Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Szarpanie i brak mocy.

Johnny5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 gru 2013, 19:37
Lokalizacja: Charubin/Podlaskie

[B4 1.9 1Z 90KM] Szarpanie i brak mocy.

Post autor: Johnny5 » 10 gru 2013, 19:50

Witam kilka dni temu zakupiłem swoją Audiczke 1.9 TDI 1z 90 PS.
I jest problem szarpie i słabo ciagnie. Powiecie że temat był i w ogóle ale u mnie jest trochę inaczej.
Szarpie w całej skali obrotów i jak dodam gazu i jak na luzie stoi( takie przerywanie).
ale...
Raz wszystko jest dobrze, idzie jak trzeba i nic nie przerywa, a raz jest to nie do zniesienia. I nie wiem o co chodzi. Nastawnik regenerowany 3 miesiące temu (fakturka jest) komputer wywala błędy że wtrysk sterujący i czujnik temperatury dolotu, i że nastawnik. Co to kolegowie Panowie może być?

Dodam, że opór wtrysku wynosi 108.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 gru 2013, 19:59


Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 10 gru 2013, 20:01

Pewnie masz silnik na nastawniku potencjometrycznym? Wygląda to jak nastawnik te poszarpywania czekaj Pewnie zaraz Munior coś na ten temat powie jest specjalista :-)

Johnny5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 gru 2013, 19:37
Lokalizacja: Charubin/Podlaskie

Post autor: Johnny5 » 10 gru 2013, 20:05

Tak, ale podobnych. Nie chce w ciemno wsadzać kasy w auto. Wszedzie nastawniki i wtryski a u mnie wydają się te elementy dobre. Jestem nowy, mam pierwszego diesla w życiu od dwóch dni. Także prosze niech ktoś kto się zna poradzi co konkretnie sprawdzić i jak. Byłbym bardzo wdzieczny.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 10 gru 2013, 20:05

do tego typu spraw jest nasz niezwykle niezawodny p.MUNIOR :D jak on sie wypowie to na 100 procent to bedzie to :D w razie co to do niego uderzaj :D a co do tematu to po:
1. Bosch czy pierburg ?
2. jak kasujesz błedy to one znow sie pojawiaja ?
3. jak Bosch a blad nastawnika ponownie sie pojawia to wina nastawnika . u mnie bylo podobnie . powyzej 2.3 tyś obrotow silnik gasl . wczesniej check sie zapalał ... Mniej wiecej słowa MUniora zacytuje ,, jak staruszek Bosch zawiadomi o błedzie nastawnika to jest z nim bardzo zle '' czy jakos tak :D obstawiam cos z nastawnikiem :D
pozdrawiam
P.S prosty test - mysl chłopie ... moze podmiana nastawnika ? wtedy zobaczysz czy dalej to samo czy sie poprawiło . wtrysk sterujacy tak samo ... kurde My tutaj nie jestesmy Panem Maćkiem z KOSMICA TV ze Ci przez neta auto zdiagnozujemy i naprawimy :D
jedz tylko do zaufanych mechanikow bo moze ci ta regeneracja nastawnika nie miala sensu ;(
Ostatnio zmieniony 10 gru 2013, 20:10 przez szymon_xd2, łącznie zmieniany 1 raz.

Johnny5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 gru 2013, 19:37
Lokalizacja: Charubin/Podlaskie

Post autor: Johnny5 » 10 gru 2013, 20:08

1. Bosch
2. Kasuje się błąd nastawnika a czujnik temperatury dolotu i wtrysk zostaje( choć wtrysk sprawdzany i z tego co czytałem to oporność jest w normie)
To jest możliwe że wzięte 300 zł za naprawę nastawnika i po 3 miesiącach jest here we go again?

[ Dodano: 2013-12-10, 20:12 ]
Myślałem o nastawniku ale z tego co na tym forum przeczytałem to w jakimś przedziale obrotów szarpie a u mnie w każdym. Na jałowym tez jakby miał silnik w samochodu wysiąść. Nastawnik odpowiedzialny jest tylko za szarpanie czy brak mocy temu towarzyszy? Dziwi mnie też to, że raz potrafi 200 ok przejechać jak najbardziej dobrze a raz zaraz po odpaleniu przerywanie.

[ Dodano: 2013-12-10, 20:13 ]
Myślałem o podmianie. Wtrysk załatwiłem na jutro a z nastawnikiem trochę gorzej( nie mam od kogo).

[ Dodano: 2013-12-10, 20:14 ]
Dobrze, że za regeneracje poprzedni własciciel płacił. :mrgreen:

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 10 gru 2013, 20:15

tak ponieważ z Boschem za duzo nie zadziałasz ... nie wiem w sumie na czym polegała nawet ta regeneracja ... hymm umyciu go w płynie ? nie wiem ... nastawnik indukcyjny mozesz rozebrac na czesci setki razy i w nim mozesz regeeracje przeprowadzic chyba nawet we własnym zakresie - oczywiscie majac wiedze na ten temat ... a z potencjometrem to juz tak latwo nie jest ... a pompa produkuje ci duzo opiłkow ? moja jak zaczeła produkcje to i pompe i nastawnik wymieniałem :D hehe niech MUNIOR sie wypowie on ma taka wiedze , że hoooo hooo :D

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 10 gru 2013, 20:20

Tak to jest z potencjometrem 300 kroją a po chwili nie ma czym jeździć brak mocy to może coś z dolotem lub n75 albo też sterujący pada całkiem tylko ze taka oporność :->

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 10 gru 2013, 20:21

nastawnik mozesz lekko odkrecic i przesunać go w strone szyby . do szyby zwiekszasz dawke a do chlodnicy zmniejszasz !!! możesz sprawdzic ... jak masz interface o potem sobie ustawisz na jaki byl wczesniej i zobacz rezultat ... to o czym teraz napisałem to jest zmiana dawki ... co jak gdzie kiedy i w jakim okienku na vagu 3.11 nie powiem bo nie wiem ... mam od tego swoich prywatnych znajomych :D

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 10 gru 2013, 20:26

na 3.11 to w 4 okienku masz dawkę a w 2 kąt wtrysku <ok>

Johnny5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 gru 2013, 19:37
Lokalizacja: Charubin/Podlaskie

Post autor: Johnny5 » 10 gru 2013, 20:30

Szczerze ale nie rozumiem nic. Okienka i tego typu sprawy...:) zielony jestem, pierwszy raz w życiu mam styczność z takim czymś... Zawsze banzyne ogarniałem, jakoś lepiej mi to szło bo mechanik nigdy nie był potrzebny:) a tu, zaraz komp i te sprawy. Nowe doświadczenia. Trzeba się ogarnąć:)

[ Dodano: 2013-12-10, 20:32 ]
Czekaj, nastawnik to jest tak z góry na pompie gdzie tez jest górny przelew czy ten plastikowy na prawej ścianie pompy?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 10 gru 2013, 20:34

u góry jest on z górnym przelewem ... poszukaj w google jak sie go tam przestawia ...

Johnny5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 gru 2013, 19:37
Lokalizacja: Charubin/Podlaskie

Post autor: Johnny5 » 10 gru 2013, 20:38

A wtrysk sterujący mimo prawidłowej oporności może nawalac?
Myślałem teraz tak sobie i w sumie może do komputera nie podawac takich informacji jak trzeba. Tak może być?

Jeżeli chodzi o dolot to chciałem wykręcić cały koletor i wyszkiełkować. czytałem że niby EGR niezły syf tam robi. Mam piaskarkę i drugą małą do szkiełkowania. Jakby co to tez mogę coś dla was zrobić:)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 10 gru 2013, 20:41

skad jestes ? nie wiem czy to prawda ale wyczytałem gdzies ze test opornosci nie jest do konca taki dobry - ale nie wiem czy to prawda - byc moze plotki

Johnny5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 gru 2013, 19:37
Lokalizacja: Charubin/Podlaskie

Post autor: Johnny5 » 10 gru 2013, 20:43

Jestem z okolic Kolna w Podlaskim. Do Łomży też w sumie nie daleko, jakieś 30km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl