[B4 2.3 NG 133KM] Montaż klap antywybuchowych
może wyrażę moje zdanie na temat montażu lpg do 2.3 Ng. Kiedy kupiłem audi 80 B4 2.3 Ng było w świetnej kondycji mechanicznej i blacharskiej.Auto było sprowadzone z niemiec w samej benzynie.To było w sumie moje 2 audi.Na benzynie chodziło od dotknięcia miało moc itd.Wspomnę jeszcze,że miałem B3 z silnikiem 1.8 na mechanicznym wtrysku z lpg zero problemów i na benzynie również. Ale do rzeczy .Założyłem gaz wszystko było super na początku,najpierw problemy zaczeły się z wolnymi obrotami falowało itd ale ok może tak ma być,zaznaczę,że na PB autko śmigało.No i pewnego dnia strzał delikatny,przy ruszaniu i się zaczeło.Klapka była prosta nic nie pękło itd.I wtedy urok pięknego 2.3 NG umarł.Zaczeło się gasł,palił różnie itd,itd.Masakra.Kolego ja też nie wierzyłem w to co ludzie pisali,że Ng nie lubi gazu dlatego,że miałem 1.8 JN ale to inna bajka.Powiem szczerze,że ciesze się że pozbyłem się tego autka konkretnie tego silnika.W tym silniku jest tylko piękny dzwięk,moc też ale wtedy spalanie masakra nie adekwatne do mocy,mówię to otwarcie bez ściemy ale co nie którzy boją się tego powiedzieć.Radzę się zastanowić nad montażem LPG i nie popełnić błędu tak jak wielu innych.Albo jeśli chce się jeżdzić tym autkiem to poszukać sekwencji używanej i zamontować wtedy jest sens bo opcja 2 generacji jest słaba . Trzy lata jazdy na lpg z mojej strony. Wnioski wyciągnij sam.O to moja mała lektura.Pozdrawiam .
Elementy sekwensji ale tak na szybko,kopia z tematu :
Komputer LPG omvl dream c wraz z przełącznikiem
Driver rozszerzający Bigas gis
Reduktor omvl
Listwa valtekx5
Okablowanie z dream n
sekwencja
Elementy sekwensji ale tak na szybko,kopia z tematu :
Komputer LPG omvl dream c wraz z przełącznikiem
Driver rozszerzający Bigas gis
Reduktor omvl
Listwa valtekx5
Okablowanie z dream n
sekwencja
niestety z tego co wiek sekwencja pod ten silnik nie za bardzo podpasuje bo mechaniczny wtrysk zamiast elektronicznego, poprzednio mialem abk i sekwencje wstawilem i bylo pieknie na pb i lpg, a to auto wyrwalem promocyjnie i do tego automat wiec na miescie lubi sobie wypic:) dlatego pomysl z lpg, ale po tych strzalach rozwalilo ci przeplywomierz/przepustnice? ze takie problemy miales
po tych strzałach właśnie przepustnica i przepływomierz wyglądały na nie ruszone ale i tak była lipa,wężyki podciśnienia wszystko było sprawdzone milion razy,dodam,że mój silnik był naprawdę w świetnej kondycji na 5+ do momentu strzału,wszytko w silniku było na swoim miejscu,każdy przewód itd.Sekwencja podpasuje uwierz mi te elementy zestawu podpasują tego typu instalacja działa na innej zasadzie ,wszystkie wtryskiwacze chodzą jednocześnie sygnały są dodatkowo zbierane z położenie przepustnicy itd.. poczytaj o tym trochę,właśnie ten podany sterownik potrafi obsłużyć taką instalację.Wracając do strzału LPG w moim 2.3 NG,także nie mówię,że nie polecam założyć gaz ale że mogą być i zdarzą się na pewno jakieś problemy,prędzej czy pózniej. Te silniki nie do końca lubią LPG to się potwierdza 9/10 razy.Mam Wielu znajomych co mają takie auta i zawsze coś nie tak.
Ja tylko dodam od siebie ze tez slysze opinie ze NG i LPG to zlo ze sie psuje itd ze ie jezdzi itp.Ale nie doswiadczylem niczego z tych rzeczy majac swoje NG.Wydaje mi sie ze to po czesci kwestia dbania o auto jak i kwestia egzemplarza.Nie twierdze ze moje bylo iglą ale smigalo na LPG bezawaryjnie.TrZeba sie z tym liczyc ze NG w gazie to oszczednosc przez tankowanie za 2.60 a nie za 5.60 ale tez wiekszy wydatek z uwagi na koszta jego eksploatacji czyli czesci.