Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2/B3/B4] problem z blokadą mostu (Diff) Proszę o pomoc.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

[B2/B3/B4] problem z blokadą mostu (Diff) Proszę o pomoc.

Post autor: Mr. Śruba » 25 gru 2013, 22:15

Witam wszystkich na tym forum :) Jako że to mój pierwszy post prosił bym o wyrozumiałość a jeśli temat jest w złym dziale o usunięcie bądź przeniesienie.

Mam moją Audi od 2 tyg. Jest to model Competition ale jako że kupiłem go za w miarę dobre pieniądze jest trochę do roboty.

A więc przejdę do rzeczy...

Mam problem z załączeniem blokady mostu.
Wciskam guzik i nie podświetla się dyfer na zielono (mowa o tym rysunku podwozia) oraz abs na desce również się nie zapala. Zdjąłem tylną kanapę i odłączyłem os sterownika zółto czarny wężyk, zassałem ustami i włączyła się blokada :mrgreen:
Teraz pytanie bo słyszę że coś cyka po wciskaniu przycisku czyli coś tam działa.
Powiedzcie mi z kąd bierze się podciśnienie ? Wąż dochodzący z bagażnika powinno być w nim jakieś ciśnienie czy podciśnienie ? Bo u mnie jak odłączyłęm wężyk to ani nie dmucha ani nie wciąga powietrza oczywiście na włączonym silniku.

Mam nadzieję że w miarę opisałem mój problem. Proszę o pomoc i życzę wszystkim Wesołych Świąt :)
Ostatnio zmieniony 26 gru 2013, 13:25 przez Mr. Śruba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 gru 2013, 00:56

Bartosz, zatytułuj poprawnie ten wątek :arrow: https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
Mr. Śruba pisze:z kąd bierze się podciśnienie ?
No jak to skąd...ze silnika.

Przejrzyj poniższy temat. Opisane są w nim podobne przypadki.
:arrow: https://audi80.pl/90-b3-ng-quattro-b ... t62176.htm

Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

Post autor: Mr. Śruba » 26 gru 2013, 13:33

Szczerze mówiąc nie wyjaśniło to mojego problemu... :-(
Czyli jak odpalę silnik i zdejmę wąż dochodzący od silnika to powinienem czuć podciśnienie w nim ? Powinno wsysać powietrze ?
Odpaliłem silnik i ani nie dmucha powietrza przez wezyk ani nie wciąga. Gdzie szukać przyczyny ? Jest to silnik 2.0 16V o oznaczeniu ACE

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 gru 2013, 16:05

Sprawdziłem to w swoim aucie. Na zdjętym przewodzie (kolor lila), podczas pracy silnika jest wyczówalne podciśnienie (ssanie). Nie wiem jakich kolorów są przewody u Ciebie, ale znajdź w komorze silnika przewód o takim samym kolorze co dochodzący do sterownika i sprawdź czy jest do czegoś podłączony.

Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

Post autor: Mr. Śruba » 26 gru 2013, 16:38

No to mam problem bo u mnie jest to zwykły czarny wąż. :/ a nie wie ktoś w którym miejscu pod komorą silnika one wychodzą ?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 gru 2013, 20:05

Mr. Śruba pisze:u mnie jest to zwykły czarny wąż
Do sterownika jest podlączony czarny gumowy, dopiero do niego wpięty jest tek kolorowy. Sprawdź to dokładnie, bo nie chce mi się wierzyć, że jest to poprowadzone tym czarnym węzem do samej komory.

Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

Post autor: Mr. Śruba » 26 gru 2013, 20:39

Proszę o to zdjęcia jak to wygląda u mnie.

Zdjęcie sterownika :

Obrazek


A tutaj zdjęcie dlaszej części przewodu, widac że za tym trójnikiem dochodzi do jakiegoś jakby filtra a dalej zmienia się w materiałowy wzmacniany przewód.


Obrazek

I dalej czarnym przewodem jakby plastikowym wędruje w próg...
Obrazek



Jest to wężyk z jakiegoś tworzywa jak miekki plastik ...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 gru 2013, 21:25

Mr. Śruba pisze:widac że za tym trójnikiem dochodzi do jakiegoś jakby filtra a dalej zmienia się w materiałowy wzmacniany przewód.
No to ładną rzeźbę ktoś odstawił. Tego trójnika, zaworku i czerwonego wężyka w ogóle tam nie powinno być - pierwszy raz coś takiego widze.
Odepnij czarny wężyk w materiałowym oplocie z zaworku zwrotnego (filterka) i sprawdź czy na zapalonym silniku będzie na nim podciśnienie. Tylko dlaczego ten wężyk wchodzący w próg jest koloru czarnego, skoro na sterowniku jest opis, że powinien być lila? Został wymieniony? Z resztą nie ważne...ważne jest to, czy jest w nim posciśnienie.
Sprawdź jeszcze, do czego jest podłączony drugi koniec tego czerwonego wężyka.

Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

Post autor: Mr. Śruba » 26 gru 2013, 21:54

Dotykając jezykiem końca wężyka na odpalonym silniku nie czuję nic :( a czerwony wężyk idzie do zielonego zbiornika podciśnienia w bagażniku.

[ Dodano: 2013-12-26, 23:12 ]
Ale teraz większy problem niż kolor wezykow to taki że w którym miejscu powinien wyjść ten wężyk w komorze silnika oraz gdzie powinien zostać podpiety. Dodam że to silnik ACE

[ Dodano: 2013-12-28, 15:46 ]
Nikt nie wie gdzie wychodzi i w którym miejscu jest podpiety do silnika ?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 28 gru 2013, 17:50

Zagłębiłem się trohcę bardziej w temat tych połączeń i okazało się, że w moim aucie równiez jest ten zaworek co u Ciebie, tylko umiejscowiony jest przy progu, w takim mało widocznym miejscu i połączony poprzez trójnik z białą rurką, biegnącą do zbiornika podciśnienia w bagażniku - tak więc schemat połączeń się tu zgadza. Zajmijmy się teraz komorą silnika. W moim aucie rurka wchodzi w komorę silnika, poprzea przelotkę umiejscowiona w ścianie grodziowej, pomiedzy lewym kielichem, a serwem pompy hamulcowej i łaczy się z układem podciśnień silnika.

Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

Post autor: Mr. Śruba » 28 gru 2013, 19:14

Z tym że ty masz silnik 2,8 :-/ a ja jedynie 2,0 więc szczerze mówiąc wątpię aby było w tym samym miejscu wpiete. Co nie zmienia faktu że sporo mi pomogłes sprawdzając jak jest u Ciebie bo teraz mniej więcej wiemżeby szukać w tamtych okolicach końca przewodu. Nie mniej jednak jak ktoś posiada ACE w quattro i wie w którym miejscu jest wpiety ten wąż prosił bym o pomoc.
Ps. Gdzieś wyczytalem że pewien właściciel Audi 100 c4 z tym silnikiem miał w kolektorze :-o

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 28 gru 2013, 20:06

Mr. Śruba pisze:pewien właściciel Audi 100 c4 z tym silnikiem miał w kolektorze
No a gdzie w silniku panuje podcisanienie, jak nie w kolektorze? :->

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 28 gru 2013, 20:17

Moge sprawdzić ci dokładnie bo mam Compi . Ale z tegp co pamietam to podciśnie do sterowania blokada wpina sie w wolne miejsce gdzies przy serwie tam są trojniki i zawsze któryś jest pusty.

Jak dla mnie to albo gdzieś jest rozłączony albo nawet nie podpiety przewod podćiśnienia. moge co zrobić zdjecie jak to wygląda u mnie w Avancie bo jest dokładnie tak samo . Zresztą każde B4 q ma dokładnie tak samo.

Awatar użytkownika
Mr. Śruba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 gru 2013, 09:20

Post autor: Mr. Śruba » 29 gru 2013, 12:57

Dopiero zaczynam przygodę z samochodami więc jestem zielony :-) jak byś zrobił zdjęcie będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 29 gru 2013, 13:54

IC69 pisze:Mr. Śruba napisał/a:
widac że za tym trójnikiem dochodzi do jakiegoś jakby filtra a dalej zmienia się w materiałowy wzmacniany przewód.

No to ładną rzeźbę ktoś odstawił. Tego trójnika, zaworku i czerwonego wężyka w ogóle tam nie powinno być - pierwszy raz coś takiego widze.
Z tego co widzę to tak jest i u mnie w Q wszystko podłączone, różnica to tylko kolor przewodu zamiast czarnego to mam niebieski ten co idzie do serwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl