[C5 AFN] polski vag się łączy , vag com nie chce
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
[C5 AFN] polski vag się łączy , vag com nie chce
witam mam problem z moim a6 c5 AFN w ktorym po przekładce silnika z 2.5 v6 na AFN jest problem z vag com'em , który się nie łączy , dodam, że z innymi autami nie mam problemu z łącznością.. natomiast w tym przypadku jedynie polski vag się łączy.. pomocy, bo nic nie mogę zrobić na polskim vagu...
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Według mnie różnice są zbyt duże i być może ktoś skopał instalkę.
Źródełka:
Audi A6 C5 1997 silnik AFB
VW Passat 98r silnik AFN:
Na dzień dobry do kontroli jak wygląda sterownik (z jakiego jest auta) i czy podłączenia wiązki są prawidłowe.
Trochę roboty jest. No chyba, że najlepiej kupić gotową wiązkę na wtyczkę do ori sterownika AFN i przekładać.
Czy polski vag pokazuje jakieś błędy? Możliwy błąd 65536.
Źródełka:
Audi A6 C5 1997 silnik AFB
VW Passat 98r silnik AFN:
Na dzień dobry do kontroli jak wygląda sterownik (z jakiego jest auta) i czy podłączenia wiązki są prawidłowe.
Trochę roboty jest. No chyba, że najlepiej kupić gotową wiązkę na wtyczkę do ori sterownika AFN i przekładać.
Czy polski vag pokazuje jakieś błędy? Możliwy błąd 65536.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
Silnik przekładany był w profesionalnym zakładzie trudniącym się tym, wszystko kompleksowo przerzucone począwszy od silnika aż po znacze na tylnej klapie, do niczego nie ma zastrzeżeń, zero partactwa
na chwilę obecną udało mi się połączyć vag - com'em 3.112 , po tym jak odinstalowałem wszelkie sterowniki do systemu..dość opornie się łącz, ale daje radę :mrgreen:
wychodzi na to, że gryzło się coś z vag'iem , tyle tylko dziwne jest to , że z innymi autami nie było problemu i wcześniej, ale mniejsza o to
na chwilę obecną udało mi się połączyć vag - com'em 3.112 , po tym jak odinstalowałem wszelkie sterowniki do systemu..dość opornie się łącz, ale daje radę :mrgreen:
wychodzi na to, że gryzło się coś z vag'iem , tyle tylko dziwne jest to , że z innymi autami nie było problemu i wcześniej, ale mniejsza o to
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Czasami brak słów na autorów problemów.... wystarczyło sterowniki w lapku odinstalować... tu przydałby się cytat Adama Miałczyńskiego z "Dnia świra". Wszyscy wiedzą o co chodzi :evil:lord17_1991 pisze:Silnik przekładany był w profesionalnym zakładzie trudniącym się tym, wszystko kompleksowo przerzucone począwszy od silnika aż po znacze na tylnej klapie, do niczego nie ma zastrzeżeń, zero partactwa
na chwilę obecną udało mi się połączyć vag - com'em 3.112 , po tym jak odinstalowałem wszelkie sterowniki do systemu..dość opornie się łącz, ale daje radę :mrgreen:
wychodzi na to, że gryzło się coś z vag'iem , tyle tylko dziwne jest to , że z innymi autami nie było problemu i wcześniej, ale mniejsza o to
a głupi człowiek szuka merytorycznej wiedzy i rozwiązania problemu...
poza tym najpierw byłeś u nich z problemem czy od razu waliłeś do forum?
pozostawię to bez dalszego komentarza bo pewnie dostałbym ostrzeżenie od administracji
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
Problem nie został rozwiązany, bo jest nim bardzo słaba komunikacja, czasami kilkanascie razy trzeba próbować..Ale przynajmniej "jest" teraz.
Francis1982, czytaj uważniej, analizuj, przetwarzaj, a wiedzę na temat polskiej kinematografii pozostaw do krzyżówek
Pisząc na forum (oczywiście po ówczesnych poszukiwaniach podobnego problemu, gdzie w większości przypadków problem był z brakiem komunikacji ze wszelkimi autami, nie jak w moimi przypadku z konkretnym) oczekiwałem/oczekuję porady (bo nie raz właśnie na tym forum uzyskałem pomoc w postaci sugestii, jak i sam staram się pomagać) w jakim kierunku iść, bo to że usunełem sterowniki i "jakoś" z łaską się czasami łączy, nie jest rozwiązaniem problemu... :evil:
Podsumowując, nie powiedziałem że usunięcie sterowników zamyka problem, bo wcześniej z innymi autami bez problemu sie łączyłem, a teraz co prawda łącze się z c5'ątką , ale uzależnione jest to od nastroju auta.
Francis1982, czytaj uważniej, analizuj, przetwarzaj, a wiedzę na temat polskiej kinematografii pozostaw do krzyżówek
Pisząc na forum (oczywiście po ówczesnych poszukiwaniach podobnego problemu, gdzie w większości przypadków problem był z brakiem komunikacji ze wszelkimi autami, nie jak w moimi przypadku z konkretnym) oczekiwałem/oczekuję porady (bo nie raz właśnie na tym forum uzyskałem pomoc w postaci sugestii, jak i sam staram się pomagać) w jakim kierunku iść, bo to że usunełem sterowniki i "jakoś" z łaską się czasami łączy, nie jest rozwiązaniem problemu... :evil:
Podsumowując, nie powiedziałem że usunięcie sterowników zamyka problem, bo wcześniej z innymi autami bez problemu sie łączyłem, a teraz co prawda łącze się z c5'ątką , ale uzależnione jest to od nastroju auta.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Żeby nie było za ostro zasugeruję przyjrzenie się schematom.
W Audi A6 masz aktywną linię CAN, tymczasem w paskach B5 jej nie ma. Z forum passata dowiedziałem się, że AFN nie posiada linii CAN (parę minut szukania za pomocą google) a co za tym idzie nie ma takiego wyjścia z sterownika. Schematy gniazd diagnostycznych są różne.
Wniosek:
Najlepiej znaleźć prawidłowy schemat OBD II VW Passata B5 z silnikiem AFN (najlepiej oczywiście szukać po oznaczeniu sterownika).
Rozbierasz gniazdo diagnostyczne i szukasz różnic z tym:
http://forum.vw-passat.pl/threads/1394- ... azda-OBDII
Jak zobaczysz różnice okaże się, że ów zakład nie do końca jest aż tak profesjonalny i olał diagnostykę a skupił się na samym działaniu silnika.
Zgodnie z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD możesz dokupić przejściówkę na OBD I i sprawdzić samą linią K i L.
P.S. Windows XP jest czasami toporny i trzeba dobrze usunąć sterowniki jakimś dobrym uninstallerem bo z MS nigdy nic nie wiadomo.
W Audi A6 masz aktywną linię CAN, tymczasem w paskach B5 jej nie ma. Z forum passata dowiedziałem się, że AFN nie posiada linii CAN (parę minut szukania za pomocą google) a co za tym idzie nie ma takiego wyjścia z sterownika. Schematy gniazd diagnostycznych są różne.
Wniosek:
Najlepiej znaleźć prawidłowy schemat OBD II VW Passata B5 z silnikiem AFN (najlepiej oczywiście szukać po oznaczeniu sterownika).
Rozbierasz gniazdo diagnostyczne i szukasz różnic z tym:
http://forum.vw-passat.pl/threads/1394- ... azda-OBDII
Jak zobaczysz różnice okaże się, że ów zakład nie do końca jest aż tak profesjonalny i olał diagnostykę a skupił się na samym działaniu silnika.
Zgodnie z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD możesz dokupić przejściówkę na OBD I i sprawdzić samą linią K i L.
P.S. Windows XP jest czasami toporny i trzeba dobrze usunąć sterowniki jakimś dobrym uninstallerem bo z MS nigdy nic nie wiadomo.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
Francis1982, dzięki, właśnie jestem na etapie rozbierania i sprawdzania ów różnic..wygląda na to , że żadnej filozofii nie ma bo jedynie linia K oraz + i masa są tylko potrzebne.
[ Dodano: 2013-12-09, 13:51 ]
Jeśli nie ogarnę tego, auto pojedzie do jakiegoś dobrego elektromechanika na terenie Lublina..
[ Dodano: 2013-12-09, 13:51 ]
Jeśli nie ogarnę tego, auto pojedzie do jakiegoś dobrego elektromechanika na terenie Lublina..
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
najlepiej reklamować w "speców" którzy fachowo montowali silnik
niech naprawiają linie diagnostyczne bo podejrzewam olali system, bo nie spodziewali się, że właściciel będzie chciał diagnozować sobie kiedykolwiek kablem
poza tym mam vaga 2.08 pl i dokładnie nie pamiętam ale chyba on nie obsługuje linii CAN a nowszy (4.09 Release) na 100%
widać rozpoznaje CAN ale nie umie się połączyć bo go fizycznie w sterowniku nie ma
niech naprawiają linie diagnostyczne bo podejrzewam olali system, bo nie spodziewali się, że właściciel będzie chciał diagnozować sobie kiedykolwiek kablem
poza tym mam vaga 2.08 pl i dokładnie nie pamiętam ale chyba on nie obsługuje linii CAN a nowszy (4.09 Release) na 100%
widać rozpoznaje CAN ale nie umie się połączyć bo go fizycznie w sterowniku nie ma
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: