Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI ]B4 Cabrio Zmiana silnika

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 gru 2013, 15:00

bloku pisze:Jak już wspomnaiłem... AVF lub AWX...chyba, że masz większy zapas gotówki to ARL (Golf lub Leon - 150KM seryjnie)
bloku, nie obraź się ale czy szczepiłeś kiedyś AWX'a AVF'a do B4
owszem silniki wdzięczne jeśli chodzi o tuning, i rozwojowe są ale swą też bardziej paliwożłopne.


1.9 można w miarę bezpiecznie kręcić do okolic 200KM, i około 400-430Nm
powyżej już głowica zacznie sprawiać problemy, chyba że pełnej mocy używamy sporadycznie i krótkotrwale, np sprint z pod świateł, wyprzedzanie,

jeśli chcesz silnik odporny na pałowanie jednocześnie oszczędny ( mój nawet przy agresywnej jeździe nigdy nie przekroczył 8.5l/100km) to polecam 2.5TDI R5
do B4 wchodzi niemal P&P, trohę rzeźby z dolotem i po kłopotach.
pasuje do elektryki z 1.9TDI, słupek w oryginale jeśli w dobrym stanie powienien wytrzymać spokojnie okolice 230-240KM i okolice 440-460Nm przy momencie obrotowym powyżej 460Nm już zdarzają się przypadki pogięcia korbowodów jak u ArekR gdzie pogieło korby przy momencie około 460-470Nm.
te silniki są oszczędne, i po za twardą pracą silnika mają ciekawe brzmienie, a przede wszystkim są odporne, na pałowanie. przy długiej skrzyni biegów i rozsądnej jeździe spalanie poniżej 5l w trasie.


chmiel25 pisze:Poprzecznego silnika nie wsadzisz tak prosto wzdłużnie. Wbrew pozorom jest dużo różnic.
Pamietaj że wkłądanie nowego silik AVF/AWX to masa zmian i kosztów. I ciężko znależc mądrego i ogarniętego mechanika.

chmiel25, wsadzisz bardzo prosto... wystarczy użyć sanek przedniego zawieszenia od B3, i masz dodatkowo zawieszenie silnika które nie sprawia tylu problemów co w B4.




natomiast zamiast oceniać silnik na padnięty podjedź do kogoś Kto Ci zrobi logi zarówno statyczne jak i dynamiczne, być może poprostu wystarczy Twój silnik, poustawiać i będzie jeszcze długo śmigał, a jeśli już swapować to powiem inaczej, ja już nie wracam do rzędowej czwórki, pozostanę przy rzędowych pięciu cylindrach, chyba że nadaży się okazja do przesiadki na większą ilość cylinderków.

duży silnik nie oznacza wcale większego zużycia paliwa, ta zasada ma jedynie zastosowanie w momencie kiedy stoimy w korkach,

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 gru 2013, 15:06

arwam pisze:bloku, nie obraź się ale czy szczepiłeś kiedyś AWX'a AVF'a do B4
Osobiście nie ale bywałem przy tej operacji - wkłądanie AVFa do Avanta B4. Jedyny problem na jaki chłopaki natrafili to wiązka elektryczna.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 11 gru 2013, 15:43

Ja bym w Twoim najpierw sprawdził kompresję i ciśnienie oleju - jeśli te wartości są ok a coś kuleje to pewnie ktoś grzebał przy wtrysku i mu to nie wyszło. Podobnie jak inni radzę zainwestować w ten motor, człowiek wie co ma a kupując inny nie wiadomo co się kupuje i do kosztorysu który przedstawił 1 z kolegów mogą dojść naprawy tego nowego motoru. Najrozsądniejsza opcja to zrobić temu remont i go podkręcić do 120-130 KM.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 gru 2013, 15:43

bloku pisze:Jedyny problem na jaki chłopaki natrafili to wiązka elektryczna.
no to trafią na kolejny w postaci immo i nie tylko, generalnie PD jest znacznie trudniejsze w aplikacji i dodatkowo wymaga prac spawalniczo blacharskich pod maską żeby zamocować silnik.
2.5R5 nie wymagia ani cięcia ani spawania, jedynie trzeba delikatnie jeden okular odgiąć.

a jeśli się koleżanka będzie swapować 2.5TDI, to: można szukać silników AAT 115KM po zmianie wtryskiwaczy na te od AEL możliwość osiągnięcia około 190-195KM może 200

sama zmiana wtrysków na te od AEL powinna dać moc około 150-155KM i około 300-320Nm
silniki AEL 140KM ze względu na mniejsze turbo nawet po chipie nie przeskoczymy mocy maksymlanie 170KM gdyż będzie po prostu zaciasno na wydechu i silnik bedzie się dławił własnymi spalinami.

jak się chce już większych mocy to turbo polecam turbo K24-7000 po małych zmianach pasuje niemal P&P zamiast ori turbo od 2.5TDI
Ostatnio zmieniony 11 gru 2013, 16:44 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 gru 2013, 16:25

podałem ci linki w których masz opisane wszystko
zajęło mi to 1 minutę szukania ;-)
ale skoro nie raczysz zajrzeć w te linki to więcej się nie udzielam

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 gru 2013, 16:45

gibaj, kobiety raczej się nie znają tak jak my na mechanice, wiec ja Bym w Tym konretnym wypadku nie wymagał aż tyle <ok>

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 gru 2013, 09:33

ARWAN mam do ciebie osobistą prośbe przestań wypisywać bzdury o których nie masz pojęcia!!

Poprzeczny silnik różni się bardzo drobnymi szczegółami ( miska olejowa,smok , TURBINA , kolektory ) Jeżeli to dla ciebie mało to super.

Wiązka jest beznadziejnie prosta raptem 4 przewody do podłączenia , immo się wyłącz testerem ( 30 sekund)
Pozostaje tylko jedna łapa do przerobienia. A co do spalania tow B4 pali mało pod warunkiem że to ośka. I użytkowana normalnie, a nie upalana wiecznie.

Twoje kochane R5 zostaw sobie baw się dłub tunninguj tego archaicznego klamota.
Ale nie pisz w każdym temacie jaki to boski silnik!! Bo to stary złom z mega przebiem!!
I jest a raczej był dobry w serii w budzie C4 .
Z doświadczenia wiem że AVF?AWX spokojnie bez awaryjnie osiągaja podobne przebiegi przy o wiele gorszym traktowaniu.

A wracajac do tematu u koleżanki skończy się bardziej naprawa niż remontem ale napewno nie swapem. I krzesaniem dużych mocy.

Jeżeli nie masz nic konstruktywnego i mądrego do napisania to zwyczajnie się nie odzywaj.

Pozdrawiam

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 gru 2013, 14:14

chmiel25 pisze:ARWAN mam do ciebie osobistą prośbe przestań wypisywać bzdury o których nie masz pojęcia!!

Poprzeczny silnik różni się bardzo drobnymi szczegółami ( miska olejowa,smok , TURBINA , kolektory ) Jeżeli to dla ciebie mało to super.

czym się różni wiem doskonale, to i tak jeszcze nie wszystko co wypisałeś.
jeśli to są dla Ciebie problemy to to co dopiero elektryka :)
chmiel25 pisze: Wiązka jest beznadziejnie prosta raptem 4 przewody do podłączenia , immo się wyłącz testerem ( 30 sekund)
Pozostaje tylko jedna łapa do przerobienia.
czyli jednak cięcie i spawanie, dla mnie konieczność ingerowania w blachy to spory minus.
chmiel25 pisze:A co do spalania tow B4 pali mało pod warunkiem że to ośka. I użytkowana normalnie, a nie upalana wiecznie.
a co powiesz na upalanie w budzie C4 takiego klekota R5 i spalanie w granicach do 9l z praktycznie cały czas gazem w podłodze? jak nie wierzysz zapytaj AREKR.

chmiel25 pisze:Ale nie pisz w każdym temacie jaki to boski silnik!! Bo to stary złom z mega przebiem!!
to że jest stary nie wiele ma do rzeczy chyba że chcieć sie pochwalić że mam nowy, młody silnik, niestety młody i nowy nie jest równoznaczne ze słowem Dobre, i niezawodne.


a co do koleżanki to może jej zostawmy decyzję,
każdy ma swoje zdanie, dużo ludzi powtarza bezmyślnie swapować AWX/ARL/AVF za innymi, a zapytani dlaczego albo nie potrafią odpowiedzieć, albo mówią że to rozwojowe silniki są, podobnymi nakładami pieniężnymi można dojść do podobnych mocach w obydwóch tych silnikach, w kwestii bezwzględnego rozwoju i możliwych najwiekszych mocy owszem wygrywają PD ale już znacznie wiekszym kosztem.
zresztą zaswapowanie AWX'a do B4 będzie sporo wiecej kosztować niż swap na PD, to raz, a różnicę którą by trzeba było dołożyć żeby odpalić PD w B4 wykładając po swapie na R5 można dołożyć do niego i cieszyć się mocą rzędu 220-240KM i 450Nm

najsłabszym punktem w R5 są pompy wtryskowe i klin na wale, ale i tak awaria pompy która się zdarzaa żadko tak samo jak awaria klina pod warunkime ze silnik był odpoczątku prawidłowo serwisowany, i tak by mniej kosztowała niż ewentualnie wymiana pompowtryskiwaczy w przypadku ich awarii, a wystarczy się raz nadziać na lewe paliwo

dla mnie liczy sie nie tylko koszt wlewania paliwa, ale i koszty naprawy serwisowania, PD nie każdy też olej trawi,a w VP musiałbyś trafić na jakiś naprawdę podły olej aby silnik się nim udławił.
po za tym większy silnik z racji mniejszego obciążenia przy zwykłej eksploatacji, będzie trwalszy niż mniejszy mocniej wysilony, właśnie dlatego kiedyś przeszedłem z 1.6 na 1.9, a teraz przeszedłem na 2.5 i raczej do mniejszych ni zamierzam wrócić.

takie jest moje zdanie, i nie musisz się z nim zgadzać, także kolekgo pozwól innym też mieć swoje zdanie, a określenie najlepszy silnik do swapu to określenie względne, najlepszy do swapu możne oznaczać, najbardziej rozwojowy( wtedy jak najbardziej PD szczególnie te R5 z VW T5, może oznaczać możliwie tani w zakupie,serwisie, i eksploatacji, a jednocześnie łatwy w aplikacji, a czasem wręcz może oznaczac jak najtaniej w eksploatacji i możliwie najbardziej rozwojowy przy również możliwie najmniejszym wkładzie finansowym.
czyli koszt swapu plus koszty modyfikacji, i w tym miejscu nie oszukujmy się 2.5TDI jest może droższy w zakupie, ale sprawi mniej kłopotów w aplikacji co PD, gdzie na PD koszt kupna kompletu na swap to około 3000pln i jeszcze drugie tyle conajmniej dla osoby która by go wkładała. i mamy tylko na starcie 130KM.
za około 6000-7000pln.
teraz bierzemy silnik 2,5TDI, który po minimlanych przeróbkach instalacji elektrycznej silnika odpalamy na instalacji z 1Z'a do tego ECU do zdjęcia immo, i mamy silnik za powiedzmy 4000zł który na starcie będzie generował moc około 150KM i 300-320Nm powiedzmy masz robotę za 1500zł i mamy 5500 za silnik gotowy po zmianie tylko turbo na moce 200+
teraz program nawet u kostrza za powiedzmy 300-400zł połączony ze zmianą wtryskiwacza + 500 za turbo, i 1000 za wtryski 230-tki i mamy moc około 220 KM co daje nam rachunek około 7500zł co w przypadku PD daje nam ledwo koszt silnika z jego włożeniem tak aby auto samodzielnie jeździło.

więc jeśli takie podejście traktujesz jako głupoty i banialuki to gratuluję bezzstresowego podejścia do życia, i tego że nie musisz martwić się o pieniążki

mnie puki co na takie wydatki nie stać, a sądzę że i wiele innych osób też, a silnik R5 to bdb opcja w umiarkowanych pieniądzach która dodatkowo nie wymaga tyle rzeźby co silnik PD.
dla mnie rewelacja, i sądzę że nie tylko dla mnie, rozumiem też że nie kazdy będzie chciał taki silnik który nie dośc że ciężki to kultura pracy pozostawia co nieco do życzenia,, mi jednak takie coś odpowiada, szczególnie że w nadwoziu nie muszę nic ciąć ani spawać...
dla mnie to wielki plus.

także ja nie mówię koleżance co ma robić pozostawiając jej decyzję, i sądzę żebyłoby miło gdzybyś zrobił to samo, każdy przedstawia opcję według niego najkorzystniejszą ale decyzja nie należy ani do mnie ani do Ciebie. <ok>
Tyle ode mnie i <piwo> na zgodę co byś się nie spinał, bo złość piękności szkodzi :)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 gru 2013, 17:28

Jeżeli nie masz nic konstruktywnego i mądrego do napisania to zwyczajnie się nie odzywaj.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 gru 2013, 17:31

Panowie luz :!:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 gru 2013, 17:58

PieterB, ja luźno do tematu podchodzę, niestety co niektórzy nie dopuszczają myśli że ktoś może być zadowolony z innej opcji jak oni. co jak co ale takiego podejścia nie rozumiem, można mieć inne zdanie i takie jest prawo każdego, ale gromienie kogoś że ma własne zdanie i idzie np ścieżkami które nie tylko są mało przetarte ale i mało popularne,, to według mnie jest co najmniej nie na miejscu,

swapów Pd do B4 jest sporo, swapów R5 TDI do B3 czy B4 jest stosunkowo mało.
i uważam że skoro auto koleżanki jest tak unikatowo zrobione, to również zawartośc maski jesli zmieniać na coś innego, to dobrze by było zrobić nietypoowo, auto wtedy byłoby jedyne w swoim rodzaju.
ja swapowałem swoje R5 do B3 dlatego że tego unas w kraju nikt nie robił w ośce.
cabrio z PD pod maską też jest całkiem sporo tak jak i 1.8T.
jeden swap R5 TDI do cabrio o którym mi wiadomo robi audki pośrednio też za moją namową.
to że takich aut będzie dwa w polsce nie znaczy że jest to złe.
dla mnie to duża zaleta.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 13 gru 2013, 10:23

arwam ma dużo racji w tym co pisze - co do trwałości silnika ważne są też takie parametry jak średnica i skok tłoka, jeśli R5 ma mniejszy skok tłoka to na pewno jest bardziej odporne na pałowanie - ważną kwestią trwałości jest też pojemność skokowa żyłowaniem mniejszego silnika gdzie zazwyczaj jest duży skok tłoka nie jest dla niego zbyt zdrowe - więcej cylindrów oznacza, że motor powinien dużo lepiej znosić katowanie bo siły rozkładają się na większą ilość cylindrów, co do PD i VP to również przyznaję rację. Tak czy siak racja jak dupa każdy ma swoją a skoro jest to temat SWAP'a każda opcja jest przecież dobra decyzja co koleżanka wybierze podejmie ona, a my mamy jej pomóc więc uważam, że taka dyskusja za i przeciw jest tu na miejscu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl