Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b3 1,6 TDI ] Temperatura silnika i ogrzewanie.

ODPOWIEDZ
Tomek1698
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 08 lut 2013, 19:07

[ b3 1,6 TDI ] Temperatura silnika i ogrzewanie.

Post autor: Tomek1698 » 10 gru 2013, 22:33

<osohozi> Witam jestem nowy wiec prosze o zrozumienie.
Pytania:
1. Jaka temperature powinien utrzymywac ten silnik? U mnie wskaznik zatrzymuje sie kreske wczesniej przed 90° mysle ze to bedzie gdzies ok. 80°. Chlodnice mam przykryta i nigdy mi nie zlapal 90°. W lecie tak samo jak temperatura otoczenia utrzymywala sie na +30° to silnik nawet w korkach nie zlapal tych 90°. Czy to problem termostatu? Dodam ze w lecie podczas dosc duzego obciazenia temperatura nie podeszla do 90°.

2. Pomimo wymiany nagrzewnicy i uszczelnieniu tych przeslonek od zimno cieplo to w czasie jazdy grzeje dosc dobrze lecz na postoju zaczyna dmuchac zimnym powietrzem. Gdy rusze np. ze swiatel to zaczyna dmuchac cieplym. Nie mam pojecia co jest przyczyna.


Czy te objawy sa spowodowane uszkodzonym termostatem?
Ostatnio zmieniony 11 gru 2013, 08:47 przez Tomek1698, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Audi 80 b3 Temperatura silnika i ogrzewanie. Silnik 1,6t

Post autor: Francis1982 » 11 gru 2013, 00:28

Tomek1698 pisze:

Czy te objawy sa spowodowane uszkodzonym termostatem?
Na 99% tak. Jak płynu chłodniczego nie ubywa to ok. <ok> No i jak silnik gorący to węże do chłodnicy mają być w miarę miękkie (twarde świadczą o zapowietrzonym układzie chłodzenia).

Tomek1698
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 08 lut 2013, 19:07

Post autor: Tomek1698 » 11 gru 2013, 08:54

Płunu nie ubywa. Uklad nie powinien byc zapowietrzony bo po wymianie plynu nagrzalem silnik do wlaczenia sie wiatraka. U mnie na przewodach nie ma zadnego dpowietrznika wiec odpowietrzanie polegalo na nagrzaniu silnika tak sie dowiedzialem. Czeka mnie wiec wymiana termostatu.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 gru 2013, 16:26


jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 20 gru 2013, 18:33

Witam ,z tego co wiem to nasze tdi odpowietrzają śie same . Nigdy przy wymianie płynu nie czekałe na włączenie śie wiatraka , nasze tdi opornie nabiera temp.To zaleta latem a zimą wada, ja na zime zapodaje karton na chłodnice i jest o wiele lepiej pozdrawiam.

Orzeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 10 lip 2011, 15:25
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Orzeł » 22 sty 2014, 16:45

Jeśli silnik ma pojemność 1.6 to jest to TD a nie TDI, a TD znacznie łatwiej się nagrzewają niż TDI. Mam 1.6TD w golfie i 1.9TDI w audi 80 wiem co piszę. W pierwszej kolejności sprawdził bym termostat, bo dla tego silnika, to żaden problem osiągnąć 90stopni.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 23 sty 2014, 15:36

jeżeli chodzi o nawiew to może to być także zapchana po latach nagrzewnica.... Nie wiem jak w TD, ale w TDI często sam pomiar temperatury na zegarach jest mało dokładny (czujnik, zimne luty w liczniku, etc.).
Najprościej i najtaniej zacząć od wymiany termostatu, jeżeli to nie pomorze trzeba szukać dalej. Polecam kupić jakiś markowy termostat, tanizna często chodzi gorzej niż ten co wyciągamy;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl