Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] ESGI vs OMVL XXI

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

[B4 2.6 ABC] ESGI vs OMVL XXI

Post autor: ludi » 19 gru 2013, 21:34

Witam, noszę się z zamiarem zamontowania używanej instalacji do mojej V6 i mam do wyboru dwóch producentów. Szukałem opinii na innych stronach lecz nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, którą wybrać :-? . Więc tak; instalacja ESGI zawiera takie o to podzespoły:
- Elektronika ESGI 2
- Wiązka ESGI
- Map sensor ESGI
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail żółte
i została wymontowana z 2.6, natomiast druga instalacja to OMVL dream XXI na podzespołach:
- Elektronika OMVL Dream XXI
- Wiązka OMVL Dream XXI
- Map sensor
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail czerwone
i została ona wymontowana z 2.8

Jeżeli ktoś się orientuje, która z tych dwóch instalacji jest lepsza, łatwiejsza do regulacji itd. to będę bardzo wdzięczny za informację <piwo>

Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to które lepsze żółte czy czerwone?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 gru 2013, 22:12

Co do wtrysków to daj se z nimi spkój. Valtek Rail w obu przypadkach jest za słaby jak na V6kę. Przerabiałem temat i obecnie też mam - kibel który trzeba co 10k kalibrować.

Osobiście żadnej z tych instalacji bym nie wsadził do swojego auta. Ale jeśli już to poszedłbym w OMVL (lepszy support na rynku oraz po warsztatach)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 gru 2013, 22:42

Z tego co pamiętam to ESGI reguluje się podobnie jak w stagu więc jest łatwo bo zbierane są punkty gazu i benzyny pomocne w regulacji mnożnika.
OMVL to chyba praktycznie to samo co Zavoli Alisei czy inne klony AEBa. Trudniejsze w regulacji bo nie ma żadnych wspomagaczy. Co do działania w praktyce to miałem tylko doczynienia z instalacją podobną do pierwszej. I też wydaje mi się solidniejsza jeśli chodzi o wykonanie.

Wtryskiwacz to jeden h... znaczy jedno i drugie to jednakowe g...

Napisz jeszcze jakie reduktory tam masz.

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 19 gru 2013, 22:48

Jak na razie nie mam żadnego info o reduktorach więc nie powiem. Hmm widzę, że tutaj też podzielone zdania. Podobno z tego co się dowiadywałem to łatwiej się niby reguluje OMVL ale widzę, że i to może być różnie :roll: A co do wtryskiwaczy to jakie polecacie do V6? Jak już robić to porządnie więc bym zakupił jakieś dobre wtryski. Chodzi mi o podstawy instalacji takie jak listwa, wszystkie przewodu, butla itd a w obu przypadkach wszystko jest w komplecie i w tej samej cenie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 gru 2013, 23:01

A za ile możesz to mieć? Jak dobrze się zaczaić to można mieć kpl. ze stagiem (wiązka, map, przełącznik) + wtryski (valteki itp.) + red + butla za 600zł na allegro. A jakieś KME diego możnaby i taniej znaleźć.

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 19 gru 2013, 23:07

Wystawione za 480zł i do tego mam blisko, żeby to odebrać osobiście więc cały czas się zastanawiam. Ale jeżeli faktycznie ma być kiepsko z tymi gazami to zrezygnuję :-? . Chociaż liczę, że ktoś jeszcze się udzieli na ten temat :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 gru 2013, 23:18

Ja jeszcze bym brał pod uwagę jak wygląda instalacja. Można zajrzeć w króciec reduktora i zobaczyć ile tam jest syfu. Ogólnie jak daleko jest posunięta korozja na elementach instalacji to może mieć dużo nalatane.
Wydęb też wkrętki w kolektor to kilka złotych zaoszczędzisz.

Sam będziesz montował? Bo jak nie to zapytaj tego kogoś kto będzie jaką instalacje prędzej ustawi.

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 19 gru 2013, 23:41

Montować raczej sam bym się w to pobawił, bo można trochę plnów zaoszczędzić ale z regulacją udałbym się do gazownika

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 20 gru 2013, 07:42

Tylko do regulacji, też przydał by się ktoś ogarnięty. Bo nieraz samemu można lepiej zrobić.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 gru 2013, 11:33

To najpierw popytaj czy ktoś zechce to wyregulować (jedno albo drugie). Bo zwykle warsztat który ma duże kolejki na montaż woli montować nowe instalacje niż babrać się w takim starociu. Najprędzej ustawią aby jakoś dawało radę jechać i nie wnikają bardziej.

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 20 gru 2013, 14:31

Okey popytam. Ale liczę dalej na jakieś informacje dotyczące tych instalacji

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 06 sty 2014, 18:05

witam podepnę się pod temat mam okazję kupić kompletną jeżdżąca instalacje SGI z V6 za 300zł moje pytanie czy podejdzie do ABK i czy warto na pewno trzeba by było wymienić listwę bo są walteki czerwone

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2014, 09:41

Cena dobra jak za sprawną i kompletną instalacje do 6 garów. Cena raczej nie zawiera butli z aktualną homologacją?
Jak będziesz zabierał to nie zapomnij o map sensorze, przełączniku i czujniku poziomu z butli bo inaczej interes nie będzie tak opłacalny.

Z dobrymi wtryskiwaczami i reduktorem bez spodków ciśnienia powinno to chodzić w ABK.
Nie wiesz jaki tam jest parownik?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 07 sty 2014, 13:27

mała pomyłka to jest ESGI cała kompletna jeździłem tym jak to chodzi wtryski waltek parownik stefanelli map sensor podwójny dziś to wyjąłem z auta całe kompletne co do kabelka opisałem sobie co gdzie było podłączone z butlą i wlewem w klapce ale niema papieru na butle ale jest pełna gazu teraz szukać kogoś do pomocy założenia i schematu bo tam nie były podłączone sondy lambda może ma ktoś schemat

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2014, 13:59

I tak wcześniej przeczytałem ESGI

Tu na 24 stronie masz opis podłącznia: http://www.autogas-lpg.co.uk/file/insta ... 15_eng.pdf
Tylko zobacz czy się kolory zgadzają bo może to jest od innej wersji sterownika. Jeszcze tu trochę jest dokumentacji: http://www.pliki.drypa.pl/entry-64523d9 ... a58c8f.htm

Jak butla jeszcze ma ważność to można zrobić do niej dokumenty. Tylko z butlą starszą niż 2 czy 3 lata gazownicy nie zrobią ci papierów na taką instalacje (chyba że masz już wbite). Jak zostało jeszcze kilka lat i butla nie jest od jakiegoś egzotycznego producenta to można załatwić papiery (albo nie nabywca załatwia) i jeszcze sprzedać za dobry grosz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl