nie wiem. Czy zmiana opon na 205/45 załatwi sprawę? czy od razu szukać 205/40. Wolałbym 205/45 z powodu większego komfortu i mniejszej dziury miedzy błotnikiem a kołem ale jak ma dalej trzeć na wybojach to wolałbym tego uniknąć...
Mały test opon - linki
http://www.auto-motor-i-sport.pl/galeri ... ch,14812,5
Następnie Test opon letnich ACE/GTÜ 2013 w rozmiarze 195/65 R15 V
http://www.auto-motor-i-sport.pl/galeri ... ch,14812,5
Następnie Test opon letnich ACE/GTÜ 2013 w rozmiarze 195/65 R15 V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów