Możesz, wystarczy ponownie nacisnąć przyciskkoral351 pisze:dzięki za odpowiedź, a czy po wyłączeniu absu mogę go znów włączyć, czy trzeba zgasić i zapalić auto?
[80 All]Rezanie wyłącznika ABS
ja z kolei mam ABS z EDS i z tego co wiem fabrycznie nie było możliwości rozłaczenia tego. Faktem jest że ABS częściej okazuje sie potrzebny, kiedyś postanowiłem zrobić mały eksperyment i pojeżdzić bez ABS-u było miodzio, aż do momentu jak jechałem około 70km/h przez las mokrą drogą asfaltową, nagle na zakręcie wyjechał z leśnej uliczki jakaś terenówa. Naszczeście skończyło się na 360 stopniach i niamałym strachu. Jestem pewien że mając właczony ABS skończyło by się to na wyhamowaniu z ominięciem bez zbędnych piruetów na drodze. Od tego momentu mam marzenie posiadania przycisku abs aby uzupełnić jedynie niewykorzystane pole między przyciskami, ottt taka jedyna ściema w aucie.
nie obraź się , ale przy 70km/h aby zrobić taki piruet to chyba trzymałeś ten hamulec z zasiśniętymi zębami i zamkniętymi oczami. ja jestem zawodowym kierowcą karetki ,,S,, i naprawdę tu się jeździ i z czystym sumieniem mogę stwierdzić ,że na polskich dziurach ABS bardziej przeszkadza niż pomaga. trzeba umieć się zachować w extremalnych sytuacjach bez absu ,a nie pojeździć trochę bez absu i gdy się nic na drodze nie dzieje i stwierdzić ,ze jest miodzio. nagle wypada coś na drodze i piruety wychodzą. ja jestem uczulony na takich kierowców bo za często zbieram ich z drogi, albo pieszych których tacy kierowcy najadą. musisz poduczyć się jeszcze trochę jeździć.Marek85 pisze: aż do momentu jak jechałem około 70km/h przez las mokrą drogą asfaltową, nagle na zakręcie wyjechał z leśnej uliczki jakaś terenówa. Naszczeście skończyło się na 360 stopniach i niamałym strachu.
wiedzialem że zaraz odezwie się chociaż jeden zawodowy rajdowca nie obrażam się zresztą posiadając tylko 11 lat prawojazdy wiele razy byłem zmuszony słuchać z racji wykonywanego zawodu z jakimi to specjalistami mam doczynienia. Ja nie jestem kierowcą straży, karetki,ani policjantem, ale wiem jedno że do wypadku niewiele potrzeba a często prawa fizyki bywają nieubłagane wystarczy że powierzchnia jest pochyła,mokra i pokryta mała ilościa liści nagle będąc w zakręcie ktoś Ci wyjeżdża około 8 metrów przed maską i wtedy cała twoja praktyka jeżdżenia bez ABS-u między butelkami uzupełnionymi wodą na pustym placu okazuje się niewystarczająca, razem z ilością km jakie w życiu pokonałeś i zawodem jaki wykonywałeś pozdrawiam
zgadzam się z tobą , ale wyłącznik absu naprawdę się przyda tym którzy mają duże doświadczenie i większość życia jeździli bez absu, nie tylko po to aby był dla szpanu tylko aby go umiejętnie wykorzystać. ps. wiesz kto robi najwięcej wypadków. ten który zrobił prawo jazdy i ojciec mu kupuje dobry i szybki samochód . większość tych aut ma właśnie absy i inne pierdoły. ktoś kto uczył się na maluchu, przesiadł się na fiata 125p, później na poloneza i następnie na jakiegoś grata zza niemieckiej granicy i doszedł do jakiegoś lepszego auta na pewno jest lepszym kierowcą niż ten pierwszy. ja natomiast mam trochę dłużej prawo jazdy niż ty i to jest mój pierwszy samochód z absem nie mówię o służbowym i dlatego chcę mieć taki wyłącznik na wszelki wypadek.
dzisiaj przyszedł zestaw. przełącznik , przekaźnik nr.76 , gniazda z kablami. za wszystko z wysyłką pobraniową zapłaciłem 43,50zł. godzinka roboty na spokojnie i wszystko pięknie działa. dzięki za opis.
dzisiaj przyszedł zestaw. przełącznik , przekaźnik nr.76 , gniazda z kablami. za wszystko z wysyłką pobraniową zapłaciłem 43,50zł. godzinka roboty na spokojnie i wszystko pięknie działa. dzięki za opis.
Witam.
Odświeżę temat.
U mnie występuję jakiś problem. Mam 80 quattro 94r.
Niby wył działa, ale...
Co dokładnie muszę podpiąć pod pin S1 ? Bo pod piałem :
Jak wł abs to kontrolka od razu nie gaśnie, dopiero po kilku sekundach. Robione wszystko według opisu z 1 str.
Na ori schemacie kumpel który to ze mną montował znalazł że wył oryginale odłącza jeszcze pompę abs. Nie tylko sterownik.
Podpowie mi ktoś co jest u mnie nie tak ?
Pozdrawiam.
Odświeżę temat.
U mnie występuję jakiś problem. Mam 80 quattro 94r.
Niby wył działa, ale...
Co dokładnie muszę podpiąć pod pin S1 ? Bo pod piałem :
Ale w momencie wył abs-u zostaje odłączony diff. W ogóle mi się nie świeci, nie działa itd..."S1" przewód brązowo-czarny mostkujemy z takim samym kolorem przewodu łączącym sterownik ABS i włącznik blokady dyferencjału "DIFF"
Jak wł abs to kontrolka od razu nie gaśnie, dopiero po kilku sekundach. Robione wszystko według opisu z 1 str.
Na ori schemacie kumpel który to ze mną montował znalazł że wył oryginale odłącza jeszcze pompę abs. Nie tylko sterownik.
Podpowie mi ktoś co jest u mnie nie tak ?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie jest tak samo, też mam dokładany przekaźnik. Ale jak dobrze pamiętam w oryginalnym wykonaniu działa tak samo. Podejrzewam że sterownik ABS startuje tak jak włączeniu zapłonu czyli przez chwilę musi się zapalić kontrolka.emanuel33 pisze:Jak wł abs to kontrolka od razu nie gaśnie, dopiero po kilku sekundach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podłącz pod VAGaemanuel33 pisze:Jak to wyeliminować ?
Co do s1
Znalazłem schematy: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig03.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig09.pdf
I tutaj czujnik dyfra zwiera ten kabel z masą. Plus w stanie spoczynkowym może na nim występować bo jest także połączony z żarówką która jest podłączona do plusa. Czyli to służy do wyłączania ABS przy włączonej blokadzie, czy nawet wyłącza dopiero gdy blokada się zazębi bo "rear deifferantial lock sw" to jak podejrzewam czujnik załączenia się blokady.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 20:46 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok