[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
popieram częsty przypadekjugo007 pisze:panowie częstym powodem że pasek zjeżdża jest krzywa śruba na której jest rolka na pozór jest masywna ale wystarczy skrzywienie którego nie widać okiem a dla paska to wystarczy aby schodził poza tym trafiła się mi też rolka z SKF która sama w sobie była wadliwa
Dolne koło wymienia się w przypadku kiedy pasek zaczyna schodzić z kół zębatych, najczęściej schodzi w kierunku do przodu. I jak najbardziej ten element można kupić, teoretycznie serwis wymieniał komplet co 120tyś km, u mnie jest naklejka na pasie auta nad reflektorem o wymianie wszystkich kół przy 120 coś tak kkm. Jak pasek nie drze się i nie schodzi zbytnio to nie ma się czym przejmować i jeździć. A ja kiedyś kupiłem firmy SWAG i mam do tej pory.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
W ABT nie widziałem amortyzatora drgań, a koło pasowe w jakim celu? Co ono ma do rozrządu oprócz jednego nacięcia (znaku) do ustawienia rozrządu??Thomeck pisze:Witam. Mam pytanie odnośnie rozrządu w audi 80 b4 ABT otóż mechanik kazał mi kupic pasek, małą rolkę, amortyzator drgan i dolne koło pasowe i mam problem bo nie moge nigdzie kupic dolnego koła pasowego i amortyzatora drgań. Byłem w 4 sklepach i mówią ze tych częsci się nie wymienia a dolne koło pasowe to z serwisu audi ale takiego to nawet w pl jeszcze nie ma i trzeba sprowadzić z zagranicy i koszt to jakie 450zł. Mam pytanie czy jak wymienie samą rolke i pasek to wystarczy? Czy musze wymienic ten amortyzator drgan i dolne koło? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-12-31, 10:33 ]
Ta nota tyczy się raczej kół zębatych paska rozrządu, a nie kół pasowych...krychu pisze:Dolne koło wymienia się w przypadku kiedy pasek zaczyna schodzić z kół zębatych, najczęściej schodzi w kierunku do przodu. I jak najbardziej ten element można kupić, teoretycznie serwis wymieniał komplet co 120tyś km, u mnie jest naklejka na pasie auta nad reflektorem o wymianie wszystkich kół przy 120 coś tak kkm. Jak pasek nie drze się i nie schodzi zbytnio to nie ma się czym przejmować i jeździć. A ja kiedyś kupiłem firmy SWAG i mam do tej pory.
W tych silnikach wszystkie wałki są na klinie, także spokojnie można. Uwaga na koło zębate aparatu zapłonowego bo łatwo przestawić, przy wymianie rozrządu.Stocek2 pisze:Czy wałek rozrządu w ABT jest na klinie czy potrzebuję blokady,gdy mam zamiar z rozrządem wymienić też uszczelniacz wałka?
Dzięki za sprostowanie, bo teraz zauważyłem że owy amortyzator drgań to dwu-masa na dolnym kole pasowym, a nie napinacz na pasku rozrządu. Jeżeli chodzi o dwu-masę (tłumik drgań) raczej się nie wymienia no chyba że guma wewnątrz koła pasowego się rozleciała.Lukaszbroz pisze:Ta nota tyczy się raczej kół zębatych paska rozrządu, a nie kół pasowych...
[ Dodano: 2013-12-31, 11:56 ]
No do końca się z tobą nie zgodzę, to nic innego jak zwykły na sprężynie w oleju do tłumienia drgań rezonansowych napinacz, który tak naprawdę nie napina za bardzo paska, lecz zabezpiecza pasek przed zerwaniem czy przeskoczeniem. Dzięki temu napinaczowi pasek w przypadku szybkiej zmiany prędkości obrotowej silnika (szarpnięcia, zaduszenie silnika, szybka redukcja biegu itp.) luzuje lekko pasek unikając jego zerwania bądź rozciągnięcia.Jarewa pisze:
A co do "amortyzatora drgań" w rozrządzie to nie jest amortyzator tylko termiczny napinacz paska. Czy wymieniać różnie piszą ale silnik jest bezkolizyjny wiec nie ma obaw że w razie "w" będzie koszmar.
Druga sprawa co rozumiesz termiczny napinacz ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Napinacze hydrauliczne wynaleziono i stosowano dopiero po 95r.
A u nas to są napinacze termiczne im wyższa temperatura na silniku tym mocniej naciągnięty pasek. Kompensator termiczny.
Zauważ że typowe napinacze hydrauliczne się ustawia przy naciągu paska. A u nas nie to element gdzie nie trzeba nawet blokować.
A u nas to są napinacze termiczne im wyższa temperatura na silniku tym mocniej naciągnięty pasek. Kompensator termiczny.
Zauważ że typowe napinacze hydrauliczne się ustawia przy naciągu paska. A u nas nie to element gdzie nie trzeba nawet blokować.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
trochę odgrzeję kotleta :mrgreen:
przymierzam się do zmiany paska i napinacza rozrządu a potem korekta zapłonu.
Jednak najpierw chciałbym się upewnić do rozrządu, gdzie i na co patrzeć aby rozrząd był dobrze ustawiony?
Oraz jak dobrać właściwy pasek do ABK? Słyszałem, że niby pasek i pasek i różni się ilością zębów...
Dodam, że nie jestem pewny czy mam dobrze wszystko u siebie dlatego teraz chcę sam się za to zabrać, wcześniej robił to mechanik.
przymierzam się do zmiany paska i napinacza rozrządu a potem korekta zapłonu.
Jednak najpierw chciałbym się upewnić do rozrządu, gdzie i na co patrzeć aby rozrząd był dobrze ustawiony?
Oraz jak dobrać właściwy pasek do ABK? Słyszałem, że niby pasek i pasek i różni się ilością zębów...
Dodam, że nie jestem pewny czy mam dobrze wszystko u siebie dlatego teraz chcę sam się za to zabrać, wcześniej robił to mechanik.
Paskiem bym sięnie martwił mówisz w sklepie ze do silnika 2.0 na pełnym a jak powiesz ze do silnika ABK to musi juz wiedziec jaki dac chyba ze ciemnota pracuje w nimLenio21 pisze:trochę odgrzeję kotleta :mrgreen:
przymierzam się do zmiany paska i napinacza rozrządu a potem korekta zapłonu.
Jednak najpierw chciałbym się upewnić do rozrządu, gdzie i na co patrzeć aby rozrząd był dobrze ustawiony?
Oraz jak dobrać właściwy pasek do ABK? Słyszałem, że niby pasek i pasek i różni się ilością zębów...
Dodam, że nie jestem pewny czy mam dobrze wszystko u siebie dlatego teraz chcę sam się za to zabrać, wcześniej robił to mechanik.
Co do zapłonu masz na forum sporo tematów jeżeli jestes zainteresowany moge na PW wyslac ci opis ,samo napiecie paska tez nie jest skomplikowane.
Jezeli robisz to pierwszy raz proponuje zdemontowac chłodnice bedzie jako takie dojscie,przy odrobinie ostrożności pasek mozesz sciagac z kół w takiej pozycji w jakiej zgasiles auto z tym ze musisz uwazac by w trakcie zakladania nowego paska i naciagania koła ci sie nie poprzesuwały