Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Zamiana silnika 1.8 na 2.0

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 11 gru 2013, 21:19

Dobra..
W końcu wsadziłem ten [...] silnik do auta.. Trzeba sprzęgło wyregulować..
Przygód ciąg dalszy.. rozciekły się hamulce..

[ Dodano: 2013-12-09, 23:08 ]
Mam kolejne pytanie..
W związku z tym, że silnik 3A nie ma płaszcza wodnego na kolektorze dolotowym, to czy mogę sobie zrobić otwór na wąż z wodą w miejscu gdzie łączy się z głowicą oryginalne zasilanie? Foto poglądowe w załączniku.. Otwór zaznaczony szarym kółkiem.

Jak wsadziłem "puszkę" do której mocuje się filtr oleju z tego 3A i tam jest prawdopodobnie chłodzenie oleju, bo wychodzą dwa krućce na węże, to gdy podepnę to do układu chłodniczego, pompa wody będzie oganiać dalej jak było?

Tak miałem w starym silniku
Obrazek

Teraz mam takie coś
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-12-11, 21:17 ]
Pytanie:
Jaka najlepsza elektryczna pompa paliwa ile barów ciśnienia? 0.3; 1; 6?
Czy starczy sama pompa z przełącznikiem ON/OFF w kabinie, czy trzeba ten przekaźnik w końcu? Wydaje mi się że na przełącznik jest prościej bo pompa chyba może cały czas pracować z stałą wydajnością, a przy ciśnieniu 0.3bara powinno ogarnąć gaźnik przy pełnej..

Czekam na rychłą odp. ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 gru 2013, 22:20

Ten otwór chcesz wiercic aby dostarczyć wodę do tego płaszcza kolektora?
Chłodnice oleju podłącz jak w oryginale czyli jedno wejście do metalowej rurki idącej do termostatu a drugie do węża idącego z głowicy do chłodnicy (oryginalnie idzie tam gruby wąż z odnogą w postaci małego węża). Ale upewnij się co tego opisu podłączania bo pisałem z pamięci.
Co do wyboru pompy to ci nie pomogę.
Chyba wcześniej opisywanym jak można ją podłączyć. Najprościej by było zrobić aby chodziła zawsze na właczonym zaplonie. Ewentualnie odcięcie do tej pompy aby jeśli masz gaz.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 12 gru 2013, 09:25

Tak. Chcę tam zrobić otwór i zrobić przez niego chłodzenie.
Co do pompy paliwa to potrzebuję tylko wiedzieć jakie ma ciśnienie. Włączanie i wyłączanie pompy zrobię sobie na osobnym przełączniku, nie będę tego podpinał pod zapłon. Gazu nie ma.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 gru 2013, 11:10

Do gaźnika powinna starczyć pompka 0,15 bara bo takie niby sprzedają na allegro do gaźników. O większym ciśnieniu też nie powinna zaszkodzić bo ten akumulator paliwa powinien zawrócić nadmiar ciśnienia paliwa do baku.
spun pisze:Włączanie i wyłączanie pompy zrobię sobie na osobnym przełączniku, nie będę tego podpinał pod zapłon.
To wóź ze sobą kable rozruchowe albo linkę na na pewno kiedyś zapomnisz ją wyłączyć. Chyba że podepniesz pod plus po zapłonie a dopiero później przez włącznik.

Jak w kolektorze wywiercisz dziurę i szczelnie podłączysz tam wąż to nie powinna być problemu tylko będziesz musiał podciągnąć płyn z wyjścia wody na nagrzewnice z króćca na głowicy.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 15 gru 2013, 11:34

Może mi ktoś wyjaśnić czemu nie mogę pobrać książek z działu download, w celu sprawdzenia poprawności podłączenia serwa po wymianie łączników (gumek)?

Już nie chciałem o to pytać na forum bo bym pewnie został zlinczowany, że nie szukam, a potrzebuję tego..

Co do tej pompki paliwa, to nie spali styków w stacyjce, że niby za duża moc?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2013, 12:16

spun pisze:Może mi ktoś wyjaśnić czemu nie mogę pobrać książek z działu download, w celu sprawdzenia poprawności podłączenia serwa po wymianie łączników (gumek)?
których np. :?: , tam musisz się jeszcze raz zalogować robiłeś to :?:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 gru 2013, 12:18

A zalogowałeś osobno w centrum (trzeba tam założyć osobne konto).

