[80 B3 1,8S PM] Biegi ciężko wchodzą
zalewales olej inny jak 75 w 90? jak nie to zalej i zobaczysz przy pierwszych mrozach co bedzie lewarek urwiesz by bieg zmienicrobol pisze:Nad syntetykiem bym się zastanowił, chyba że Masz pewność ,że stary olej to też syntetyk. W przeciwnym razie mogą się pojawić różnegorodzaju wycieki w miejscach uszczelnień. Ale to jest moje zdanie.
tak jak czarek napisal posluchaj ogarnietych w temacie
ja robilem test bo i tak czekalem na druga skrzynie bo stara sie posypala i zalalem hipola jakiegos mineralnego bylo cos ok.0 stopni malo brakowalo bym lewarek urwal tak ciezko wchodzily
zalewaj mobilem lub castrolem
tomek1982, tylko, że sama lepkość oleju to jedna sprawa, a druga sprawa jego charakterystyka pracy w różnych temperaturach. Oleje mineralne mają to do siebie, że w temperaturze poniżej 10 st zaczynają być bardzo gęste. W przypadku syntetyków jest zupełnie inaczej (w zależności oczywiście od samej jakości oleju itd.)
Jak to olejej mineralne czy przekladniowe czy silnikowe robia sie jak kit .Skrziwan pisze:tomek1982, tylko, że sama lepkość oleju to jedna sprawa, a druga sprawa jego charakterystyka pracy w różnych temperaturach. Oleje mineralne mają to do siebie, że w temperaturze poniżej 10 st zaczynają być bardzo gęste. W przypadku syntetyków jest zupełnie inaczej (w zależności oczywiście od samej jakości oleju itd.)
3/4 na tym forum jezdzi na 75 w 90 i jest ok chyba ze ma sie skrzynie zajechaną wtedy i zmiana oleju wiele nie pomoże ale napewno jezeli bym zmienial to tylko na75 w 90 mobil lub castrol
[ Dodano: 2011-11-14, 14:56 ]
nie zapominaj ze poduchy silnika to nie wszystko,jak wygladaja poduchy silnika moze sa juz mocno zaorane i przenosza wibracje?sebaaa pisze:witam nie chce smiecic forum i zadam tu pytanie mechanik mowi ze poduszka pod skrzynia biegow i silnikiem jest dobra jeszcze a mimo to drazek zmiany biegow jak sie na nim trzyma reke lekko kopie i drga jak jaka moze byc tego przyczyna skoro poduszki sa dobre?
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Ja do skrzyni postanowiłem dodać 'Ceramizer'. Skrzynia ogólnie w dobrym stanie bez szumów i zgrzytów. A ten preparat to profilaktyka- obecnie przejechałem na nim ok.600km (całkowita ceramizacja to 1500km i więcej). Generalnie chodziło o poprawę pracy synchronizatorów i wydaje mi się, że minimalnie to pomaga ale na końcowy efekt trzeba jeszcze poczekać...Później, za jakieś 2-3 mies. będę zmieniał olej na Castrol TAF-X 75W90 - czytałem, że ten olej jest najlepszy(biegi wchodzą leciutko) Mobi1 się nie umywa...
Aby sprawdzić poziom oleju należy wykręcić śrubę imbusową z boku skrzyni biegów (prawa strona patrząć od przodu pojazdu) i następnie włozyć do środka palec jeśli wyczujemy olej znaczy że jego stan jest w porządku. Do skrzyni biegów idzie około 2,5 litra oleju jest to pełny syntetyk 75w90.bioły11 pisze:i jak sprawdzić ten olej i stan ?? jakiego wlać jak coś ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Witam wszystkich i proszę o jak najszybszą pomoc!
Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Przedwczoraj miałem tak przypadek że zajechałem pod blok swoją Audi zatrzymałem się i chciałem cofnąć na miejsce parkingowe. Wrzuciłem wsteczny bez oporów, cofnąłem zatrzymałem się zaciągnąłem ręczny i chciałem wrzucić na "luz". Niestety lewarek zmiany bigów tak jakby się zablokował. Po kilku próbach udało mi się wrzucić na luz oczywiście z odpalonym silnikiem i wciśniętym sprzęgłem. Od tamtej pory biegi wchodzą ciężko a V biegu w ogólnie mogę wrzucić. Czy ktoś z Was miał taki przypadek? Jeśli tak to czego są to objawy? Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam!
Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Przedwczoraj miałem tak przypadek że zajechałem pod blok swoją Audi zatrzymałem się i chciałem cofnąć na miejsce parkingowe. Wrzuciłem wsteczny bez oporów, cofnąłem zatrzymałem się zaciągnąłem ręczny i chciałem wrzucić na "luz". Niestety lewarek zmiany bigów tak jakby się zablokował. Po kilku próbach udało mi się wrzucić na luz oczywiście z odpalonym silnikiem i wciśniętym sprzęgłem. Od tamtej pory biegi wchodzą ciężko a V biegu w ogólnie mogę wrzucić. Czy ktoś z Was miał taki przypadek? Jeśli tak to czego są to objawy? Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam!