Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] zle ustawiony zaplon ? Jak ustawic ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 12 gru 2013, 00:10

Po każdej wymianie rozrządu należy skorygować zapłon na stroboskopie, ponieważ nigdy nie napniesz paska dokładnie tak samo jak był napięty wcześniej. Czujnik halla na aparacie nie załatwi wszystkiego. Co do ustawień na LPG, wartość fabryczna + przyspieszenie od 2 do 5 stopni. Wyznacznikiem jest praca zaworów, przyspiesza się do momentu kiedy zawory zaczynają lekko pukać (na benzynie). W moim przypadku przyspieszenie wyniosło 3 stopnie.

dan197
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:25
Lokalizacja: Radymno

Post autor: dan197 » 16 gru 2013, 22:01

Ustawiajcie jak chcecie ja mam ustawione na 16st i na lpg chodzi ladnie

[ Dodano: 2013-12-16, 22:06 ]
Jak zatankuje czasem pb95 to potrafi go mulic czyli stukowiec dziala a na pb98 jest zawsze bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 18 gru 2013, 08:37

pisze tutaj bo nie chce robić spamu, mam problem. Mój silnik to NG z instalacją gazu stag-2w, reduktor lovato super i otóż to raz jak odpale to obroty na benzynie i lpg są normalne a raz wysokie około 1500 albo jeszcze mniejsze że prawie przygasa a oprócz tego na lpg raz jest mocny a raz słaby jak muł, czy przestawienie zapłonu do tych 17 stopni coś pomoże? czy szukać problemu gdzie indziej? czy poprostu gazownik mnie oszukał i dał mniejszą zwężkę w mikserze?

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 18 gru 2013, 11:57

Miałem dokładnie ten sam problem jeszcze w swoim starym cygarze. Poszukaj nieszczelności /nieprawidłowości w dolocie, a w zasadzie skup się głównie na wężykach od zaworu wolnych obrotów. W mojej 100 za kadencji poprzednika grzebał domorosły fachowiec - węże pokleił taśmą izolacyjną, zawór wolnych obrotów nie działał prawidłowo, więc zamiast to naprawić, fachman zaślepił 80% przekroju węża jakimiś korkami i innym syfem. Skutkowało to dokładnie takimi samymi objawami jak u Ciebie. Powymieniałem węże na nowe, zawór na sprawny i sytuacja się poprawiła.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 18 gru 2013, 22:11

ale przyczyną tego też może być zamulone auto na gazie? raz mocniej raz mniej

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 19 gru 2013, 09:35

Jak najbardziej, każde lewe powietrze pogarsza osiągi, szczególnie na gazie. Co do losowości występowania, czasami zdarzają się takie nieszczelności w dolocie na które wpływ ma np pogoda :-)

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 19 gru 2013, 11:19

no to w sobotę bedzie sprawdzanie szczelności w wężach

dan197
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:25
Lokalizacja: Radymno

Post autor: dan197 » 20 gru 2013, 11:15

Przyczyna mulenia na gazie moze byc zlymikser czyli nie taki jak trzeba ng najlepiej chodza na szczelinowych bodajrze 36 czy 38 mm na palnikowych jest tragedia a niekiedy wogole nie pojedzie.Moze byc za maly reduktor czyli ze ma za mala sprawnosc i niewydala z ogrzewaniem lpg wiec najlepiej jak jest zalozony taki do min 140KM.A jesli masz mikser szczelinowy i ten zwykly reduktor lovato to juz znasz przyczyne mulenia bo jest za maly.Ale powiem tylko tyle ze nieszczelnosc przed mikserem jakas niewielka w zaden sposob nie zmuli ci auta no chyba ze to jakas dziura po bombie.A te szalejace obroty to spruboj wymyc dobrze krokowca zapuscic mu ze trzy krople oleju i zaloz zobacz moze zadziala.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 20 gru 2013, 16:21

no mam reduktor lovatto super ponoć do 190km, a mikser taki okrągły w środku tylko zmierzyć jaką ma średnicę, a szczelinowy jest także w kształcie to naszych NG? bo tak jak mówiłem nie raz jeździ świetnie jest niewielka różnica między pb a lpg a nie raz jest diametralna

dan197
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:25
Lokalizacja: Radymno

Post autor: dan197 » 20 gru 2013, 22:47

Czyli ze reduktor masz dobry a mikser jezeli masz szczelinowy to w srodku ma taki grzybek a wokol niego sa szczeliny dlatego tak sie nazywa a zwykly palnikowy jest tylko okragly i wyglada jak palnik z kuchenki z ta roznica ze ma otwor.No i jeszcze sprawdz czy kompensacja jest dobrze zrobiona przy reduktorze czy jest szczelna.

[ Dodano: 2013-12-20, 23:04 ]
A prosty sposob na sprawdzenie szczelnosci to musisz miec samostart rozgrzej silnik i pryskaj samostartem dookola gumy kolektora wtryskow odmy jak silnik bedzie zwiekszal obroty to oznacza jest nieszczelnosc zlokalizujesz ja bardzo szybko.A nie wiem jak jest z Twoim reduktorem ale to jakos wyglada na padajaca membrane bo jezeli masz mniej niz polowe butli gazu i zaczyna go tak przymulac a na np jak jest pelna butla to go nie muli to wina membrany w reduktorze to jest fakt sprawdzony bo rok temu wymienialem membrany u siebie.No i jeszcze powiedz jak sie przelacza na gaz jak jest zimny czy plynnie czy wyczuwasz dziure przeskok przy przelaczaniu powinien byc nie wyczuwalny albo malowyczuwalny.A jak sie przelacza ciezko to reduktor.I jeszcze jedno jak masz krokowca na wezu od reduktora do miksera to sprawdz czy jest zamontowany zgodnie z kierunkiem przeplywu gazu.I wyjmij go rozkrec i dobrze wymyj.Moze tez padac ci sonda.Przyczyn jest wiele .Musisz szukac sam jak masz jako takie pojecie to sobie poradzisz.Ale najgorsze co moze cie przy czyms takim spotkac to strzal w dolot moze uszkodzic wtrysk.A i jeszcze przypomnialo sie posprawdzaj wszystkie wsuwki zakladane na elektrozaworach posciskaj je zeby ciasno wchodzily i zeby mialy dobry styk bo to tez wazne zeby elektrozawory dobrze trzymaly.No i na koncu same elektrozawory czy sa dobre moze masz powkladane jakie stare buble.Dodam ze elktrozawor lovato kompletny z filtrem nowy kosztuje 60pln.no chyba ze masz zintegrowany filtr z reduktorem.

[ Dodano: 2013-12-20, 23:08 ]
Sprawdz jeszcze szczelnosc korka wlewu oleju i szabelki do kontroli poziomu oleju.

[ Dodano: 2013-12-21, 21:05 ]
Zapomnialem jeszcze o swiecach maja byc zalozone bosha jednoelektrodowe a przerwa wg ksiazki w ng ma miec 0.7mm.I jeszcze przy okazji sciag gume z wtrysku ale uwazaj zeby jej nie uszkodzic najlepiej rozkrec najpierw odme przy silniku pozniej opaske przy mikserze i opaske ta duza przy przeplywce i najpierw sciagaj gume z przeplywki i powinna jednoczesnie zejsc z miksera i wyciag calosc z ta metalowa rura od odmy rurki nie wyciagaj zeby nie uszkodzic gumy bo pewnie nie jest nowa i jest juz troche twarda.No i sprawdz czy talerzyk przeplywki jest prosty i czy nie ma na nim sladow ocierania o korpus bo to tez moze powodowac mulenie i zawieszanie sie obrotow.wyczysc wszystko dobrze zeby nie bylo syfu mozesz tez ocenic stan filtra powietrza ewentualnie wymienic go na nowy.Sprawdz tez ustawienie klapki od krawedzi w przeplywce nie wiecej niz 2mm.Dam ci tez dobra rade jesli masz dobrze ustawiony talerzyk to jak zlapiesz za ta srube na srodku to wyczuwalny luz powinien wynosic ok 1mm gora dol bez naciskania mocniejszego podnoszenia jest to luz taki bezwladny tej klapy.Jesli jest inaczej to wyreguluj ten luz imbusem 3mm przez otwor w obudowie z gory przeplywki ten niby do regulacji skladu mieszanki wtedy bedzie chodzil na pb najlepiej.Odme wymyj dobrze benzyna bo idzie zima i jak jezdzisz na lpg to lubisie tam robic szlam i woda i moze w skrajnych sytuacjach zamarznac.A i jak jezdzisz malo na pb to dodawaj cos do paliwa np 100ml oleju z pily na ok 20l pb nie zatrze ci sie wtedy tloczek w rozdzielaczu i nie padnie pompa paliwa i tankuj zawsze 98.Bo jak lejesz byle jakie 95 to stukowiec bedzie ci dzialal tak skutecznie ze ciezko bedzie na pb 2000obr osiagnac.I filtr paliwa wymien jesli tego nie robiles jeszcze mozesz zalozyc oryginal ktory kosztuje ok 100pln albo ten wiekszy z audi 100 za 40pln i tez jest dobry.I bynajmniej to nie sa moje fantazje tylko wszystko to o czym ci tu pisze to sa moje doswiadczenia z ng.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl