[B4 2.6 ABC] ESGI vs OMVL XXI
[B4 2.6 ABC] ESGI vs OMVL XXI
Witam, noszę się z zamiarem zamontowania używanej instalacji do mojej V6 i mam do wyboru dwóch producentów. Szukałem opinii na innych stronach lecz nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, którą wybrać . Więc tak; instalacja ESGI zawiera takie o to podzespoły:
- Elektronika ESGI 2
- Wiązka ESGI
- Map sensor ESGI
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail żółte
i została wymontowana z 2.6, natomiast druga instalacja to OMVL dream XXI na podzespołach:
- Elektronika OMVL Dream XXI
- Wiązka OMVL Dream XXI
- Map sensor
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail czerwone
i została ona wymontowana z 2.8
Jeżeli ktoś się orientuje, która z tych dwóch instalacji jest lepsza, łatwiejsza do regulacji itd. to będę bardzo wdzięczny za informację
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to które lepsze żółte czy czerwone?
- Elektronika ESGI 2
- Wiązka ESGI
- Map sensor ESGI
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail żółte
i została wymontowana z 2.6, natomiast druga instalacja to OMVL dream XXI na podzespołach:
- Elektronika OMVL Dream XXI
- Wiązka OMVL Dream XXI
- Map sensor
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail czerwone
i została ona wymontowana z 2.8
Jeżeli ktoś się orientuje, która z tych dwóch instalacji jest lepsza, łatwiejsza do regulacji itd. to będę bardzo wdzięczny za informację
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to które lepsze żółte czy czerwone?
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Co do wtrysków to daj se z nimi spkój. Valtek Rail w obu przypadkach jest za słaby jak na V6kę. Przerabiałem temat i obecnie też mam - kibel który trzeba co 10k kalibrować.
Osobiście żadnej z tych instalacji bym nie wsadził do swojego auta. Ale jeśli już to poszedłbym w OMVL (lepszy support na rynku oraz po warsztatach)
Osobiście żadnej z tych instalacji bym nie wsadził do swojego auta. Ale jeśli już to poszedłbym w OMVL (lepszy support na rynku oraz po warsztatach)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co pamiętam to ESGI reguluje się podobnie jak w stagu więc jest łatwo bo zbierane są punkty gazu i benzyny pomocne w regulacji mnożnika.
OMVL to chyba praktycznie to samo co Zavoli Alisei czy inne klony AEBa. Trudniejsze w regulacji bo nie ma żadnych wspomagaczy. Co do działania w praktyce to miałem tylko doczynienia z instalacją podobną do pierwszej. I też wydaje mi się solidniejsza jeśli chodzi o wykonanie.
Wtryskiwacz to jeden h... znaczy jedno i drugie to jednakowe g...
Napisz jeszcze jakie reduktory tam masz.
OMVL to chyba praktycznie to samo co Zavoli Alisei czy inne klony AEBa. Trudniejsze w regulacji bo nie ma żadnych wspomagaczy. Co do działania w praktyce to miałem tylko doczynienia z instalacją podobną do pierwszej. I też wydaje mi się solidniejsza jeśli chodzi o wykonanie.
Wtryskiwacz to jeden h... znaczy jedno i drugie to jednakowe g...
Napisz jeszcze jakie reduktory tam masz.
Jak na razie nie mam żadnego info o reduktorach więc nie powiem. Hmm widzę, że tutaj też podzielone zdania. Podobno z tego co się dowiadywałem to łatwiej się niby reguluje OMVL ale widzę, że i to może być różnie :roll: A co do wtryskiwaczy to jakie polecacie do V6? Jak już robić to porządnie więc bym zakupił jakieś dobre wtryski. Chodzi mi o podstawy instalacji takie jak listwa, wszystkie przewodu, butla itd a w obu przypadkach wszystko jest w komplecie i w tej samej cenie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja jeszcze bym brał pod uwagę jak wygląda instalacja. Można zajrzeć w króciec reduktora i zobaczyć ile tam jest syfu. Ogólnie jak daleko jest posunięta korozja na elementach instalacji to może mieć dużo nalatane.
Wydęb też wkrętki w kolektor to kilka złotych zaoszczędzisz.
Sam będziesz montował? Bo jak nie to zapytaj tego kogoś kto będzie jaką instalacje prędzej ustawi.
Wydęb też wkrętki w kolektor to kilka złotych zaoszczędzisz.
Sam będziesz montował? Bo jak nie to zapytaj tego kogoś kto będzie jaką instalacje prędzej ustawi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Cena dobra jak za sprawną i kompletną instalacje do 6 garów. Cena raczej nie zawiera butli z aktualną homologacją?
Jak będziesz zabierał to nie zapomnij o map sensorze, przełączniku i czujniku poziomu z butli bo inaczej interes nie będzie tak opłacalny.
Z dobrymi wtryskiwaczami i reduktorem bez spodków ciśnienia powinno to chodzić w ABK.
Nie wiesz jaki tam jest parownik?
Jak będziesz zabierał to nie zapomnij o map sensorze, przełączniku i czujniku poziomu z butli bo inaczej interes nie będzie tak opłacalny.
Z dobrymi wtryskiwaczami i reduktorem bez spodków ciśnienia powinno to chodzić w ABK.
Nie wiesz jaki tam jest parownik?
mała pomyłka to jest ESGI cała kompletna jeździłem tym jak to chodzi wtryski waltek parownik stefanelli map sensor podwójny dziś to wyjąłem z auta całe kompletne co do kabelka opisałem sobie co gdzie było podłączone z butlą i wlewem w klapce ale niema papieru na butle ale jest pełna gazu teraz szukać kogoś do pomocy założenia i schematu bo tam nie były podłączone sondy lambda może ma ktoś schemat
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
I tak wcześniej przeczytałem ESGI
Tu na 24 stronie masz opis podłącznia: http://www.autogas-lpg.co.uk/file/insta ... 15_eng.pdf
Tylko zobacz czy się kolory zgadzają bo może to jest od innej wersji sterownika. Jeszcze tu trochę jest dokumentacji: http://www.pliki.drypa.pl/entry-64523d9 ... a58c8f.htm
Jak butla jeszcze ma ważność to można zrobić do niej dokumenty. Tylko z butlą starszą niż 2 czy 3 lata gazownicy nie zrobią ci papierów na taką instalacje (chyba że masz już wbite). Jak zostało jeszcze kilka lat i butla nie jest od jakiegoś egzotycznego producenta to można załatwić papiery (albo nie nabywca załatwia) i jeszcze sprzedać za dobry grosz.
Tu na 24 stronie masz opis podłącznia: http://www.autogas-lpg.co.uk/file/insta ... 15_eng.pdf
Tylko zobacz czy się kolory zgadzają bo może to jest od innej wersji sterownika. Jeszcze tu trochę jest dokumentacji: http://www.pliki.drypa.pl/entry-64523d9 ... a58c8f.htm
Jak butla jeszcze ma ważność to można zrobić do niej dokumenty. Tylko z butlą starszą niż 2 czy 3 lata gazownicy nie zrobią ci papierów na taką instalacje (chyba że masz już wbite). Jak zostało jeszcze kilka lat i butla nie jest od jakiegoś egzotycznego producenta to można załatwić papiery (albo nie nabywca załatwia) i jeszcze sprzedać za dobry grosz.