Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] dławi się i kopci na zimnym silniku

ODPOWIEDZ
kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

[B4 1.9 1Z 90KM] dławi się i kopci na zimnym silniku

Post autor: kamilg.86.86 » 27 gru 2013, 21:30

Mam taki problem. Silnik to 1.9 TDI 90 KM 1Z . Problem jaki jest to jak jest zimny do temp około 60 stopni to jak się da gazu to silnik zaczyna kopcić i się dławić i przerywać. Niekiedy nawet zgaśnie. Jak wejdzie w ten tryb po dodaniu gazu to aby nie zgasł to trzeba trzymać go na gazie. Przerywanie ustaje po kilku sekundach i później jest dobrze. Dodam jeszcze , że im silnik jest zimniejszy tym wystarczy dać mniej gazu aby zaczął przerywać. Filmik jaki wrzucam, to silnik miał około 50 stopni.
Jak silnik jest nagrzany do 90 stopni to można nim gazować, katować go i nic mu już nie dolega.



Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 gru 2013, 21:38

Kolego to podwiesza Ci się hydraulika zawory jaki masz olej? albo masz za gesty olej lub pompa olejowa podaje ci duże ciśnienie zawór się w nich zawiesza jak też tak mam ale tym się nie przejmuje jeżdżę normalnie podczas jazdy nie ma żadnego problemu a po co silnik na zimnym gazować nie wskazane :-D

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 gru 2013, 21:38

A ten biały dym ma jakiś zapach? I vaga dało by się podłączyć. Przynajmniej błędy sprawdzić.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 27 gru 2013, 21:51

tak zapach niespalonej ropy. na vagu niema nic. olej 5w40

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 gru 2013, 21:56

To pompa oleju daje duże ciśnienie i podwiesza hydraulikę w głowicy i dlatego na którymś tłoku nie ma spalania dobrego.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2013, 22:00

kamilg.86.86 pisze: im silnik jest zimniejszy tym wystarczy dać mniej gazu aby zaczął przerywać. Filmik jaki wrzucam, to silnik miał około 50 stopni.
Jak silnik jest nagrzany do 90 stopni to można nim gazować, katować go i nic mu już nie dolega.
Jak napisał bozmek, ewidentne podwieszanie hydropopychaczy
kamilg.86.86 pisze:na vagu niema nic
i nic nie będzie ,bo problem typowo mechaniczny ;-) W sumie to jeżdząc normalnie do 2,2 -2,5 tys obr .nie powinno podwieszać Srebrna A4 ,ładniutka :mrgreen: mam taką samą 8-)
Ostatnio zmieniony 27 gru 2013, 22:05 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 gru 2013, 22:04

https://audi80.pl/19tdi-1z-za-duze-c ... t24760.htm Tu jest też taka sytuacja w mojej 80 tez tak jest podczas jazdy zero problemów jak zimny silnik to i tak nie gazuje powyżej 2200 jak się podgrzeje to po 140 - 160 km/h nie ma problemów.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 gru 2013, 09:38


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl