Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 gru 2013, 22:23

matek10912 pisze:A do banki wsadziles tylko waz co zaciaga paliwo czy powrotny tez?? Bo chyba z tego co wiem albo moze i sie myle to pompa ciagnie wiecej paliwa niz potrzebuje a reszta co sie nie "zmiescila" to wraca spowrotem do zbiornika. Dobrze mysle??
Dobrze myslisz Mateuszu 8-) ale nie sądzę żeby kolega lszyper, popełnił taki dziecinnie banalny błąd ,i zostawił powrót jak jest ori ,nie wkładając go do bańki ,z której pompa ciągnie paliwo ;-) Najbardziej prawdopodobna przyczyna zwiększonego spalania ,to znacznie niższe temperatury i jeżdzenie dość krótkich kawałków ...choć i w takim przypadku 8 litrów powinno aż nadto wystarczyć i spalanie 10 litrów nie jest normalne :roll: Dawka na tym tuningowym sofcie ,nie powinna być większa niż 6 -6,5 mg ...przy 5 jest już sporo za dużo ,i na pewno będzie podkapcał z powodu zbyt dużej dawki i spalanie wzrośnie ...a spalanie na jałowym ,które widac na vagu ,nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistym spalaniem ,w przypadku tuningowanego kompa i większych wtrysków ;-) Mozna je traktowac orientacyjnie ,ale tylko na ori kompie i wtryskach .Proponuję zmniejszyć dawkę do 7 mg <ok>

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 20 gru 2013, 23:20

Masz Problem-Jedź do MUNIOR'a :) On zawsze z twoją Audi się upora <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 gru 2013, 23:46

MarcinexB4 pisze:Masz Problem-Jedź do MUNIOR'a :) On zawsze z twoją Audi się upora <ok> <ok>
Bardzo chętnie byśmy odwiedzili Mariusza, ale nie z takim problemem i 320 km w jedną stronę

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 21 gru 2013, 07:54

A no chyba że tak :) w takiej sytuacji trzeba samemu sobie z tym poradzić :)

lszyper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:16
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: lszyper » 21 gru 2013, 10:40

gdybym nie wsadził powrotu to te 5 litrów to by starczyło na 5 km może :) zmniejszyłem dawkę na 6.8, więcej programem nie poszło a nastawnika nie chciało mi się ruszać. Jutro polecę w trasę to sprawdzę ile spali.

[ Dodano: 2013-12-22, 09:15 ]
No i wszystko jasne. Wczoraj byłem u naszych sąsiadów po paliwo :-) pojechałem oczywiście na bańce. Z chaty na cpn miałem 77km jechałem 100-120 czasem i coś wyprzedziłem. Z 5 litrów zostało jeszcze ponad 0,5l więc jest gitara. Czyli wychodzi na to, że mieście nie dogrzany widocznie musi palić 10l.
Dzięki za zainteresowanie. <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2013, 09:19

lszyper pisze:No i wszystko jasne. Wczoraj byłem u naszych sąsiadów po paliwo :-) pojechałem oczywiście na bańce. Z chaty na cpn miałem 77km jechałem 100-120 czasem i coś wyprzedziłem. Z 5 litrów zostało jeszcze ponad 0,5l więc jest gitara
Zawsze kulając się po mieście ,na krótkich odcinkach i nie dogrzanym silniku ,trzeba dołozyć do tych ok.6 litrów średniego spalania ,kilka dodatkowych ;-) Spalanie prawidłowo wyjdzie tylko poza miastem ,o czym się przekonałeś ;-) Moja co prawda zawsze ma te 40 stopni ,jak ruszam (webasto ;-) ) ale też jezdząc tylko po mieście, nie zmieszczę się w 7 litrach

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 23 gru 2013, 14:35

Hej!
Ostatnio mój zetor stracił sporo na mocy i jedzie tylko do 120/140km/h.
Słychać gdzieś uciekające powietrze, jakaś dziura w dolocie. Zrobiłem logi, może trochę niedokładnie i nie wszystkie bo na niezarejestrowanym vagu myślę, że co nieco rozjaśnicie mi sytuacje. Z góry dziekuję!

edit: udało mi się otworzyć logi, wklejam poprawioną wersję.

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

Jeszcze błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Ostatnio zmieniony 23 gru 2013, 16:37 przez auroxick, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 23 gru 2013, 16:37

Kolego błąd mówi wszystko. Jak słychać syk pod maską to trzeba nieszczelność usunąć a potem bawić się logami.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 23 gru 2013, 18:55

Ewidentnie widać, że dziura heh - także zlokalizować i winno wrócić do normy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2013, 19:20

auroxick pisze:Ostatnio mój zetor stracił sporo na mocy i jedzie tylko do 120/140km/h.
Słychać gdzieś uciekające powietrze, jakaś dziura w dolocie.
Hehe ,ja nie widzę gdzie masz dziurę ,ale po logach widze, że na pewno nie w dolocie ;-) Wężyk idący do komputera sprawdż pod akumulatorem ... bo skoro do 120 jedzie dobrze i wskazania masy zasysanego powietrza przez przepływomierz , są prawidłowe ,to tylko komp "nie widzi "doładowania ,które w dolocie jest jak najbardziej prawidłowe 8-) a komp jak nie "widzi " to "myśli "że go nie ma i wchodzi w awaryjny przy 120 ;-)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 23 gru 2013, 19:26

Hej!
Ostatnio mój zetor stracił sporo na mocy i jedzie tylko do 120/140km/h.
Słychać gdzieś uciekające powietrze, jakaś dziura w dolocie. Zrobiłem logi, może trochę niedokładnie i nie wszystkie bo na niezarejestrowanym vagu myślę, że co nieco rozjaśnicie mi sytuacje. Z góry dziekuję!

Sprawdź ten krótki wąż który wprowadza powietrze do ssącego tam lubi od spodu peknąć.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 23 gru 2013, 21:58

OK dzięki chłopaki, sprawdzę to już po świętach:)

Smerfior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2013, 11:52
Lokalizacja: Bełchatów

[B4 1.9 1Z 90KM] Sprawdzenie logów

Post autor: Smerfior » 27 gru 2013, 12:04

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem na forum, mam na imię Mateusz i posiadam audi 80 1.9tdi B4.

Miałbym prośbę o sprawdzenie wartości bloków pomiarowych z vagcoma, oraz logów statycznych grupy 000.

Zdjęcie bloków 0,1,3

Obrazek

Zdkęcie bloków 4,7,13

Obrazek

logi grupy 000, nie wiem czy dobrze zrobione

Log (0 - 000)

Dziękuje z góry za odpowiedź
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 gru 2013, 15:36 przez Smerfior, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 gru 2013, 15:06

Blok 0 i drugie okienko Watrość Kąta wtrysku 83.
masz za wczesny kąt wtrysku, ustaw na 55 jednostek odsuwająć troszke pompe od silnika.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 gru 2013, 16:05

Dawkę też daj na 2.6 będzie lepiej na gaz reagował :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl