Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

[coupe quattro 2,3 7A] regulacja wolnych obrotów

Post autor: krótki » 09 gru 2013, 20:51

Proszę o poradę w sprawie przepustnicy i jej osprzętu. Nie mam mikro włącznika przy przepustnicy z zieloną kostką, a tylko potencjometr hitachi 054 133 154c 4-piny
Nigdzie nie widzę też żadnej wolnej wtyczki, więc czy tak było w oryginale?? Na zdjęciach z ogłoszeń czy forum spotkałem przepustnicę z osobnym włącznikiem lub czarny 3-piny z wyprowadzonym drugim kabelkiem.
Regulacja dyszą daje tylko taki rezultat, że nie gaśnie ale niezbyt chętnie spada z obrotów.
Spalanie w normie około 12L, przyśpieszenie, moc też ok.
Oryginalnie był sinik NM, zamieniony został przez poprzedniego właściciela na 7A.
Może instalacja w Nm była inna??

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 gru 2013, 21:38

NM i 7A to inne silniki pod względem osprzętu (choć i konstrukcyjnie też). W NM na bank był stycznik do rozruchu (nie pamiętam jak się to fachowo nazywa). W 7A tego nie miałem - obroty regulowałem tylko i wyłącznie porpzez wychylenie przepustnicy (podnoszenie i obniżanie obrotów biegu jałowego)

Ale poczekaj aż sie większa ilość użytkowników 20V N/A wypowie - u mnie trochę czasu już minęło od kiedy przy nich grzebałem.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 10 gru 2013, 19:01

Dzisiaj odłączyłem na ciepłym silniku krokowy i dyszką w przepustnicy ustawiłem obroty.
Zachowuje się dobrze, spada szybko z obrotów, nie kuleje itp.
Pewnie będzie problem z uruchomieniem na zimno...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 gru 2013, 20:29

będziesz muisał trzymać gaz. Ja też miałem go wywalonego, wolałem to, niż falujące obroty i dziwne wolne.

LU CASH

Post autor: LU CASH » 10 gru 2013, 21:29

ja też dawno wywaliłem.
Na zimno trzeba troszke mu pomóc ale daje rade jak złapie troszkę temp.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 gru 2013, 22:06

Można kupić sobie regulowany generator sygnału PWM: http://sklep.avt.pl/generator-pwm-regul ... ntazu.html
I z kabiny regulować otwarcie zaworu stabilizacji obrotów.

Nawet pobawiłem się w symulatorze elektroniki dobierając oporniki tak aby podłączeniu do czujnika temperatury na zimnym silniku były wyższe obroty.

Jest jeszcze podobnie działające urządzenie dedykowane zastosowań w motoryzacji: http://archi.inosak.org/imgdb/item3680307712_1.html
I nie trzeba samemu składać jak tego zestawu AVT.

BTW.

W 7A czy NM jest "silniczek" podobny do tego w NG (na dwa piny) i dwa węże? I czy po podaniu napięcia otwiera się a po wyłączeniu natychmiast zamyka? Bo tylko do takich można stosować te urządzenia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 gru 2013, 22:14

tak, jest na dwa piny.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 15 gru 2013, 20:42

Halo, posiadacze MN i 7A na osprzęcie Hitachi.
Jak jest u Was z mikro wyłącznikiem przy przepustnicy?? Jest w każdym, montowany był czasem w zależności od... ??
Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 gru 2013, 21:48

u mnie w 7A z 1988 roku był. I z tego co widziałem , w każdym 7A był, czy też nowszym czy starszym.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 15 gru 2013, 22:02

Jeśli dobrze rozumiem pomimo montowania osobnego włącznika biegu jałowego TPS ma swój włączni wewnętrzny??
http://www.20v.org/throttle.htm

[ Dodano: 2014-01-08, 19:26 ]
Ponieważ nik się dalej nie odzywa, napiszę co ustaliłem.
Znalazłem w starych tematach i zdobyłem schematy instalacji silnika 7a na osprzęcie Hitachi.
Były dwie wersje - z włącznikiem zamknięcia przepustnicy osobnym oraz bez niego z wykorzystaniem włącznika, który jest w potencjometrze.
W pierwszej wersji do potencometru doprowadzone jest 3 kable i dwa do osobnego włącznika, w drugiej wesji do potencjometru dochodzi 4 kable.
Ponieważ mój potencjometr miał niesprawny włącznik zamknięcia, zakupiłem drugą przepustnicę i z obrotami jest nadal źle.
Wymigałem błąd 2-1-1-2 co oznacza jeśli dobrze szukałem czujnik położenia wału, ale czujnik jest chyba ok bo silnik pali, jeździ. Kołek na kole jest. Odpinając czujnik silnik gaśnie.
Macie jakieś pomysły?
Podmienię jeszcze komputer, bo też kupiłem drugi.

[ Dodano: 2014-01-11, 18:54 ]
Zmieniłem sterownik i błędów nie ma.
Siedział sterownik MMS-01F 811 906 266 , czy to jest od silnika MN??
Nigdzie nie mogę namierzyć tego po numerze.

[ Dodano: 2014-02-16, 16:27 ]
Problem z obrotami usunięty.
Auto jeździ na komputerze od NM, montowałem od 7A, ale brak sondy...
Podstawowy problem u mnie był z TPS ( włącznik zamkniętej przepustnicy nie działał ) i śrubka do regulacji w przepustnicy samowolnie się rozregulowywała.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl