Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 27 gru 2013, 21:28

Tak po prawie 4mc odpowiadam. Problem ścinającego paska ustąpił. Winowajcą był wadliwy (podrobiony) pasek SKF kupiony ADauto. Teraz już nie mam problemów w paskiem Gates kupiony także w ADauto

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 27 gru 2013, 21:41

jugo007 pisze:panowie częstym powodem że pasek zjeżdża jest krzywa śruba na której jest rolka na pozór jest masywna ale wystarczy skrzywienie którego nie widać okiem a dla paska to wystarczy aby schodził poza tym trafiła się mi też rolka z SKF która sama w sobie była wadliwa
popieram częsty przypadek

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 31 gru 2013, 00:55

Dolne koło wymienia się w przypadku kiedy pasek zaczyna schodzić z kół zębatych, najczęściej schodzi w kierunku do przodu. I jak najbardziej ten element można kupić, teoretycznie serwis wymieniał komplet co 120tyś km, u mnie jest naklejka na pasie auta nad reflektorem o wymianie wszystkich kół przy 120 coś tak kkm. Jak pasek nie drze się i nie schodzi zbytnio to nie ma się czym przejmować i jeździć. A ja kiedyś kupiłem firmy SWAG i mam do tej pory.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 31 gru 2013, 10:32

Thomeck pisze:Witam. Mam pytanie odnośnie rozrządu w audi 80 b4 ABT otóż mechanik kazał mi kupic pasek, małą rolkę, amortyzator drgan i dolne koło pasowe i mam problem bo nie moge nigdzie kupic dolnego koła pasowego i amortyzatora drgań. Byłem w 4 sklepach i mówią ze tych częsci się nie wymienia a dolne koło pasowe to z serwisu audi ale takiego to nawet w pl jeszcze nie ma i trzeba sprowadzić z zagranicy i koszt to jakie 450zł. Mam pytanie czy jak wymienie samą rolke i pasek to wystarczy? Czy musze wymienic ten amortyzator drgan i dolne koło? Pozdrawiam.
W ABT nie widziałem amortyzatora drgań, a koło pasowe w jakim celu? Co ono ma do rozrządu oprócz jednego nacięcia (znaku) do ustawienia rozrządu??

[ Dodano: 2013-12-31, 10:33 ]
krychu pisze:Dolne koło wymienia się w przypadku kiedy pasek zaczyna schodzić z kół zębatych, najczęściej schodzi w kierunku do przodu. I jak najbardziej ten element można kupić, teoretycznie serwis wymieniał komplet co 120tyś km, u mnie jest naklejka na pasie auta nad reflektorem o wymianie wszystkich kół przy 120 coś tak kkm. Jak pasek nie drze się i nie schodzi zbytnio to nie ma się czym przejmować i jeździć. A ja kiedyś kupiłem firmy SWAG i mam do tej pory.
Ta nota tyczy się raczej kół zębatych paska rozrządu, a nie kół pasowych...

Stocek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2011, 13:07
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

Post autor: Stocek2 » 31 gru 2013, 11:11

Czy wałek rozrządu w ABT jest na klinie czy potrzebuję blokady,gdy mam zamiar z rozrządem wymienić też uszczelniacz wałka?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 gru 2013, 11:11

Dolne koło pasowe ma amortyzator drgań czasami to się rozlatuje.

A co do "amortyzatora drgań" w rozrządzie to nie jest amortyzator tylko termiczny napinacz paska. Czy wymieniać różnie piszą ale silnik jest bezkolizyjny wiec nie ma obaw że w razie "w" będzie koszmar.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 31 gru 2013, 11:50

Stocek2 pisze:Czy wałek rozrządu w ABT jest na klinie czy potrzebuję blokady,gdy mam zamiar z rozrządem wymienić też uszczelniacz wałka?
W tych silnikach wszystkie wałki są na klinie, także spokojnie można. Uwaga na koło zębate aparatu zapłonowego bo łatwo przestawić, przy wymianie rozrządu.
Lukaszbroz pisze:Ta nota tyczy się raczej kół zębatych paska rozrządu, a nie kół pasowych...
Dzięki za sprostowanie, bo teraz zauważyłem że owy amortyzator drgań to dwu-masa na dolnym kole pasowym, a nie napinacz na pasku rozrządu. Jeżeli chodzi o dwu-masę (tłumik drgań) raczej się nie wymienia no chyba że guma wewnątrz koła pasowego się rozleciała.

[ Dodano: 2013-12-31, 11:56 ]
Jarewa pisze:
A co do "amortyzatora drgań" w rozrządzie to nie jest amortyzator tylko termiczny napinacz paska. Czy wymieniać różnie piszą ale silnik jest bezkolizyjny wiec nie ma obaw że w razie "w" będzie koszmar.
No do końca się z tobą nie zgodzę, to nic innego jak zwykły na sprężynie w oleju do tłumienia drgań rezonansowych napinacz, który tak naprawdę nie napina za bardzo paska, lecz zabezpiecza pasek przed zerwaniem czy przeskoczeniem. Dzięki temu napinaczowi pasek w przypadku szybkiej zmiany prędkości obrotowej silnika (szarpnięcia, zaduszenie silnika, szybka redukcja biegu itp.) luzuje lekko pasek unikając jego zerwania bądź rozciągnięcia.

Druga sprawa co rozumiesz termiczny napinacz ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2014, 16:18

Napinacze hydrauliczne wynaleziono i stosowano dopiero po 95r.

A u nas to są napinacze termiczne im wyższa temperatura na silniku tym mocniej naciągnięty pasek. Kompensator termiczny.

Zauważ że typowe napinacze hydrauliczne się ustawia przy naciągu paska. A u nas nie to element gdzie nie trzeba nawet blokować.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 02 sty 2014, 21:51

I piszesz prawdę, doczytałem się o tym napinaczu termicznym na forum amerykańskim vw golfa, muszę kiedyś sprawdzić zasadę działania :-P

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 sty 2014, 11:49

Pierwszy raz z amortyzatorem drgań spotkałem się przy wymianie rozrządu w 1.8 20V ADR. Poprzednie konstrukcje to pasek i rolka bez dodatkowych elementów jak rolki prowadzące czy wspominane tłumiki drgań.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 sty 2014, 16:30

Lukaszbroz, Czy ustawianie tego napinacza, rozni sie czymś od tego zwykłego?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2014, 16:39

Prościej nawet niż mechaniczne:P

Ale najgorzej to było w którymś OPLU naciąg paska rozrządu pompą wodną :shock:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 07 maja 2014, 21:29

trochę odgrzeję kotleta :mrgreen:

przymierzam się do zmiany paska i napinacza rozrządu a potem korekta zapłonu.

Jednak najpierw chciałbym się upewnić do rozrządu, gdzie i na co patrzeć aby rozrząd był dobrze ustawiony?
Oraz jak dobrać właściwy pasek do ABK? Słyszałem, że niby pasek i pasek i różni się ilością zębów...

Dodam, że nie jestem pewny czy mam dobrze wszystko u siebie dlatego teraz chcę sam się za to zabrać, wcześniej robił to mechanik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 maja 2014, 07:00

Lenio21, poszukaj na forum , jest parę tematów na forum i nawet fotki tam są co gdzie i kiedy

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 maja 2014, 10:59

Lenio21 pisze:trochę odgrzeję kotleta :mrgreen:

przymierzam się do zmiany paska i napinacza rozrządu a potem korekta zapłonu.

Jednak najpierw chciałbym się upewnić do rozrządu, gdzie i na co patrzeć aby rozrząd był dobrze ustawiony?
Oraz jak dobrać właściwy pasek do ABK? Słyszałem, że niby pasek i pasek i różni się ilością zębów...

Dodam, że nie jestem pewny czy mam dobrze wszystko u siebie dlatego teraz chcę sam się za to zabrać, wcześniej robił to mechanik.
Paskiem bym sięnie martwił mówisz w sklepie ze do silnika 2.0 na pełnym a jak powiesz ze do silnika ABK to musi juz wiedziec jaki dac chyba ze ciemnota pracuje w nim

Co do zapłonu masz na forum sporo tematów jeżeli jestes zainteresowany moge na PW wyslac ci opis ,samo napiecie paska tez nie jest skomplikowane.

Jezeli robisz to pierwszy raz proponuje zdemontowac chłodnice bedzie jako takie dojscie,przy odrobinie ostrożności pasek mozesz sciagac z kół w takiej pozycji w jakiej zgasiles auto z tym ze musisz uwazac by w trakcie zakladania nowego paska i naciagania koła ci sie nie poprzesuwały

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl