[b4 aah] Ustawianie rozrządu, potrzebna blokada.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
[b4 aah] Ustawianie rozrządu, potrzebna blokada.
W związku z tym że zaparkowałem moje audi w drzewie i chłodnica pogruchotała kółko rozrządu lewego wałka będę musiał ustawić rozrząd(w sumie miałem to sprawdzić więc nie ma tego złego... ) W tym celu chciałem się upewnić czy dobrze zrozumiałem procedurę ustawiania i poprosić kogoś o wypożyczenie blokady na parę dni, oczywiście odpłatnie :mrgreen: (Jeśli ktos byłby skłonny proszę o kontakt, bede bardzo wdzięczny! )
Z tego co czytałem to wtygląda to tak:
Ustawiamy wał tak żeby weszła blokada w miejsce czujnika.(trzeba/warto zdjąć koło pasowe?)
Luzujemy kołka rozrzadu na wałkach, następnie ustawiamy wałki większą dziurą(?) na podkładce do siebie, do wewnątrz i zakładamy blokadę.
Zakładamy pasek, napinamy z odpowiednią siłą i dokręcamy kółka na wałkach żeby się zblokowały(są na stożku czy jak że się mogą kręcić po poluzowaniu?)
Zdejmujemy blokady-rozrząd ustawiony?
Czy nie ma jakiejś metody na zablokowanie wałków bez oryginalnych blokad? Zakładam że dobrać coś do zablokowania wału nie będzie problemem sądząc po kształcie oryginalnej blokady? Czy jeśłi koło pasowe jest prawidłowo nałożone na klin to mogę ustawić wał za pomocą znaków na kole?
Potrzebuje tez odkupić owe lewe kółko rozrządu do aah(abc też?) i przydały by się też plastiki od rozrządu, proszę o pw.
Będę wdzięczny za pomoc w naprawie-całe lato czekałm na snieg a jak idzie zima to wpakowałem się w drzewo.... Naszczęście nie tak mocno wiec chyba jeszcze polatam coś więcej niż kilka dni przez które już u mnie popadało...
PS-napisze odrazu tutaj: potrzebuje kilku cześci do b4, głównie to co z przodu razem z chłodnicą, maska, lewa strona błotnik i światła + cała lewa kolumna mcpersona razem z wahaczem(czy w 2.8 były takie same jak w innych wersjach? ), bo korzenie wahacz zaczepiły i się wszystko pogieło
Z tego co czytałem to wtygląda to tak:
Ustawiamy wał tak żeby weszła blokada w miejsce czujnika.(trzeba/warto zdjąć koło pasowe?)
Luzujemy kołka rozrzadu na wałkach, następnie ustawiamy wałki większą dziurą(?) na podkładce do siebie, do wewnątrz i zakładamy blokadę.
Zakładamy pasek, napinamy z odpowiednią siłą i dokręcamy kółka na wałkach żeby się zblokowały(są na stożku czy jak że się mogą kręcić po poluzowaniu?)
Zdejmujemy blokady-rozrząd ustawiony?
Czy nie ma jakiejś metody na zablokowanie wałków bez oryginalnych blokad? Zakładam że dobrać coś do zablokowania wału nie będzie problemem sądząc po kształcie oryginalnej blokady? Czy jeśłi koło pasowe jest prawidłowo nałożone na klin to mogę ustawić wał za pomocą znaków na kole?
Potrzebuje tez odkupić owe lewe kółko rozrządu do aah(abc też?) i przydały by się też plastiki od rozrządu, proszę o pw.
Będę wdzięczny za pomoc w naprawie-całe lato czekałm na snieg a jak idzie zima to wpakowałem się w drzewo.... Naszczęście nie tak mocno wiec chyba jeszcze polatam coś więcej niż kilka dni przez które już u mnie popadało...
PS-napisze odrazu tutaj: potrzebuje kilku cześci do b4, głównie to co z przodu razem z chłodnicą, maska, lewa strona błotnik i światła + cała lewa kolumna mcpersona razem z wahaczem(czy w 2.8 były takie same jak w innych wersjach? ), bo korzenie wahacz zaczepiły i się wszystko pogieło
Dokładnie tak, tak się ustawia rozrząd, robiłem to u siebie kilka razy. Zajmuje to max 10 min.
Na koniec zdejmujesz blokady i obracasz całym wałem za pomocą wygiętego klucza chyba 18, czy na pewno jest dobrze ustawiony rozrząd, nie zapomnij o tym bo może się okazać że po odpaleniu rozwalisz sobie rozrząd.
Pasek musi być napięty tak by można było go przekręcić o 90c 2 palcami, jak będzie za mocno naciągnięty to zacznie wyć.
Jak nie masz narzędzia do zdejmowania koła zębatego z wałka to delikatnie stukaj młotkiem w niego, tak żeby go nie wygiąć, na pewno odskoczy.
Nie musisz zdejmować koła pasowego, jedynie wtedy zdejmujesz jak musisz założyć nowy pasek, no i warto się wyposażyć w dobrej jakości klucze inaczej pogniesz, ja raz odkręcałem nie było łatwo... Bo albo klucz się zegnie albo śruba, ja używałem WD i obstukałem śruby.
Na koniec zdejmujesz blokady i obracasz całym wałem za pomocą wygiętego klucza chyba 18, czy na pewno jest dobrze ustawiony rozrząd, nie zapomnij o tym bo może się okazać że po odpaleniu rozwalisz sobie rozrząd.
Pasek musi być napięty tak by można było go przekręcić o 90c 2 palcami, jak będzie za mocno naciągnięty to zacznie wyć.
Jak nie masz narzędzia do zdejmowania koła zębatego z wałka to delikatnie stukaj młotkiem w niego, tak żeby go nie wygiąć, na pewno odskoczy.
Nie musisz zdejmować koła pasowego, jedynie wtedy zdejmujesz jak musisz założyć nowy pasek, no i warto się wyposażyć w dobrej jakości klucze inaczej pogniesz, ja raz odkręcałem nie było łatwo... Bo albo klucz się zegnie albo śruba, ja używałem WD i obstukałem śruby.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Thx Viper!
Natrafiłem na problem. otóż w miejscu gdzie spodziewałem się że będzie czujnik położenia wału napotkałem śrubę użyta w roli zaslepki. W tych okolicach jest też jeden przewód zakończony wsówką który nie jest podpięty (wychodzi z wiązki idacej do czujników ciś. oleju). Zrobiłem fotke i prosiłbym żeby ktoś miły mogl potwierdzić czy tam oryginalnie jest czujnik.
Czy tam wchodzi ten czujnik? Tez trochę dziwne że śruba to ósemka, a wydawało mi się że czujnik ma więksża średnice?
Następna sprawa to że próbowałem próbnie zaklinować wałw dobierając imbusa, gwoździ itd... ale mimo że koło pasowe było poruszane w okolicach znaku(koło siedzi na klinie tak jak powinno) nie mogłem trafić na miejsce gdzie szpikulec zablokował by wał... Macie jakieś rady?
I jeszcze taka prośba w związku z powyższym-czy ktoś mógłby zwymiarowac ten oryginalną blokade która tam wchodzi? Chciażby ten sam czubek który powinnien zablokować wał
Inna sprawa, czy to normalne że silnik chodził zupełnie dobrze bez tego czujnika? O.o
Prosiłbym o odpowiedzi gdyż musze koledze z forum odesłać blokade do włąków i chciałem się z tym możliwie szybko uporać...
Jeszcze jedno, czy warto rozłączyć koła pasowe z kółkiem rozrządu czy uda mis ie złąozć rozrząd z kołem pasowym w całości? (odkręciłem tylko tą centralbną śrubę)
Natrafiłem na problem. otóż w miejscu gdzie spodziewałem się że będzie czujnik położenia wału napotkałem śrubę użyta w roli zaslepki. W tych okolicach jest też jeden przewód zakończony wsówką który nie jest podpięty (wychodzi z wiązki idacej do czujników ciś. oleju). Zrobiłem fotke i prosiłbym żeby ktoś miły mogl potwierdzić czy tam oryginalnie jest czujnik.
Czy tam wchodzi ten czujnik? Tez trochę dziwne że śruba to ósemka, a wydawało mi się że czujnik ma więksża średnice?
Następna sprawa to że próbowałem próbnie zaklinować wałw dobierając imbusa, gwoździ itd... ale mimo że koło pasowe było poruszane w okolicach znaku(koło siedzi na klinie tak jak powinno) nie mogłem trafić na miejsce gdzie szpikulec zablokował by wał... Macie jakieś rady?
I jeszcze taka prośba w związku z powyższym-czy ktoś mógłby zwymiarowac ten oryginalną blokade która tam wchodzi? Chciażby ten sam czubek który powinnien zablokować wał
Inna sprawa, czy to normalne że silnik chodził zupełnie dobrze bez tego czujnika? O.o
Prosiłbym o odpowiedzi gdyż musze koledze z forum odesłać blokade do włąków i chciałem się z tym możliwie szybko uporać...
Jeszcze jedno, czy warto rozłączyć koła pasowe z kółkiem rozrządu czy uda mis ie złąozć rozrząd z kołem pasowym w całości? (odkręciłem tylko tą centralbną śrubę)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie to wykręciłeś czujnik masz tam: http://img21.imageshack.us/img21/771/syor.jpg
Kabel to wiązka od czujnika na dodatkowe zegary, była montowana nawet jak nie było dodatkowych zegarów, masz też czujnik temp. oleju i oba kable mają kostkę w okolicach skrzyni biegów. Tu więcej: https://audi80.pl/80-b4-kim-jestes-k ... t40675.htm
Zmieniasz rozrząd czy tylko ustawiasz? Bo jak zmieniasz to będziesz musiał ściągnąć koło pasowe. Ale chyba łatwiej zdjąć koła paska wieloklinowego bez ruszania koła paska rozrządu.
Kabel to wiązka od czujnika na dodatkowe zegary, była montowana nawet jak nie było dodatkowych zegarów, masz też czujnik temp. oleju i oba kable mają kostkę w okolicach skrzyni biegów. Tu więcej: https://audi80.pl/80-b4-kim-jestes-k ... t40675.htm
Zmieniasz rozrząd czy tylko ustawiasz? Bo jak zmieniasz to będziesz musiał ściągnąć koło pasowe. Ale chyba łatwiej zdjąć koła paska wieloklinowego bez ruszania koła paska rozrządu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Ale ze mnie ślepok -.-
Tak zmieniam pasek, bo przy wypadku chłodnica strzaskała kółko wałka i pasek nieco się uszkdoził.
Koło pasowe już zdjąłem ale w całości, spróbuje ząłożyć bez rodzielania.
Czy jest mozliwość że ktoś mógł źle skręcić koło pasowe z kółkiem rorządu i znak na kole pasowym nie będzie odpowiadł położeniu kółka rozrżadu?
Tak zmieniam pasek, bo przy wypadku chłodnica strzaskała kółko wałka i pasek nieco się uszkdoził.
Koło pasowe już zdjąłem ale w całości, spróbuje ząłożyć bez rodzielania.
Czy jest mozliwość że ktoś mógł źle skręcić koło pasowe z kółkiem rorządu i znak na kole pasowym nie będzie odpowiadł położeniu kółka rozrżadu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sam się kiedyś zastanawiałem czy jest taka możliwość, bo u mnie się nie zgadza ten znak z blokadą wału i 3cim tłokiem w górnej pozycji.Piotrekłdz pisze:Czy jest mozliwość że ktoś mógł źle skręcić koło pasowe z kółkiem rorządu i znak na kole pasowym nie będzie odpowiadł położeniu kółka rozrżadu?
I pewnie czujnik ciśnienia oleju ci przecieka bo masz wszystko w oleju dookoła zalepione.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Ok, to zapytam jeszcze o jedną rzecz. Otóż znalazłem pod plastikową osłoną kółka lewego wałka rozrzadu dziwną niespodziankę:
Wygląda to jak dosłownie jak dziura w głowicy, ale w miare szczelnie zapchana czymś od wewnątrz silnika. Nie wiem czy to jest tak normalnie czy wyrwało jakiś slot pod gwint śrub od osłony rozrządu przy okazji strzaskanie jej przez wepchniętą chłodnice. Szukałem w resztkach osłony śruby z urwanym "slotem" ale nic nie znalazłem ani nie wygląda żeby było tam cos przykręcane(jedna z 2 śrub od osły jest zaraz obok-widac na zdjęciu)
Nurtuje mnie to bo nie wiem czy nie zacznie cieknąć a nie sprawdze tego przed odpaleniem. Zastanawiam się czy zapobiegawczo nie zakleić tego solidnie jakimś dobrym sylikonem/masą(jakiś twardy i przyczepny, sugestie? ) uszczelniającą a następnie nałożyć osłonę która to dociśnie, powinno wytrzymać, ale czy jest wgl sens to robić ?
Wygląda to jak dosłownie jak dziura w głowicy, ale w miare szczelnie zapchana czymś od wewnątrz silnika. Nie wiem czy to jest tak normalnie czy wyrwało jakiś slot pod gwint śrub od osłony rozrządu przy okazji strzaskanie jej przez wepchniętą chłodnice. Szukałem w resztkach osłony śruby z urwanym "slotem" ale nic nie znalazłem ani nie wygląda żeby było tam cos przykręcane(jedna z 2 śrub od osły jest zaraz obok-widac na zdjęciu)
Nurtuje mnie to bo nie wiem czy nie zacznie cieknąć a nie sprawdze tego przed odpaleniem. Zastanawiam się czy zapobiegawczo nie zakleić tego solidnie jakimś dobrym sylikonem/masą(jakiś twardy i przyczepny, sugestie? ) uszczelniającą a następnie nałożyć osłonę która to dociśnie, powinno wytrzymać, ale czy jest wgl sens to robić ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja mam taki sam otwór w głowicy, widocznie fabrycznie tak robili już.
To może tak przeciekać czujnik ciśnienia oleju ? Wydaje mi się że nie bo ja też mam tak zarzygany olejem, ale nie wygląda to tak jak by szło z tego czujnika...
A tak w sumie to po co robili te czujniki skoro nigdzie nie ma wskazań z tego ?
Ja niestety nie mam tych zegarów dodatkowych a czujnik sobie siedzi i jest podłączony... Tylko nie wiem po co...
A to co kolega wcześniej wykręcił w tym bloku zamiast czujnika to co to może być bo jakoś nie kojarzę żeby to było u mnie....
A i jeszcze jedno, piszecie o tłoku którymś tłoku w górze przy ustawianiu rozrządu a czy da się źle ustawić rozrząd z blokadą w bloku ?? Może być tak że źle zablokuję położone tłoki?
Osobiście wydaje mi się że nie, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych
To może tak przeciekać czujnik ciśnienia oleju ? Wydaje mi się że nie bo ja też mam tak zarzygany olejem, ale nie wygląda to tak jak by szło z tego czujnika...
A tak w sumie to po co robili te czujniki skoro nigdzie nie ma wskazań z tego ?
Ja niestety nie mam tych zegarów dodatkowych a czujnik sobie siedzi i jest podłączony... Tylko nie wiem po co...
A to co kolega wcześniej wykręcił w tym bloku zamiast czujnika to co to może być bo jakoś nie kojarzę żeby to było u mnie....
A i jeszcze jedno, piszecie o tłoku którymś tłoku w górze przy ustawianiu rozrządu a czy da się źle ustawić rozrząd z blokadą w bloku ?? Może być tak że źle zablokuję położone tłoki?
Osobiście wydaje mi się że nie, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Takie same cieknące czujniki są też montowane w markach, nawet kumpel zmieniał czujnik w maździe gdzie jest do niego mega trudny dostęp to gość w sklepie powiedział mu że nowy też będzie ciekł.
Do dodatkowych zegarów jest tylko czujnik temperatury, niestety najdroższą część czyli tzw. bańkę trzeba dokupić i zamontować zamiast czujnika 0,3Bara (bańka ma wbudowany czujnik 0,3 bara + czujni na zegary).
Co do blokowania wału to chyba blokadę można wkręcić u unieruchomić wał dociskając wał w innej części zamiast rowka w przeciwwadze. Więc dobrze wsadzić coś cieńszego i pokręcać wałem aż się wyczuje że ta rzecz wpadnie w te właściwy otwór/szczelinę.
Ta szczelina powinna być we właściwej pozycji w momencie gdy 3 cylinder jest w górze. Cylindry w V6 liczone są tak
--- ściana grodziowa ---
(3) --- (6)
(2) --- (5)
(1) --- (4)
--- chłodnica ---
A ta śruba którą wykręcił kolega to prawdopodobnie śruba podpory wału. strona 7: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
Do dodatkowych zegarów jest tylko czujnik temperatury, niestety najdroższą część czyli tzw. bańkę trzeba dokupić i zamontować zamiast czujnika 0,3Bara (bańka ma wbudowany czujnik 0,3 bara + czujni na zegary).
Co do blokowania wału to chyba blokadę można wkręcić u unieruchomić wał dociskając wał w innej części zamiast rowka w przeciwwadze. Więc dobrze wsadzić coś cieńszego i pokręcać wałem aż się wyczuje że ta rzecz wpadnie w te właściwy otwór/szczelinę.
Ta szczelina powinna być we właściwej pozycji w momencie gdy 3 cylinder jest w górze. Cylindry w V6 liczone są tak
--- ściana grodziowa ---
(3) --- (6)
(2) --- (5)
(1) --- (4)
--- chłodnica ---
A ta śruba którą wykręcił kolega to prawdopodobnie śruba podpory wału. strona 7: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
Dobrze wiedzieć, będę musiał to sprawdzić bo moje auto cierpi na brak mocy, aczkolwiek wątpię by był źle ustawiony rozrząd bo jak wkładałem ten trzepień to nie mogłem poruszyć tłokami, ale prawda nie sprawdzałem w jakiej pozycji jest tłok.
Chwilka, ale w wale korbowym jest przecież otwór więc jak można inaczej jeszcze włożyć ten trzepień ??
Chwilka, ale w wale korbowym jest przecież otwór więc jak można inaczej jeszcze włożyć ten trzepień ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
No może być np tak że zablokuje się o przeciwage ale generalnie raczej nei powinno być problemu. Ustaw koło pasowe na znak, włóż czpień jakiś i poruszaj wałem troszkę w lewo troszkę w prawo aż wyczujesz że trzpień trafił w otwór, wtedy będzie napenwo dobrze.
U mnei aż tak strasznie nei lecą te czujniki, to co widać na zdjęciu to efekt czyszczenia naftą tej śruby do okoła(nie chciałem żeby mi jakeis ziarenka piachu wlazły do środka), ale generalnie troszkę sie pocą te czujniki, szczeólnie tez wychodzacy w strone tyłu auta. Zresztą u mnie cały silnik się poci w różnych miejscach ale tragedii nie ma dlatego nie ruszam nawet...
Gdyby ktoś miał chwilkę żeby zerknąć na ten otwór przy wałku to będę wdzięczny-raczej tak ma być ale trochę mam stracha że wszystko poskładam, doeśle blokade a tu mi zacznie cieknąć:/
U mnei aż tak strasznie nei lecą te czujniki, to co widać na zdjęciu to efekt czyszczenia naftą tej śruby do okoła(nie chciałem żeby mi jakeis ziarenka piachu wlazły do środka), ale generalnie troszkę sie pocą te czujniki, szczeólnie tez wychodzacy w strone tyłu auta. Zresztą u mnie cały silnik się poci w różnych miejscach ale tragedii nie ma dlatego nie ruszam nawet...
Gdyby ktoś miał chwilkę żeby zerknąć na ten otwór przy wałku to będę wdzięczny-raczej tak ma być ale trochę mam stracha że wszystko poskładam, doeśle blokade a tu mi zacznie cieknąć:/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do blokady to myślałem że da się ją wkręcić i docisnąć wał w innym miejscu. Ale chyba tak nie jest bo właściwie nigdy oryginalnej blokady nie używałem w praktyce.
Mam foto ale drugiej głowicy a tam jest po stronie wyjścia wody.
http://img30.imageshack.us/img30/604/kssf.jpg
Mam foto ale drugiej głowicy a tam jest po stronie wyjścia wody.
http://img30.imageshack.us/img30/604/kssf.jpg