Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Coupe] Jaki zawias?

ODPOWIEDZ
pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

[B4 Coupe] Jaki zawias?

Post autor: pproniuk » 04 gru 2013, 01:33

Witam.

Jestem właścicielem Coupe B4, rocznik 94, silnik ABK bez Q.

Auto dość nisko siedzi. Nie miałem okazji jeszcze robić zawieszenia, ale teraz właśnie taka okazja się trafia. Nie wiem, o ile auto jest obniżone. Trochę mi to przeszkadza - w sensie komfort (czuć każdą dziurę, każdą nierówność). Do tego walą (już nie stukają) łożyska amorków. Chciałbym się Was zapytać (znawców) - o ile cm auto siedzi i co z tym dalej robić (podejrzewam, że auto ma zamontowane sprężyny obniżające na fabryczny amortyzator). W obecnej chwili brak komfortu tak mi dał w kość, że myślę nawet o podniesieniu auta - pytanie jak to będzie wyglądać... A amorki i tak są powoli do wymiany wg ostatniego przeglądu, więc już chciałbym zrobić porządek ze wszystkim.

Poniżej fotka do oceny. No i proszę o sugestie, co wstawić (jakie amorki - seria Sachs czy coś innego) i co ze sprężynami w tym wypadku.

Obrazek


Aby nie zakładać niepotrzebnie jeszcze kolejnych tematów, prosze posiadaczy ETKI o sprawdzenie kilku numerów (wszystko do Coupe 1994 ABK):

czujniki wody
przepływomierz
łożysko górnego mocowania amort. (Boge)
silnik krokowy
przeguby wewn i zewn (zewn ponoć były różne)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 06 gru 2013, 13:20

Mnie to wygląda na -60/40 i na Twoim miejscu tak bym zostawił a powymieniał tylko zużyte elementy...
Jak chcesz mieć min komfortu to zostań przy obecnym rozmiarze kół i opon... bo zdaje sie że na 60 stoi.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 08 gru 2013, 12:02

Cześć :-) Zastanawiałem się i obstawiłem jak Ty Szaakaal 60/40 bo w mojej wydaje mi się że ktoś przyciął ori sprężyny na 50/40 bo przód mam deko wyżej.Proponuje kupić na tył amortyzatory Audi Coupe/80 B3 KAYABA ponieważ mają rant.Chyba że kupisz o skróconym skoku.Kupiłem Monroe na tył i przy wymianie na zimówki w kapciarni (felgi po malowaniu) auto było całe podniesione po opuszczeniu i wyjechaniu tyłem ześlizgła się mi sprężyna z amora.Szczęście że prędkość prawie zerowa bo aż strach pomyśleć co by się mogło stać przy większej.Amortyzator ori osadziłem dobrze razem ze skręceniem ale po ułożeniu się ich na aucie powstał luz więc na pewno nie da się ich dobrze skręcić na ori amo i skróconej sprężynie .Wcześniej były Kayaba które miały rant i takie ja przy następnej wymianie założę.Pozdrawiam :-)

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 11 gru 2013, 17:58

No problem w tym, że docelowo planowałem wstawienie felg 16' (a 15' zostawić sobie na zimę).

Wobec tego co robić - sprężyny zostawić tak jak są i wymieć tylko amorki (jakie wstawić?)?

Do tego pytanie jeszcze jedno (może dość idiotyczne, jak się okaże) - dlaczego jak auto wisi na podnośniku to koła przedniej osi opadają o wiele niżej (zwisają) niż te z tyłu?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 gru 2013, 19:57

szaakaal pisze:Mnie to wygląda na -60/40
Popieram. Dla porównania masz 80/60 jak jest u mnie przy 215/45/17

Obrazek

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 11 gru 2013, 22:06

sprężyny zostawić tak jak są i wymieć tylko amorki (jakie wstawić?)?
Najlepiej kup sportowe amortyzatory, one mają skrócony skok a seryjne amory podchodzą na spręzyny obniżające max o -40mm.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 gru 2013, 22:27

Jeśli czujesz, że sprężyna nie do końca daje Ci komfort to możesz pomyśleć o zestawie - sprężyna progresywna + amorek o ksrócony skoku utwardzony. Auta siada tyle ile chcesz (kupujesz odpowiednią sprężynę) a jednocześnie masz i sztywność i jako taki komfort.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 12 gru 2013, 08:44

Felgi 16 spokojnie założysz bo zmienia się rozmiar felgi oraz profil opony.Powiedzmy że masz 15,profil opony 60/65.Przy 16 będziesz miał powiedzmy profil 55/50.Przyuważ kolegę bloku(w ogóle nieźle osadzone auto :-) ). Jak mi się wydaje auto stoi na 17 i profil 40/45.Wszystko zależne jaki profil opon kupisz a są między 45 a 65.
Co do amortyzatorów hmm to jak chłopaki radzą ale wybór należy do Ciebie.Ja jeśli mogę zasugerować może bym kupił o skróconym skoku bo fajnie siedzi Twoje auto.Choć u mnie na pewno siądą KAYABA zwykłe może gazowo/olejowe,tył z rantem bez dwóch zdań.
Co do wiszenia kół przy podnoszeniu to przód zawsze schodzi więcej niż tył i przeważnie zawsze tyle ile puści amortyzator.Poza tym przód jest cięższy więc jest bardziej dociążony.U Ciebie może być kwestia jakie masz amorki dodatkowo może tył masz o skróconym skoku a przód zwykłe.Nie dowiemy się do puki ich nie zmienisz.Pozdrawiam :-)
Moja wygląda tak na felach 17: Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 gru 2013, 21:20 przez Slawo777, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 12 gru 2013, 10:08

Slawo777 pisze:u mnie na pewno siądą KAYABA zwykłe może gazowo/olejowe
Jeśli posadziśz auto na zawiasie więcej niż -40 to na zwykłych amorkach będzie podskakiwał jak piłka. Z obniżeniem wiąże się też zmiana charakterystyki pracy sprężyny i amorek o ksróconym skoku niweluje właśnie różnicę wysokości - przerabiałem to w kilku autach i doszedłem do jednej konkluzji:
:arrow: -20 do -40 może być seryjny amorek przy zastosowaniu zawieszenia progresywnego
:arrow: pow -40 sportowej spreżyny (nie progresywnej) konieczny jest amorek o skróconym skoku aby prowadzenie auta było pewne bez skakania na wybojach jak zając
:arrow: Sprężyna progresywna przyjmie seryjny amorek do -60 ale koniecznie tzw gazowy

Zresztą amorek gazowy musi być w naszych autach - nie są za lekkie więc olejowy nie poradzi sobie za długo (choć fabryka do B3 ładowała olejowe ale od modeluB4 już gazówki)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 12 gru 2013, 11:52

Mam na zwykłych amortyzatorach i nie narzekam ale zgadzam się z Tobą.Wszystko zależy co chcemy osiągnąć kosztem komfortu,trakcji,oszczędności.Możliwości konfiguracji zawieszenia jak sami piszemy mamy wiele.Jest tak moje amory wytrzymały dwa lata.Przód wymieniałem dwa razy bo po miesiącu jeden się wylał.Gwarancje uwzględniono,wada amora.Ale trzeba było zdjąć oba.Teraz też jest podobnie ale okres co prawda dłuższy.Teraz tak robią że akcesoria wytrzymują okres gwarancji a potem trach.Wina leży również w ciulowych osłonach amortyzatora(zwłaszcza chodzi mi o przód) więc duży nacisk położę na kupnie konkretnych.Moje ustawienie będzie jak pisałem KAYABA zwykłe oby gazowe pod ten model przód tył(z ważnym dla mnie rantem) i konkretnie działającymi osłonami.Chyba że bo też o tym myślę zestaw 50,60/40 MTS lub Ta Technics + osłony bo może bardziej się opłaci zrobić 2 w 1.Jedni chwalą drudzy narzekają.W tym przypadku chodzi o koszt opłacalności wymiany.In plus że sobie sam to zrobię więc odpada mi koszt usługi.Pozdrawiam :-)

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 13 gru 2013, 11:57

To poprosze podajcie jakieś typy konkretne - jakiej firmy, jaki model kupić, żeby był ok na takie obniżenie. "(przy założeniu, że nie ruszamy sprężyn)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 13 gru 2013, 21:35

pproniuk, MTS-Technik ;-) posiadają bardzo dobry stosunek jakośći do ceny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl