Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] Rano ciezko pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adrian80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:23
Lokalizacja: Sieradz

[B4 2.0 ABK 115KM] Rano ciezko pali

Post autor: adrian80 » 08 gru 2013, 07:37

Witam panowie mam pytanie,wsiadam rano do auta przekrecam kluczyk i przygasaja kontrolki niemoze obrucic silnikiem jak juz zapali to puzniej pali za kazdym razem bez problemu wymienilem bendix i szczotki akumulator naladowany co moze byc przyczyna moze slaba masa albo jakies zwarcie.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 08 gru 2013, 13:38

U mnie jest to samo niestety, to że masz naładowany akumulator nie znaczy że przy próbach odpalania się nie rozładuje...
Na rozruch akumulator daje całą swoją moc. Ja właśnie wróciłem z akumulatorem do domu i go ładuję ponownie by spróbować znów odpalić.

Jak długo masz auto? Może to wina zużytych części od zapłonu : świece, kable WN, kopułka, paluch.... ja u siebie to właśnie podejrzewam, dlatego jutro zamawiam te części.

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 08 gru 2013, 16:24

ja bym proponował wybrać się do sklepu po nowy akumulator o odpowiednim amperażu to że go naładujesz to nie znaczy że odpali on już po prostu nie trzyma a jeszcze tańszym rozwiązaniem jest to byś wylał z niego kwas jeśli jest to obsługowy aku kupił wodę destylowaną wlał i naładował ponownie ładuj powoli a dłużej jeśli to nie pomoże to znaczy że ogniwa w aku są już wyeksploatowane i wtedy ratuje tylko wymiana dla pewności pożycz od kogoś nowy i spróbuj wtedy odpalić a zobaczysz różnice

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 08 gru 2013, 18:28

mały80 pisze:ja bym proponował wybrać się do sklepu po nowy akumulator o odpowiednim amperażu to
A jaki dokładnie?
Ja mam 60AH i ostatnio mało jeżdżę samochodem, często co drugi dzień po około 5km, to jest mało i jak akumulator jest ma 60AH to pewnie się nie naładuje.

Taki do 50 myślę że byłby dobry.
mały80 pisze:a jeszcze tańszym rozwiązaniem jest to byś wylał z niego kwas jeśli jest to obsługowy aku kupił wodę destylowaną wlał i naładował ponownie ładuj powoli a dłużej
Ja bym nie radził się w to bawić jak się nie zna. bo to jest żrący kwas i nie ma żartów.


Ja teraz swój naładowałem znów i odpalił, ale ciężko za którymś razem.

Podejrzewam jeszcze że winą mogą być te przewody od klem - a głównie ten od minusa, u mnie jest jakiś taki zużyty, przyrdzewiały.

kwiot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 gru 2013, 19:43

Post autor: kwiot » 08 gru 2013, 19:52

Miałem podobny problem po wyminie wszystkiego okazało się że akumulator był do d...
Jak masz możliwość to podjedź do sklepu "markowego" (u mnie np. Centry), żeby opornicą sprawdzili ci stan akumulatora.
Teraz przy niższych temperaturach może być coraz gorzej bo sprawność akumulatora spada.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2013, 20:59

adrian80, ja bym jeszcze sprawdził połączenie klem w aku i przy rozruszniku ewentualnie jeszcze tulejki w samym rozruszniku mogą być już wyjechane.

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 08 gru 2013, 21:18

Sprawdź też czy nie mam przebicia na kablach bo nie instalacja dostaje po dupie przy takich spadkach temperatur u mnie tak było.

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 08 gru 2013, 22:35

jak masz aku 60 to ok . z kwasem nie ma żartów masz racje zadbaj o dobry stan przewodów, klem bo też mogą mieć przebicie zainwestuj 200 zł w nowy aku a zaoszczędzisz na nie wygodnych naprawach o nerwach nie mówiąc przy okazi sprawdz połączenia kabli z rozrusznikiem a wieczorem otwórz maske i na odpalonym silniku zobacz czy nie skacze iskra po przewodach bo przy słabym aku jak zabiera jeszcze iskrę na bok to już wogóle lipa szczególnie przy porannym odpaleniu <mikolaj>

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 09 gru 2013, 02:28

Rozumiem że sprawdzić iskrę trzeba psiukając wodą w zupełnej ciemności,

Jak będzie zapalony silnik czy w momencie rozruchu?

Na wszystko tak mogę sobie psiukać tą wodą i nic się nie stanie?
Tzn przewody WN, kopułka, świece , połączeniu przy akumulatorze? :-/

adrian80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:23
Lokalizacja: Sieradz

ciezko pali

Post autor: adrian80 » 09 gru 2013, 18:19

Kopulka,palec,swiece i przewody sa nowe wymieniony bendix szczotki i tulejki poprostu ma problem podczas zapalania za pierwszym razem puzniej jest ok nawet jak go zapale i zaraaz zgasze to kreci juz bez zarzutu .

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 09 gru 2013, 22:48

więc ja tu nie widzę innego problemu jak tylko słaby prąd rozruchowy mój tata ma tak w reni kreci jak by chciał a nie mógł a jak już zapali to potem jest już ok ale jego aku ma już 6 lat

[ Dodano: 2013-12-09, 22:56 ]
takun możesz lekko zwilżyć przewody psiukaczem ale bez przesady staraj sie nie lać po kopułkach przeskoki iskry i tak bedzie widać oczywiście na pracującym motorze

kkam_kk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2009, 17:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkam_kk » 27 sty 2014, 12:02

Witam,
Temat bardzo podobny więc szkoda pisać nowego posta.
W lecie tego roku kupiłem nowy akumulator. Marka słaba ale były jeszcze gorsze.
Od jakiegoś czasu problem z odpalaniem zimnego silnika. I nie jest to problem temperatury otoczenia. "Basia" spi w garażu. Dziwne jest to, że rozrusznik kręci normalnie, przynajmniej do momentu ąz aku słabnie. Np. dzisiaj. Kręciłem kilka minut ( oczywiście zgodnie ze sztuką - kilka sekund jednorazowo) aż aku zasłabł a auto nie odpaliło. Podjechałem drugim autem - dieslem, podpiąłem kable i Basieńka odpaliła od strzała. Nie znam się na akumulatorach ani nawet na elektryce i zastanawiam się czy możliwe jest żeby akumulator był na tyle mocny zeby kilka minut kręcić rozrusznikiem a jednocześnie na tyle słaby zeby nie uruchomić silnika?
Podpowiedzcie prosze co można i jak można to sprawdzić bo kupowanie kolejnego aku na 8 m-cy nie jest fajnym rozwiązaniem. Bedę wdzięczny za każdą wskazówkę.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 27 sty 2014, 12:47

Cześć :-) Tak sobie myślę że to możliwe bo hmm po złożeniu silnika w żony aucie,ciężko lub nawet nie odpalał i po chwili kręcenia rozładowywał się.Nie był nowy jak Twój ale bubla nie sztuka kupić a ja coś o tym wiem. Kupiliśmy świeży i zapalił od strzała a różnica w rozruchu kolosalna.Robiłem kumplowi przy rozruszniku w Renaulcie,padł włącznik elektromagnetyczny.Aku naładowany ale z odpaleniem ciężko i rozładowanko zaraz następowało.Dopiero na starterze zapalił.Więc ja na Twoim miejscu podmienił bym aku na chwilkę z drugiego auta oraz sprawdził ładowanie w ABK.Dużo też daje informacja że na kablach odpala od strzała.Poza tym najzwyklejszy akumulator samochodowy nie lubi rozładowywania do końca.Za każdym razem jego parametry są coraz gorsze. Wiesz powodów może być wiele ale spróbuj bo koszt żaden.Pozdrawiam :-)

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 27 sty 2014, 16:46

Powiem szczerze, że ja mam tak, że w tym okresie przy takich temp. gdy włączam rozrusznik, to zakręci pół obrotu, potem się zatrzyma, lampki kontrolne w kabinie przygasają i przeżuci mieszankę i auto odpala.. Więc podejrzewam, że raczej przy tak słabym aku auto nie powinno w ogóle odpalić, a jednak. Więc trochę to dziwne jest u Ciebie..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sty 2014, 17:02

na temat ciężkiego odpalania ABK zimą tu jest ciekawy temat b4-abk-zima-ciezej-pali-t8438.html
Moim zdaniem to wina wtrysku rozruchowego lub czujnika tem. który podaje zły sygnał(czyli że jest temp. plusowa) do kompa a ten nie uruchamia tegoż wtrysku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl