[B4 1.9 1Z 90KM] Szarpanie i brak mocy.
[B4 1.9 1Z 90KM] Szarpanie i brak mocy.
Witam kilka dni temu zakupiłem swoją Audiczke 1.9 TDI 1z 90 PS.
I jest problem szarpie i słabo ciagnie. Powiecie że temat był i w ogóle ale u mnie jest trochę inaczej.
Szarpie w całej skali obrotów i jak dodam gazu i jak na luzie stoi( takie przerywanie).
ale...
Raz wszystko jest dobrze, idzie jak trzeba i nic nie przerywa, a raz jest to nie do zniesienia. I nie wiem o co chodzi. Nastawnik regenerowany 3 miesiące temu (fakturka jest) komputer wywala błędy że wtrysk sterujący i czujnik temperatury dolotu, i że nastawnik. Co to kolegowie Panowie może być?
Dodam, że opór wtrysku wynosi 108.
I jest problem szarpie i słabo ciagnie. Powiecie że temat był i w ogóle ale u mnie jest trochę inaczej.
Szarpie w całej skali obrotów i jak dodam gazu i jak na luzie stoi( takie przerywanie).
ale...
Raz wszystko jest dobrze, idzie jak trzeba i nic nie przerywa, a raz jest to nie do zniesienia. I nie wiem o co chodzi. Nastawnik regenerowany 3 miesiące temu (fakturka jest) komputer wywala błędy że wtrysk sterujący i czujnik temperatury dolotu, i że nastawnik. Co to kolegowie Panowie może być?
Dodam, że opór wtrysku wynosi 108.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
patrz ile podobnych tematów http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
do tego typu spraw jest nasz niezwykle niezawodny p.MUNIOR jak on sie wypowie to na 100 procent to bedzie to w razie co to do niego uderzaj a co do tematu to po:
1. Bosch czy pierburg ?
2. jak kasujesz błedy to one znow sie pojawiaja ?
3. jak Bosch a blad nastawnika ponownie sie pojawia to wina nastawnika . u mnie bylo podobnie . powyzej 2.3 tyś obrotow silnik gasl . wczesniej check sie zapalał ... Mniej wiecej słowa MUniora zacytuje ,, jak staruszek Bosch zawiadomi o błedzie nastawnika to jest z nim bardzo zle '' czy jakos tak obstawiam cos z nastawnikiem
pozdrawiam
P.S prosty test - mysl chłopie ... moze podmiana nastawnika ? wtedy zobaczysz czy dalej to samo czy sie poprawiło . wtrysk sterujacy tak samo ... kurde My tutaj nie jestesmy Panem Maćkiem z KOSMICA TV ze Ci przez neta auto zdiagnozujemy i naprawimy
jedz tylko do zaufanych mechanikow bo moze ci ta regeneracja nastawnika nie miala sensu ;(
1. Bosch czy pierburg ?
2. jak kasujesz błedy to one znow sie pojawiaja ?
3. jak Bosch a blad nastawnika ponownie sie pojawia to wina nastawnika . u mnie bylo podobnie . powyzej 2.3 tyś obrotow silnik gasl . wczesniej check sie zapalał ... Mniej wiecej słowa MUniora zacytuje ,, jak staruszek Bosch zawiadomi o błedzie nastawnika to jest z nim bardzo zle '' czy jakos tak obstawiam cos z nastawnikiem
pozdrawiam
P.S prosty test - mysl chłopie ... moze podmiana nastawnika ? wtedy zobaczysz czy dalej to samo czy sie poprawiło . wtrysk sterujacy tak samo ... kurde My tutaj nie jestesmy Panem Maćkiem z KOSMICA TV ze Ci przez neta auto zdiagnozujemy i naprawimy
jedz tylko do zaufanych mechanikow bo moze ci ta regeneracja nastawnika nie miala sensu ;(
Ostatnio zmieniony 10 gru 2013, 20:10 przez szymon_xd2, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Bosch
2. Kasuje się błąd nastawnika a czujnik temperatury dolotu i wtrysk zostaje( choć wtrysk sprawdzany i z tego co czytałem to oporność jest w normie)
To jest możliwe że wzięte 300 zł za naprawę nastawnika i po 3 miesiącach jest here we go again?
[ Dodano: 2013-12-10, 20:12 ]
Myślałem o nastawniku ale z tego co na tym forum przeczytałem to w jakimś przedziale obrotów szarpie a u mnie w każdym. Na jałowym tez jakby miał silnik w samochodu wysiąść. Nastawnik odpowiedzialny jest tylko za szarpanie czy brak mocy temu towarzyszy? Dziwi mnie też to, że raz potrafi 200 ok przejechać jak najbardziej dobrze a raz zaraz po odpaleniu przerywanie.
[ Dodano: 2013-12-10, 20:13 ]
Myślałem o podmianie. Wtrysk załatwiłem na jutro a z nastawnikiem trochę gorzej( nie mam od kogo).
[ Dodano: 2013-12-10, 20:14 ]
Dobrze, że za regeneracje poprzedni własciciel płacił. :mrgreen:
2. Kasuje się błąd nastawnika a czujnik temperatury dolotu i wtrysk zostaje( choć wtrysk sprawdzany i z tego co czytałem to oporność jest w normie)
To jest możliwe że wzięte 300 zł za naprawę nastawnika i po 3 miesiącach jest here we go again?
[ Dodano: 2013-12-10, 20:12 ]
Myślałem o nastawniku ale z tego co na tym forum przeczytałem to w jakimś przedziale obrotów szarpie a u mnie w każdym. Na jałowym tez jakby miał silnik w samochodu wysiąść. Nastawnik odpowiedzialny jest tylko za szarpanie czy brak mocy temu towarzyszy? Dziwi mnie też to, że raz potrafi 200 ok przejechać jak najbardziej dobrze a raz zaraz po odpaleniu przerywanie.
[ Dodano: 2013-12-10, 20:13 ]
Myślałem o podmianie. Wtrysk załatwiłem na jutro a z nastawnikiem trochę gorzej( nie mam od kogo).
[ Dodano: 2013-12-10, 20:14 ]
Dobrze, że za regeneracje poprzedni własciciel płacił. :mrgreen:
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
tak ponieważ z Boschem za duzo nie zadziałasz ... nie wiem w sumie na czym polegała nawet ta regeneracja ... hymm umyciu go w płynie ? nie wiem ... nastawnik indukcyjny mozesz rozebrac na czesci setki razy i w nim mozesz regeeracje przeprowadzic chyba nawet we własnym zakresie - oczywiscie majac wiedze na ten temat ... a z potencjometrem to juz tak latwo nie jest ... a pompa produkuje ci duzo opiłkow ? moja jak zaczeła produkcje to i pompe i nastawnik wymieniałem hehe niech MUNIOR sie wypowie on ma taka wiedze , że hoooo hooo
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
nastawnik mozesz lekko odkrecic i przesunać go w strone szyby . do szyby zwiekszasz dawke a do chlodnicy zmniejszasz !!! możesz sprawdzic ... jak masz interface o potem sobie ustawisz na jaki byl wczesniej i zobacz rezultat ... to o czym teraz napisałem to jest zmiana dawki ... co jak gdzie kiedy i w jakim okienku na vagu 3.11 nie powiem bo nie wiem ... mam od tego swoich prywatnych znajomych
Szczerze ale nie rozumiem nic. Okienka i tego typu sprawy... zielony jestem, pierwszy raz w życiu mam styczność z takim czymś... Zawsze banzyne ogarniałem, jakoś lepiej mi to szło bo mechanik nigdy nie był potrzebny:) a tu, zaraz komp i te sprawy. Nowe doświadczenia. Trzeba się ogarnąć:)
[ Dodano: 2013-12-10, 20:32 ]
Czekaj, nastawnik to jest tak z góry na pompie gdzie tez jest górny przelew czy ten plastikowy na prawej ścianie pompy?
[ Dodano: 2013-12-10, 20:32 ]
Czekaj, nastawnik to jest tak z góry na pompie gdzie tez jest górny przelew czy ten plastikowy na prawej ścianie pompy?
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
A wtrysk sterujący mimo prawidłowej oporności może nawalac?
Myślałem teraz tak sobie i w sumie może do komputera nie podawac takich informacji jak trzeba. Tak może być?
Jeżeli chodzi o dolot to chciałem wykręcić cały koletor i wyszkiełkować. czytałem że niby EGR niezły syf tam robi. Mam piaskarkę i drugą małą do szkiełkowania. Jakby co to tez mogę coś dla was zrobić:)
Myślałem teraz tak sobie i w sumie może do komputera nie podawac takich informacji jak trzeba. Tak może być?
Jeżeli chodzi o dolot to chciałem wykręcić cały koletor i wyszkiełkować. czytałem że niby EGR niezły syf tam robi. Mam piaskarkę i drugą małą do szkiełkowania. Jakby co to tez mogę coś dla was zrobić:)
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki