[coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów
[coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów
Proszę o poradę w sprawie przepustnicy i jej osprzętu. Nie mam mikro włącznika przy przepustnicy z zieloną kostką, a tylko potencjometr hitachi 054 133 154c 4-piny
Nigdzie nie widzę też żadnej wolnej wtyczki, więc czy tak było w oryginale?? Na zdjęciach z ogłoszeń czy forum spotkałem przepustnicę z osobnym włącznikiem lub czarny 3-piny z wyprowadzonym drugim kabelkiem.
Regulacja dyszą daje tylko taki rezultat, że nie gaśnie ale niezbyt chętnie spada z obrotów.
Spalanie w normie około 12L, przyśpieszenie, moc też ok.
Oryginalnie był sinik NM, zamieniony został przez poprzedniego właściciela na 7A.
Może instalacja w Nm była inna??
Nigdzie nie widzę też żadnej wolnej wtyczki, więc czy tak było w oryginale?? Na zdjęciach z ogłoszeń czy forum spotkałem przepustnicę z osobnym włącznikiem lub czarny 3-piny z wyprowadzonym drugim kabelkiem.
Regulacja dyszą daje tylko taki rezultat, że nie gaśnie ale niezbyt chętnie spada z obrotów.
Spalanie w normie około 12L, przyśpieszenie, moc też ok.
Oryginalnie był sinik NM, zamieniony został przez poprzedniego właściciela na 7A.
Może instalacja w Nm była inna??
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
NM i 7A to inne silniki pod względem osprzętu (choć i konstrukcyjnie też). W NM na bank był stycznik do rozruchu (nie pamiętam jak się to fachowo nazywa). W 7A tego nie miałem - obroty regulowałem tylko i wyłącznie porpzez wychylenie przepustnicy (podnoszenie i obniżanie obrotów biegu jałowego)
Ale poczekaj aż sie większa ilość użytkowników 20V N/A wypowie - u mnie trochę czasu już minęło od kiedy przy nich grzebałem.
Ale poczekaj aż sie większa ilość użytkowników 20V N/A wypowie - u mnie trochę czasu już minęło od kiedy przy nich grzebałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Można kupić sobie regulowany generator sygnału PWM: http://sklep.avt.pl/generator-pwm-regul ... ntazu.html
I z kabiny regulować otwarcie zaworu stabilizacji obrotów.
Nawet pobawiłem się w symulatorze elektroniki dobierając oporniki tak aby podłączeniu do czujnika temperatury na zimnym silniku były wyższe obroty.
Jest jeszcze podobnie działające urządzenie dedykowane zastosowań w motoryzacji: http://archi.inosak.org/imgdb/item3680307712_1.html
I nie trzeba samemu składać jak tego zestawu AVT.
BTW.
W 7A czy NM jest "silniczek" podobny do tego w NG (na dwa piny) i dwa węże? I czy po podaniu napięcia otwiera się a po wyłączeniu natychmiast zamyka? Bo tylko do takich można stosować te urządzenia.
I z kabiny regulować otwarcie zaworu stabilizacji obrotów.
Nawet pobawiłem się w symulatorze elektroniki dobierając oporniki tak aby podłączeniu do czujnika temperatury na zimnym silniku były wyższe obroty.
Jest jeszcze podobnie działające urządzenie dedykowane zastosowań w motoryzacji: http://archi.inosak.org/imgdb/item3680307712_1.html
I nie trzeba samemu składać jak tego zestawu AVT.
BTW.
W 7A czy NM jest "silniczek" podobny do tego w NG (na dwa piny) i dwa węże? I czy po podaniu napięcia otwiera się a po wyłączeniu natychmiast zamyka? Bo tylko do takich można stosować te urządzenia.
Jeśli dobrze rozumiem pomimo montowania osobnego włącznika biegu jałowego TPS ma swój włączni wewnętrzny??
http://www.20v.org/throttle.htm
[ Dodano: 2014-01-08, 19:26 ]
Ponieważ nik się dalej nie odzywa, napiszę co ustaliłem.
Znalazłem w starych tematach i zdobyłem schematy instalacji silnika 7a na osprzęcie Hitachi.
Były dwie wersje - z włącznikiem zamknięcia przepustnicy osobnym oraz bez niego z wykorzystaniem włącznika, który jest w potencjometrze.
W pierwszej wersji do potencometru doprowadzone jest 3 kable i dwa do osobnego włącznika, w drugiej wesji do potencjometru dochodzi 4 kable.
Ponieważ mój potencjometr miał niesprawny włącznik zamknięcia, zakupiłem drugą przepustnicę i z obrotami jest nadal źle.
Wymigałem błąd 2-1-1-2 co oznacza jeśli dobrze szukałem czujnik położenia wału, ale czujnik jest chyba ok bo silnik pali, jeździ. Kołek na kole jest. Odpinając czujnik silnik gaśnie.
Macie jakieś pomysły?
Podmienię jeszcze komputer, bo też kupiłem drugi.
[ Dodano: 2014-01-11, 18:54 ]
Zmieniłem sterownik i błędów nie ma.
Siedział sterownik MMS-01F 811 906 266 , czy to jest od silnika MN??
Nigdzie nie mogę namierzyć tego po numerze.
[ Dodano: 2014-02-16, 16:27 ]
Problem z obrotami usunięty.
Auto jeździ na komputerze od NM, montowałem od 7A, ale brak sondy...
Podstawowy problem u mnie był z TPS ( włącznik zamkniętej przepustnicy nie działał ) i śrubka do regulacji w przepustnicy samowolnie się rozregulowywała.
http://www.20v.org/throttle.htm
[ Dodano: 2014-01-08, 19:26 ]
Ponieważ nik się dalej nie odzywa, napiszę co ustaliłem.
Znalazłem w starych tematach i zdobyłem schematy instalacji silnika 7a na osprzęcie Hitachi.
Były dwie wersje - z włącznikiem zamknięcia przepustnicy osobnym oraz bez niego z wykorzystaniem włącznika, który jest w potencjometrze.
W pierwszej wersji do potencometru doprowadzone jest 3 kable i dwa do osobnego włącznika, w drugiej wesji do potencjometru dochodzi 4 kable.
Ponieważ mój potencjometr miał niesprawny włącznik zamknięcia, zakupiłem drugą przepustnicę i z obrotami jest nadal źle.
Wymigałem błąd 2-1-1-2 co oznacza jeśli dobrze szukałem czujnik położenia wału, ale czujnik jest chyba ok bo silnik pali, jeździ. Kołek na kole jest. Odpinając czujnik silnik gaśnie.
Macie jakieś pomysły?
Podmienię jeszcze komputer, bo też kupiłem drugi.
[ Dodano: 2014-01-11, 18:54 ]
Zmieniłem sterownik i błędów nie ma.
Siedział sterownik MMS-01F 811 906 266 , czy to jest od silnika MN??
Nigdzie nie mogę namierzyć tego po numerze.
[ Dodano: 2014-02-16, 16:27 ]
Problem z obrotami usunięty.
Auto jeździ na komputerze od NM, montowałem od 7A, ale brak sondy...
Podstawowy problem u mnie był z TPS ( włącznik zamkniętej przepustnicy nie działał ) i śrubka do regulacji w przepustnicy samowolnie się rozregulowywała.