Pompa nie ciągnie tak aż tak dużo prądu aby spalić stacyjkę. W audi 80 praktycznie wszystko jest zasilane bezpośrednio przez stacyjkę (zobacz jakie grube kable przechodzą przez nią) i jakoś wytrzymuje.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 15 gru 2013, 12:35


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2013, 12:50

spun, no faktycznie linki nie działają, pewnie przez ACTA ;-)

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 19 gru 2013, 23:05

Dzisiaj nadszedł czas kręcenia silnikiem :P
Co się okazało, kręcę, kręcę i j.b z gaźnika ogniem jak na Discowery "Auto reaktywacja" xD
Pewnie zapłon trzeba podregulować.
Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi kablami WN.
Kolejność pracy jest niby 1,3,4,2 i teraz jak patrzę na kopułkę z góry to (zakładając, że aparat został dobrze włożony)
lewy dolny kabel idzie do cylindra pierwszego (przy chłodnicy).
lewy górny kabel idzie do cylindra czwartego z kolei (przy skrzyni).
prawy górny kabel idzie do cylindra drugiego z kolei (w środku bliżej chłodnicy)
prawy dolny kabel idzie do cylindra trzeciego z kolei (w środku bliżej skrzyni)

Tak mają być te kable podłączone?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 gru 2013, 23:21

Ustaw silnik na znaki do ustawiania rozrządu i zobacz czy palec pokazuje na przewód pierwszego cylindra.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 gru 2013, 09:16

Na rancie aparatu (ten na który nachodzi kopułka) masz małe nacięcie które określa położenie palca dla pierwszego cylindra. Ustaw rozrząd na znaki, aparatem kręć tak aby środek blaszki na końcu palca był nad tym wycięciem i tyle z wstępnej regulacji.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c ... d12f7.html

Tu masz fote jak to nacięcie wygląda. Zdjęcie przedstawia złe ustawienie palca. Ty zrób to jak napisałem.

Oczywiście jak aparat nie da się przekręcić do tego wycięcia to musisz wyciągnąć go i przekręcić tak aby pasowało i włożyć (przestawić na ząbkach)

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 20 gru 2013, 16:03

Nie wiem czy źle pytanie sformułowałem czy co..
Pytałem czy takie podłączenie kabli WN z kopułki do świec jest prawidłowe??
Właśnie tak aparat zapłonowy został włożony, dlatego przyjąłem, że zapłon powinien być w miarę do odpalenia.
Nie byłem natomiast pewien podłączenia kabli WN dlatego o to spytałem, o podłączenie kabli WN z kopułki do świec. Który kabel do której świecy? Czy tak jak napisałem 2 posty przede mną?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 gru 2013, 16:30

Jeśli będzie odpowiednia kolejność zapłonu i przy wałku ustawionym jak do wymiany rozrządu palec będzie pokazywał na pierwszy cylinder to powinien odpalić.
Jak powkładasz kable tak jak w fabryce a będziesz miał źle wsadzony wałek w rozdzielaczu to też nie odpalisz.
Oryginalnie było chyba tak bo z twojego opisu nie mogę wywnioskować jak to jest podłączone:
Obrazek

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 25 gru 2013, 12:43

Wałek pośredni był dobrze ustawiony przy zakładaniu paska, aparat również był włożony prawidłowo i palec był za wysokości tego nacięcia na obudowie aparatu zapłonowego.
Chodziło mi tylko i wyłącznie o to jak mają być kable WN podpięte.
Z Twojego rys. nie wiem czy oznaczenia na aparacie odnoszą się do kolejności cylindrów liczonych od chłodnicy, czy od skrzyni, a może chodzi o kolejność zapłonu 1 3 4 2 przyporządkować do Twoich oznaczeń na aparacie..
Nie ważne.. W każdym bądź razie okazało się że kable WN miałem pomieszane i właśnie je skorygowałem. Auto odpaliło, jednak trzymał 500rpm na wolnych i zgasł. Spodziewałem się tego, że na "oko" z pierwszym razem mi się nie uda uzyskać optymalnego ustawienia, by w miarę się porusza.
Kończąc, prace kierują się ku końcowi, robota nie była jakaś strasznie trudna. Mógłbym zrobić nawet FAQ na ten temat z wszystkimi ślepymi uliczkami i rozwiązaniami problemów, o ile było by to potrzebne :D

[ Dodano: 2013-12-24, 17:47 ]
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy sprzęgło biorące od podłogi, tzn. nie dosłownie, ale poniżej połowy to dobrze czy źle?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl