Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] pasek wieloklinowy

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 22 lis 2007, 20:02

mam kolejny problem ... mam pasek ... 1180 (do auta z klimą) ale klima i tak nie działa i zastanawiam sie czy On jeszcze coś napędza. Może to zabrzmi dziwnie ale nie widzę nigdzie alternatora . Pasek wieloklinowy idzie z wału głównego i napędza pompe klimy, a zwykły pasek klimowy napędza jakieś 2 inne pomy. Sam juz nie wiem :/

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 22 lis 2007, 20:37

Wielorowkowy z wału głównego do tyłu za silnikiem tam jest alternator.2 inne pompy to do wody i wspomaganie.

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 22 lis 2007, 21:27

RaKo, jutro sprawdze :) A powiedz .. masz moze jaks fotke ? pozdr

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 25 lis 2007, 10:29

Radzio2121 pisze:mam kolejny problem ... mam pasek ... 1180 (do auta z klimą) ale klima i tak nie działa i zastanawiam sie czy On jeszcze coś napędza. Może to zabrzmi dziwnie ale nie widzę nigdzie alternatora . Pasek wieloklinowy idzie z wału głównego i napędza pompe klimy, a zwykły pasek klimowy napędza jakieś 2 inne pomy. Sam juz nie wiem :/
zajrzyj od spodu alternator jest pod kompresorem od klimy pryz wzmianie paska zobacz w jakim stanie jest rolka napinajaca.

a co sie dzieje z klima ze nie dziala moze da sie jeszcze ja odpalic i bedzie przyjemnie latem.

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 25 lis 2007, 20:23

Hej ... Pasek wymieniony ... Był 1 haczyk !! Kontra na napinaczu ale poszło i śmiga jak ta lala :) Co do klimy to chciałem to zrobić tego lata ale koszt był ok.500-600zł . Rzecz w tym że auto jest z Włoch i miało dodatkowo założoną klimę :/ następnie było małe bum w przód i chłodnica mocno ucierpiałą (za mocno żeby ją polutować). Jedynym wyjściem jest założenie normalnej chłodnicy do tego modelu i przerobienie węży - są inne gwinty i długości. A jak wiadomo węże do klimy mają swoją cenę i robocizna też. Na bank jeszcze będe próbował ją obudzić na wiosne, ale muszę odłożyć na ten cel trochę kasiory.

Pozdrawiam serdecznie

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 29 lis 2007, 15:03

Panowie jak scagniecie przednia lapke silnika to z napinaczem i paskiem mikro mozecie robic co chcecie,klucz nr 19 i nie ma problemu z zalorzeniem i zdjeciem,pasek 6PK 888 bez klimy.oczywiscie od spodu autka,nie zapominamy o smarowaniu trzpienia napinacza pod gumka w ksztalcie simeringu pozdrawiam

Awatar użytkownika
titto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 17 mar 2008, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Żyrardów

Post autor: titto » 15 kwie 2008, 12:24

Panowie chwilę temu strzeił mi pasek wieloklinowy, dość dziwnie bo wygląda to tak jak by zerwało połowe paska, ale jak by tam wcześniej były dwa :shock:
Nie zaświeciły się żadne kontroli jeszcze ale drasneły jakieś kable...

Jaki jest koszt tych pasków?
Czy tam idą dwa paski jeden obok drugiego czy jeden gruby?
Wresja z klimatyzacją.

Pozdrawiam,
titto

hadmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2007, 16:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: hadmar » 15 kwie 2008, 13:45

Do napędzania sprężarki klimy i alternatora jest jeden szeroki wielorowkowy pasek a do pompy wody i wspomagania jest drugi wąski (taki jak w maluchu) ;-)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 15 kwie 2008, 13:59

6pk1180 ok 40zł

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 16 kwie 2008, 10:04

Ale pamiętajcie że na naciągaczu wielorowkowego są 2 nakrętki (kontra) - ja się z tym nieźle namęczyłem zanim doszedłem że coś nie gra. Ten od pompy się naciąga kluczem 22

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 16 kwie 2008, 12:51

titto pisze:Panowie chwilę temu strzeił mi pasek wieloklinowy, dość dziwnie bo wygląda to tak jak by zerwało połowe paska, ale jak by tam wcześniej były dwa :shock:
Nie zaświeciły się żadne kontroli jeszcze ale drasneły jakieś kable...

Jaki jest koszt tych pasków?
Czy tam idą dwa paski jeden obok drugiego czy jeden gruby?
Wresja z klimatyzacją.

Pozdrawiam,
titto
Kolego dobra rada, nie kupuj paska gates - a, bo będzie Ci piszczał w chłodne lub wilgotne dni.
Oczywiście rolka napinajaca również do wymiany.

merkury77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 05 gru 2006, 12:41
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: merkury77 » 31 lip 2008, 16:39

Oryginalny pasek zgodnie co mówią panowie z częściami serwisu , dealera AUDI to 6PK890

[ Dodano: 2008-07-31, 16:41 ]
6PK890 w wersji bez klimatyzacji

[ Dodano: 2008-08-29, 14:13 ]
W moim samochodzie jest założony 6PK900 GoodYear.
Oryginalnego zgodnie z katalogiem AUDI 6PK890 chłopcy z serwisu AUDI nie potrafili założyć.
Z paskiem klinowym mam trochę problemów i nie wiem jak z tego wyjść.

6PK900 piszczy mimo, że jest założony zaledwie od kilku miesięcy...

6PK890 albo strzelił robiąc przy okazji niezłe spustoszenie wokół pompy wspomagania
l lub znane z innych postów załatwi całkowicie pompę wspomagania|
albo nikt z mi znanych mechaników nie potrafi go założyć .

PASKA GATES też nie polecam ani klinowego ani rozrządu.

Serwis AUDI się poddał a ja szukam paska klinowego 6PK895 GoodYeara lub Contitech (Continetal).

Dostałem też propozycję wymianę koła pasowego wału korobwego (około 1150zł ) napinacza ( około200zł). - ceny AUDI.

Przy tylu wersjach ciężko o rozwiązanie zwłaszcza że, auto jest bezywypadkowe rama cała, na zewnatrz drobne otarcia i takie tam.

Czy ktoś był zmuszony do wymiany może koła pasowego lub napinacza i czym się to objawiało ?

paweleq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweleq » 12 wrz 2016, 23:56

Panowie,

Mam 1Z z klimą ktora nie dziala i nie zamierzam jej naprawiac z racji wieku mojej audini. Mam pytanko czy pasek z wersji bez klimy spokojnie zaloze do auta z klimą pomijajac sprezarke od klimy ?

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 13 wrz 2016, 12:34

paweleq pisze:Panowie,

Mam 1Z z klimą ktora nie dziala i nie zamierzam jej naprawiac z racji wieku mojej audini. Mam pytanko czy pasek z wersji bez klimy spokojnie zaloze do auta z klimą pomijajac sprezarke od klimy ?
Trochę bez sensu takie podejście.
Wiele bym dał żeby u siebie mieć klimę, a na jej stan nie oszczędzal bym kasy.
Lepiej założyć taki jaki być powinien.

paweleq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweleq » 14 wrz 2016, 09:56

Problem w tym, ze z wiekiem wyciera sie nie tylko pasek ale tez kola pasowe w tym na sprezarce do tego zuzywaja sie lozyska. Tak naprawde musial bym jeszcze zmienic to kolo na sprezarce zeby bylo idealnie ale jak juz pisalem nie bede naprawial klimy.. wole uchylic w lato okna :)

Kolo pasowe na wale i alternator mam nowe więc tam pasek dobrze lezy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl