[B3 1.8] Zamiana silnika 1.8 na 2.0
Dobra..
W końcu wsadziłem ten [...] silnik do auta.. Trzeba sprzęgło wyregulować..
Przygód ciąg dalszy.. rozciekły się hamulce..
[ Dodano: 2013-12-09, 23:08 ]
Mam kolejne pytanie..
W związku z tym, że silnik 3A nie ma płaszcza wodnego na kolektorze dolotowym, to czy mogę sobie zrobić otwór na wąż z wodą w miejscu gdzie łączy się z głowicą oryginalne zasilanie? Foto poglądowe w załączniku.. Otwór zaznaczony szarym kółkiem.
Jak wsadziłem "puszkę" do której mocuje się filtr oleju z tego 3A i tam jest prawdopodobnie chłodzenie oleju, bo wychodzą dwa krućce na węże, to gdy podepnę to do układu chłodniczego, pompa wody będzie oganiać dalej jak było?
Tak miałem w starym silniku
Teraz mam takie coś
[ Dodano: 2013-12-11, 21:17 ]
Pytanie:
Jaka najlepsza elektryczna pompa paliwa ile barów ciśnienia? 0.3; 1; 6?
Czy starczy sama pompa z przełącznikiem ON/OFF w kabinie, czy trzeba ten przekaźnik w końcu? Wydaje mi się że na przełącznik jest prościej bo pompa chyba może cały czas pracować z stałą wydajnością, a przy ciśnieniu 0.3bara powinno ogarnąć gaźnik przy pełnej..
Czekam na rychłą odp.
W końcu wsadziłem ten [...] silnik do auta.. Trzeba sprzęgło wyregulować..
Przygód ciąg dalszy.. rozciekły się hamulce..
[ Dodano: 2013-12-09, 23:08 ]
Mam kolejne pytanie..
W związku z tym, że silnik 3A nie ma płaszcza wodnego na kolektorze dolotowym, to czy mogę sobie zrobić otwór na wąż z wodą w miejscu gdzie łączy się z głowicą oryginalne zasilanie? Foto poglądowe w załączniku.. Otwór zaznaczony szarym kółkiem.
Jak wsadziłem "puszkę" do której mocuje się filtr oleju z tego 3A i tam jest prawdopodobnie chłodzenie oleju, bo wychodzą dwa krućce na węże, to gdy podepnę to do układu chłodniczego, pompa wody będzie oganiać dalej jak było?
Tak miałem w starym silniku
Teraz mam takie coś
[ Dodano: 2013-12-11, 21:17 ]
Pytanie:
Jaka najlepsza elektryczna pompa paliwa ile barów ciśnienia? 0.3; 1; 6?
Czy starczy sama pompa z przełącznikiem ON/OFF w kabinie, czy trzeba ten przekaźnik w końcu? Wydaje mi się że na przełącznik jest prościej bo pompa chyba może cały czas pracować z stałą wydajnością, a przy ciśnieniu 0.3bara powinno ogarnąć gaźnik przy pełnej..
Czekam na rychłą odp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten otwór chcesz wiercic aby dostarczyć wodę do tego płaszcza kolektora?
Chłodnice oleju podłącz jak w oryginale czyli jedno wejście do metalowej rurki idącej do termostatu a drugie do węża idącego z głowicy do chłodnicy (oryginalnie idzie tam gruby wąż z odnogą w postaci małego węża). Ale upewnij się co tego opisu podłączania bo pisałem z pamięci.
Co do wyboru pompy to ci nie pomogę.
Chyba wcześniej opisywanym jak można ją podłączyć. Najprościej by było zrobić aby chodziła zawsze na właczonym zaplonie. Ewentualnie odcięcie do tej pompy aby jeśli masz gaz.
Chłodnice oleju podłącz jak w oryginale czyli jedno wejście do metalowej rurki idącej do termostatu a drugie do węża idącego z głowicy do chłodnicy (oryginalnie idzie tam gruby wąż z odnogą w postaci małego węża). Ale upewnij się co tego opisu podłączania bo pisałem z pamięci.
Co do wyboru pompy to ci nie pomogę.
Chyba wcześniej opisywanym jak można ją podłączyć. Najprościej by było zrobić aby chodziła zawsze na właczonym zaplonie. Ewentualnie odcięcie do tej pompy aby jeśli masz gaz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Do gaźnika powinna starczyć pompka 0,15 bara bo takie niby sprzedają na allegro do gaźników. O większym ciśnieniu też nie powinna zaszkodzić bo ten akumulator paliwa powinien zawrócić nadmiar ciśnienia paliwa do baku.
Jak w kolektorze wywiercisz dziurę i szczelnie podłączysz tam wąż to nie powinna być problemu tylko będziesz musiał podciągnąć płyn z wyjścia wody na nagrzewnice z króćca na głowicy.
To wóź ze sobą kable rozruchowe albo linkę na na pewno kiedyś zapomnisz ją wyłączyć. Chyba że podepniesz pod plus po zapłonie a dopiero później przez włącznik.spun pisze:Włączanie i wyłączanie pompy zrobię sobie na osobnym przełączniku, nie będę tego podpinał pod zapłon.
Jak w kolektorze wywiercisz dziurę i szczelnie podłączysz tam wąż to nie powinna być problemu tylko będziesz musiał podciągnąć płyn z wyjścia wody na nagrzewnice z króćca na głowicy.
Może mi ktoś wyjaśnić czemu nie mogę pobrać książek z działu download, w celu sprawdzenia poprawności podłączenia serwa po wymianie łączników (gumek)?
Już nie chciałem o to pytać na forum bo bym pewnie został zlinczowany, że nie szukam, a potrzebuję tego..
Co do tej pompki paliwa, to nie spali styków w stacyjce, że niby za duża moc?
Już nie chciałem o to pytać na forum bo bym pewnie został zlinczowany, że nie szukam, a potrzebuję tego..
Co do tej pompki paliwa, to nie spali styków w stacyjce, że niby za duża moc?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak zalogowałem się.
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,43/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,56/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,11/
Klikam pobierz i wyskakuje 404
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,43/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,56/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,11/
Klikam pobierz i wyskakuje 404
Dzisiaj nadszedł czas kręcenia silnikiem
Co się okazało, kręcę, kręcę i j.b z gaźnika ogniem jak na Discowery "Auto reaktywacja" xD
Pewnie zapłon trzeba podregulować.
Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi kablami WN.
Kolejność pracy jest niby 1,3,4,2 i teraz jak patrzę na kopułkę z góry to (zakładając, że aparat został dobrze włożony)
lewy dolny kabel idzie do cylindra pierwszego (przy chłodnicy).
lewy górny kabel idzie do cylindra czwartego z kolei (przy skrzyni).
prawy górny kabel idzie do cylindra drugiego z kolei (w środku bliżej chłodnicy)
prawy dolny kabel idzie do cylindra trzeciego z kolei (w środku bliżej skrzyni)
Tak mają być te kable podłączone?
Co się okazało, kręcę, kręcę i j.b z gaźnika ogniem jak na Discowery "Auto reaktywacja" xD
Pewnie zapłon trzeba podregulować.
Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi kablami WN.
Kolejność pracy jest niby 1,3,4,2 i teraz jak patrzę na kopułkę z góry to (zakładając, że aparat został dobrze włożony)
lewy dolny kabel idzie do cylindra pierwszego (przy chłodnicy).
lewy górny kabel idzie do cylindra czwartego z kolei (przy skrzyni).
prawy górny kabel idzie do cylindra drugiego z kolei (w środku bliżej chłodnicy)
prawy dolny kabel idzie do cylindra trzeciego z kolei (w środku bliżej skrzyni)
Tak mają być te kable podłączone?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Na rancie aparatu (ten na który nachodzi kopułka) masz małe nacięcie które określa położenie palca dla pierwszego cylindra. Ustaw rozrząd na znaki, aparatem kręć tak aby środek blaszki na końcu palca był nad tym wycięciem i tyle z wstępnej regulacji.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c ... d12f7.html
Tu masz fote jak to nacięcie wygląda. Zdjęcie przedstawia złe ustawienie palca. Ty zrób to jak napisałem.
Oczywiście jak aparat nie da się przekręcić do tego wycięcia to musisz wyciągnąć go i przekręcić tak aby pasowało i włożyć (przestawić na ząbkach)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c ... d12f7.html
Tu masz fote jak to nacięcie wygląda. Zdjęcie przedstawia złe ustawienie palca. Ty zrób to jak napisałem.
Oczywiście jak aparat nie da się przekręcić do tego wycięcia to musisz wyciągnąć go i przekręcić tak aby pasowało i włożyć (przestawić na ząbkach)
Nie wiem czy źle pytanie sformułowałem czy co..
Pytałem czy takie podłączenie kabli WN z kopułki do świec jest prawidłowe??
Właśnie tak aparat zapłonowy został włożony, dlatego przyjąłem, że zapłon powinien być w miarę do odpalenia.
Nie byłem natomiast pewien podłączenia kabli WN dlatego o to spytałem, o podłączenie kabli WN z kopułki do świec. Który kabel do której świecy? Czy tak jak napisałem 2 posty przede mną?
Pytałem czy takie podłączenie kabli WN z kopułki do świec jest prawidłowe??
Właśnie tak aparat zapłonowy został włożony, dlatego przyjąłem, że zapłon powinien być w miarę do odpalenia.
Nie byłem natomiast pewien podłączenia kabli WN dlatego o to spytałem, o podłączenie kabli WN z kopułki do świec. Który kabel do której świecy? Czy tak jak napisałem 2 posty przede mną?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli będzie odpowiednia kolejność zapłonu i przy wałku ustawionym jak do wymiany rozrządu palec będzie pokazywał na pierwszy cylinder to powinien odpalić.
Jak powkładasz kable tak jak w fabryce a będziesz miał źle wsadzony wałek w rozdzielaczu to też nie odpalisz.
Oryginalnie było chyba tak bo z twojego opisu nie mogę wywnioskować jak to jest podłączone:
Jak powkładasz kable tak jak w fabryce a będziesz miał źle wsadzony wałek w rozdzielaczu to też nie odpalisz.
Oryginalnie było chyba tak bo z twojego opisu nie mogę wywnioskować jak to jest podłączone:
Wałek pośredni był dobrze ustawiony przy zakładaniu paska, aparat również był włożony prawidłowo i palec był za wysokości tego nacięcia na obudowie aparatu zapłonowego.
Chodziło mi tylko i wyłącznie o to jak mają być kable WN podpięte.
Z Twojego rys. nie wiem czy oznaczenia na aparacie odnoszą się do kolejności cylindrów liczonych od chłodnicy, czy od skrzyni, a może chodzi o kolejność zapłonu 1 3 4 2 przyporządkować do Twoich oznaczeń na aparacie..
Nie ważne.. W każdym bądź razie okazało się że kable WN miałem pomieszane i właśnie je skorygowałem. Auto odpaliło, jednak trzymał 500rpm na wolnych i zgasł. Spodziewałem się tego, że na "oko" z pierwszym razem mi się nie uda uzyskać optymalnego ustawienia, by w miarę się porusza.
Kończąc, prace kierują się ku końcowi, robota nie była jakaś strasznie trudna. Mógłbym zrobić nawet FAQ na ten temat z wszystkimi ślepymi uliczkami i rozwiązaniami problemów, o ile było by to potrzebne
[ Dodano: 2013-12-24, 17:47 ]
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy sprzęgło biorące od podłogi, tzn. nie dosłownie, ale poniżej połowy to dobrze czy źle?
Chodziło mi tylko i wyłącznie o to jak mają być kable WN podpięte.
Z Twojego rys. nie wiem czy oznaczenia na aparacie odnoszą się do kolejności cylindrów liczonych od chłodnicy, czy od skrzyni, a może chodzi o kolejność zapłonu 1 3 4 2 przyporządkować do Twoich oznaczeń na aparacie..
Nie ważne.. W każdym bądź razie okazało się że kable WN miałem pomieszane i właśnie je skorygowałem. Auto odpaliło, jednak trzymał 500rpm na wolnych i zgasł. Spodziewałem się tego, że na "oko" z pierwszym razem mi się nie uda uzyskać optymalnego ustawienia, by w miarę się porusza.
Kończąc, prace kierują się ku końcowi, robota nie była jakaś strasznie trudna. Mógłbym zrobić nawet FAQ na ten temat z wszystkimi ślepymi uliczkami i rozwiązaniami problemów, o ile było by to potrzebne
[ Dodano: 2013-12-24, 17:47 ]
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy sprzęgło biorące od podłogi, tzn. nie dosłownie, ale poniżej połowy to dobrze czy źle?