Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 AFN] polski vag się łączy , vag com nie chce

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

[C5 AFN] polski vag się łączy , vag com nie chce

Post autor: lord17_1991 » 05 gru 2013, 13:25

witam mam problem z moim a6 c5 AFN w ktorym po przekładce silnika z 2.5 v6 na AFN jest problem z vag com'em , który się nie łączy , dodam, że z innymi autami nie mam problemu z łącznością.. natomiast w tym przypadku jedynie polski vag się łączy.. pomocy, bo nic nie mogę zrobić na polskim vagu...

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 05 gru 2013, 19:40

Nie łączy się tylko z silnikiem?
Jak tak to musisz zmienić start baud na :
-0
-240
-9600
Któreś na pewno za dzierży. Ew. zobacz czy porty com ustawione poprawnie.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 05 gru 2013, 21:01

Nie wiem czy to nie przypadkiem kwestia tego, że wiązka/sterownik może być nieco inny? Tak strzelam tylko... bo start baud raczej z tym wspólnego za wiele mieć nie będzie.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 05 gru 2013, 23:41

port jest ok , z innymi autami bez problemu się łączy jutro sprubuję star baud na 240 przestawić bo na 0 i 9600 napewno nie działa..

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 gru 2013, 22:30

Tak zapytam. Masz tam już OBD II czy jeszcze OBD I?

Podaj dokładnie jaki miałeś wcześniej sterownik i jaki masz teraz (model auta i rocznik obu sterowników). Sprawdzę czy nie ma różnicy w pinologii jeżeli chodzi o diagnostykę.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 07 gru 2013, 19:00

jak najbardziej OBD II , obecnie siedzi sterownik z passata b5 , wczesniej był ori z c5 2.5 v6 czy różnica w pinach jest możliwa? polski vag hula..

[ Dodano: 2013-12-07, 19:03 ]
c5 a6 97 R. sterownik obecnie z passata b5 98 r.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 gru 2013, 18:57

Według mnie różnice są zbyt duże i być może ktoś skopał instalkę.
Źródełka:

Audi A6 C5 1997 silnik AFB
Obrazek Obrazek

VW Passat 98r silnik AFN:
Obrazek Obrazek

Na dzień dobry do kontroli jak wygląda sterownik (z jakiego jest auta) i czy podłączenia wiązki są prawidłowe.

Trochę roboty jest. No chyba, że najlepiej kupić gotową wiązkę na wtyczkę do ori sterownika AFN i przekładać.

Czy polski vag pokazuje jakieś błędy? Możliwy błąd 65536.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 08 gru 2013, 21:20

Silnik przekładany był w profesionalnym zakładzie trudniącym się tym, wszystko kompleksowo przerzucone począwszy od silnika aż po znacze na tylnej klapie, do niczego nie ma zastrzeżeń, zero partactwa ;-)
na chwilę obecną udało mi się połączyć vag - com'em 3.112 , po tym jak odinstalowałem wszelkie sterowniki do systemu..dość opornie się łącz, ale daje radę :mrgreen:
wychodzi na to, że gryzło się coś z vag'iem , tyle tylko dziwne jest to , że z innymi autami nie było problemu i wcześniej, ale mniejsza o to :-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 gru 2013, 23:49

lord17_1991 pisze:Silnik przekładany był w profesionalnym zakładzie trudniącym się tym, wszystko kompleksowo przerzucone począwszy od silnika aż po znacze na tylnej klapie, do niczego nie ma zastrzeżeń, zero partactwa ;-)
na chwilę obecną udało mi się połączyć vag - com'em 3.112 , po tym jak odinstalowałem wszelkie sterowniki do systemu..dość opornie się łącz, ale daje radę :mrgreen:
wychodzi na to, że gryzło się coś z vag'iem , tyle tylko dziwne jest to , że z innymi autami nie było problemu i wcześniej, ale mniejsza o to :-)
Czasami brak słów na autorów problemów.... wystarczyło sterowniki w lapku odinstalować... tu przydałby się cytat Adama Miałczyńskiego z "Dnia świra". Wszyscy wiedzą o co chodzi :evil:

a głupi człowiek szuka merytorycznej wiedzy i rozwiązania problemu...

poza tym najpierw byłeś u nich z problemem czy od razu waliłeś do forum?

pozostawię to bez dalszego komentarza bo pewnie dostałbym ostrzeżenie od administracji

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 09 gru 2013, 02:32

Problem nie został rozwiązany, bo jest nim bardzo słaba komunikacja, czasami kilkanascie razy trzeba próbować..Ale przynajmniej "jest" teraz.
Francis1982, czytaj uważniej, analizuj, przetwarzaj, a wiedzę na temat polskiej kinematografii pozostaw do krzyżówek ;-)

Pisząc na forum (oczywiście po ówczesnych poszukiwaniach podobnego problemu, gdzie w większości przypadków problem był z brakiem komunikacji ze wszelkimi autami, nie jak w moimi przypadku z konkretnym) oczekiwałem/oczekuję porady (bo nie raz właśnie na tym forum uzyskałem pomoc w postaci sugestii, jak i sam staram się pomagać) w jakim kierunku iść, bo to że usunełem sterowniki i "jakoś" z łaską się czasami łączy, nie jest rozwiązaniem problemu... :evil:

Podsumowując, nie powiedziałem że usunięcie sterowników zamyka problem, bo wcześniej z innymi autami bez problemu sie łączyłem, a teraz co prawda łącze się z c5'ątką , ale uzależnione jest to od nastroju auta.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 gru 2013, 12:40

Żeby nie było za ostro zasugeruję przyjrzenie się schematom.

W Audi A6 masz aktywną linię CAN, tymczasem w paskach B5 jej nie ma. Z forum passata dowiedziałem się, że AFN nie posiada linii CAN (parę minut szukania za pomocą google) a co za tym idzie nie ma takiego wyjścia z sterownika. Schematy gniazd diagnostycznych są różne.

Wniosek:

Najlepiej znaleźć prawidłowy schemat OBD II VW Passata B5 z silnikiem AFN (najlepiej oczywiście szukać po oznaczeniu sterownika).

Rozbierasz gniazdo diagnostyczne i szukasz różnic z tym:

http://forum.vw-passat.pl/threads/1394- ... azda-OBDII

Jak zobaczysz różnice okaże się, że ów zakład nie do końca jest aż tak profesjonalny i olał diagnostykę a skupił się na samym działaniu silnika.

Zgodnie z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD możesz dokupić przejściówkę na OBD I i sprawdzić samą linią K i L.

P.S. Windows XP jest czasami toporny i trzeba dobrze usunąć sterowniki jakimś dobrym uninstallerem bo z MS nigdy nic nie wiadomo.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 09 gru 2013, 13:50

Francis1982, dzięki, właśnie jestem na etapie rozbierania i sprawdzania ów różnic..wygląda na to , że żadnej filozofii nie ma bo jedynie linia K oraz + i masa są tylko potrzebne.

[ Dodano: 2013-12-09, 13:51 ]
Jeśli nie ogarnę tego, auto pojedzie do jakiegoś dobrego elektromechanika na terenie Lublina..

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 gru 2013, 18:54

najlepiej reklamować w "speców" którzy fachowo montowali silnik

niech naprawiają linie diagnostyczne bo podejrzewam olali system, bo nie spodziewali się, że właściciel będzie chciał diagnozować sobie kiedykolwiek kablem

poza tym mam vaga 2.08 pl i dokładnie nie pamiętam ale chyba on nie obsługuje linii CAN a nowszy (4.09 Release) na 100%

widać rozpoznaje CAN ale nie umie się połączyć bo go fizycznie w sterowniku nie ma

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 10 gru 2013, 12:50

do "speców" aby reklamowac mam ponad 400 kilometrów...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 gru 2013, 17:58

Tak w ogóle podaj numer sterownika jaki masz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl