Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI ]B4 Cabrio Zmiana silnika

Aleksandraa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: ZST

[1,9 TDI ]B4 Cabrio Zmiana silnika

Post autor: Aleksandraa » 09 gru 2013, 17:58

Chce zmienić silnik w swoim cabrio, może ktoś doradzi jaki był by dobry(...)
Chiała bym disla gdzies w granicach 130 150 km teraz mam 1.9 tdi ale juz powoli nie daje rady...
Ostatnio zmieniony 09 gru 2013, 19:53 przez Aleksandraa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 gru 2013, 18:17

Aleksandraa pisze:ale juz powoli nie daje rady...
Co masz na myśli? Brakuje Ci mocy, czy silnik sam w sobie jest już padłem?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 gru 2013, 18:23

Aleksandraa pisze:Chiała bym disla gdzies w granicach 130 150 km teraz mam 1.9 tdi ale juz powoli nie daje rady...
Nie potrzeba wymieniać silnika ,żeby mieć te ok.110 koni .Wystarczy doprowadzić Twój do stanu ori ,skoro niedomaga ,znalezć przyczynę.Jak już będzie jechał "normalnie " jak przystało na 90 koni, zafundować mu nowe mapy do sterownika ,czyli popularnie mówiąc "chipsa " ....zdziwiła byś się ,jak takie tuningowane 90 kucy może jechać ...można też zmienić wtryski na większe ,od np.AFN -a i ze 110 robi nam się dobre 120 parę koników 8-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 gru 2013, 18:37

Najbezpieczniej (mechanicznie) i optymalnie osiągi do spalania to silnik 131KM z A4 (AVF, AWX) - do tego jakiś sofcik i 150-160KM powinno pęknąć.

Aleksandraa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: ZST

Post autor: Aleksandraa » 09 gru 2013, 19:59

Silnik to grat... Ma przejechane ponad 330 000 i raczej nie jest oplacalne go naprawiać . Dlatego napisałam o rady jaki naj latwiej mozna by bylo wstawic .

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 09 gru 2013, 20:02

Aleksandraa pisze:Silnik to grat... Ma przejechane ponad 330 000 i raczej nie jest oplacalne go naprawiać . Dlatego napisałam o rady jaki naj latwiej mozna by bylo wstawic .
Stwierdzasz to po przebiegu czy po czym..?

Aleksandraa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: ZST

Post autor: Aleksandraa » 09 gru 2013, 20:07

MOJE PYTANIE BRZMI :
JAKI JEST NAJLEPSZY SILNIK DO PRZEKŁADKI CHCE DISLA 130-150KM A MAM TERAZ 1,9TDI. PROSZE TYLKO O PORADY.
TO NA TYLE! ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 gru 2013, 20:15

Jak już wspomnaiłem... AVF lub AWX...chyba, że masz większy zapas gotówki to ARL (Golf lub Leon - 150KM seryjnie)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 10 gru 2013, 09:22

Aleksandraa pisze:MOJE PYTANIE BRZMI :
JAKI JEST NAJLEPSZY SILNIK DO PRZEKŁADKI CHCE DISLA 130-150KM A MAM TERAZ 1,9TDI. PROSZE TYLKO O PORADY.
TO NA TYLE! ;-)
to "rentownie" patrzac na twoje zapytanie, nie wiem cyz jest sens pakowac taka kase, ja wiem ze to "milosc / hobby" etc ale na allegro widze silniki po 1000-3000zl (sam silnik - a gdzie robocizna?!, komputer pewnie terz trzeba bedzie zmienic na 16bit?! - kostrz ma fajne "komputery" <ok> )

a do 1z za okolo tysiaka masz to samo na motorze ktory wg mnie nie wiele ustepuje mlodszym nawet mimo przebiegu, kwestia tak jak Munior pisał, doprowadzenia go do ladu i skladu.

silnik jak silnik, dol i gora wg mnie te same co w nowszych u nas tylko mniej wadliwy osprzet :>

Pozdrawiam :) z twoich rejonow ZCH przywiozlem moje zielone kombi :)

PS. a jesli faktycznie uprzesz sie na zmiane motoru, idz w slady arwamm'a, 2.5 r5

Aleksandraa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: ZST

Post autor: Aleksandraa » 10 gru 2013, 11:33

Dzieki chłopaki :) Wiem tylko że do wiosny trzeba ogarnąć ją silnikowo mam na to całą zimę i zobaczymy jak to będzie o zmianach na pewno napisze w swoim temacie ;)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 10 gru 2013, 14:01

bloku pisze:Jak już wspomnaiłem... AVF lub AWX...chyba, że masz większy zapas gotówki to ARL (Golf lub Leon - 150KM seryjnie)
Poprzecznego silnika nie wsadzisz tak prosto wzdłużnie. Wbrew pozorom jest dużo różnic.
Pamietaj że wkłądanie nowego silik AVF/AWX to masa zmian i kosztów. I ciężko znależc mądrego i ogarniętego mechanika.

Licz się z kosztami okło5/7 tys. minimum.

Pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 gru 2013, 20:53

jakbyś poszukała to byś znalazła
:arrow: http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
i nie pisz dużymi literami

Aleksandraa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: ZST

Post autor: Aleksandraa » 10 gru 2013, 21:47

Może ty kolego masz czas żeby siedzieć na necie i szukac po forach a ja nie za bardzo wiec pisze z prośbą o rady . . .
A jeżeli nie masz nic do zaoferowania po co się udzielasz ?
Piszę to z grzeczności :-(

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 gru 2013, 00:14

Wszystko zależy od zaplecza. Jak masz kumatego... "znajomego" ze sprawnymi paluszkami to nie powinno być źle.

Pierścienie (200), panewki (100), uszczelka miski 50, uszczelki głowicy itp (jakieś 150), regeneracja głowicy (planowanie, docieranie gniazd i wymiana prowadnic wydechowych i uszczelniaczy 400), nowy rozrząd max 300 (przy nowym silniku rozrząd obowiązkowy gdybyś się zdecydowała),

Już masz 1200. Wtryski AFN lub AEL (300-400), oraz chips i masz ok. 120 KM.

Do 2000 da się wyrobić. Tymczasem swapy potrafią kosztować i 2x więcej a i pewności nie ma czym się wówczas jeździ.

No i po czym wnosisz, że silnik kaputt? Jeżeli ma 330 000 km to można powiedzieć, że ma jeszcze dobre 100 000 - 200 000 km przed sobą więc dopiero to półmetek silnika bo 500 000 km na dieslu nie robi wrażenia <ok>

Do zmierzenia kompresja (koniecznie na zimnym silniku) i ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Jak będziesz miała ponad 26-27 atmosfer po równo kompresji to pierścionki ok. No i ma być 2 bary ciśnienia oleju.

Pierw zrób to a potem kombinuj.

Znając życie osprzęt padł i jest Ci teraz mało kucy.

A tak na marginesie w TDi nie KM cieszą a Nm. Czyli to co czujesz na plecach jak depniesz <ok>

Aleksandraa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: ZST

Post autor: Aleksandraa » 11 gru 2013, 08:41

Francis1982 pisze:Wszystko zależy od zaplecza. Jak masz kumatego... "znajomego" ze sprawnymi paluszkami to nie powinno być źle.

Pierścienie (200), panewki (100), uszczelka miski 50, uszczelki głowicy itp (jakieś 150), regeneracja głowicy (planowanie, docieranie gniazd i wymiana prowadnic wydechowych i uszczelniaczy 400), nowy rozrząd max 300 (przy nowym silniku rozrząd obowiązkowy gdybyś się zdecydowała),

Już masz 1200. Wtryski AFN lub AEL (300-400), oraz chips i masz ok. 120 KM.

Do 2000 da się wyrobić. Tymczasem swapy potrafią kosztować i 2x więcej a i pewności nie ma czym się wówczas jeździ.

No i po czym wnosisz, że silnik kaputt? Jeżeli ma 330 000 km to można powiedzieć, że ma jeszcze dobre 100 000 - 200 000 km przed sobą więc dopiero to półmetek silnika bo 500 000 km na dieslu nie robi wrażenia <ok>

Do zmierzenia kompresja (koniecznie na zimnym silniku) i ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Jak będziesz miała ponad 26-27 atmosfer po równo kompresji to pierścionki ok. No i ma być 2 bary ciśnienia oleju.

Pierw zrób to a potem kombinuj.

Znając życie osprzęt padł i jest Ci teraz mało kucy.

A tak na marginesie w TDi nie KM cieszą a Nm. Czyli to co czujesz na plecach jak depniesz <ok>

Dzieki kolego za bogaty kosztorys ;) I może warto będzie najpierw naprawić mój silnik :)
musiała bym najpierw odstawić auto do znajomego zeby ocenił to wszystko on miał taka samą i tez cos w niej robił ale tamta byla o wiele wiele mniej zajechana ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl