Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 27 wrz 2013, 15:27

Ja już po wymianie a mianowicie 2x Boge i 2x Corteco (Chociaż w IC proponowali Febi :-P ) Ogólnie fajna robótka jedynie odkręcenie śruby centralnej w poduszce skrzyni było marudne bo ciężkawo było przytrzymać od góry płaskim kluczem (mało tam miejsca). A co więcej ? Nie ma nawet najmniejszych zmian w prowadzeniu samochodu, po wyciśnięciu starych tulei wydaje mi się że były w naprawdę świetnym stanie ale wymieniłem bo szanowny diagnosta stwierdził że "tuleji nie ma wcale"... :-| I ciągle mam dziwne wrażenie że wymieniłem tuleje z dobrych na dobre...

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 10 gru 2013, 09:43

hej a ja pozwole sobie wklepac fotki z mojej wymiany we wrzesniu

Obrazek
Obrazek

na sanki został zapodany poluretan, cenowo podobnie np do lemfordera, a z racji tego ze nie chcialbym juz wiecej demontoiwac sanek taka decyzja, bedzie problem z wyjeciem sruby wahacza od strony kierowcy jak widac na fotce, tulejka ma wiekrzy kolnierz i sruba nie przejdzie na bank, trzeba bedzie kiedys tam uzyc kontowki :)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 03:40 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 15 gru 2013, 14:31

Szanowni Koledzy, jakie tuleje sanek wziąć w takim razie żeby mieć kilka lat spokój?
U mnie jest śruba 12-tka , na 19-kę klucz.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 gru 2013, 14:44

_Dave pisze:hej a ja pozwole sobie wklepac fotki z mojej wymiany we wrzesniu

Obrazek
Obrazek

na sanki został zapodany poluretan, cenowo podobnie np do lemfordera, a z racji tego ze nie chcialbym juz wiecej demontoiwac sanek taka decyzja, bedzie problem z wyjeciem sruby wahacza od strony kierowcy jak widac na fotce, tulejka ma wiekrzy kolnierz i sruba nie przejdzie na bank, trzeba bedzie kiedys tam uzyc kontowki :)
nie pamiętam czy przejdzie ten patent ale zawsze przy kolejnej wymianie np tulejek wachaczy stare sruby mozesz obciąć,i przełożyć odwrotnie by nakretka była z zewnetrznej strony

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 15 gru 2013, 20:27

sylwek28 pisze:Szanowni Koledzy, jakie tuleje sanek wziąć w takim razie żeby mieć kilka lat spokój?
U mnie jest śruba 12-tka , na 19-kę klucz.
wydaje mi sie ze co by nie zalozyc w miejsce na sankach, wahacza to sa elemnty "wymienne" predzej czy pozniej trzba bedzie to znow robic :)

@tomek1982: myslalem zeby deko musnac poliuretan ale wybilem sam sobie ten pomysl z glowy, model sie zebym nie musial tulejek na wahaczu ruszac

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 16 gru 2013, 12:58

dzwoniłem do aso
M12 przód 85zł, lem 38zł, cort 26zł
M12 tył 201zł, cort 26zł , lema niet <ok>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 16 gru 2013, 18:38

sylwek28 pisze:dzwoniłem do aso
M12 przód 85zł, lem 38zł, cort 26zł
M12 tył 201zł, cort 26zł , lema niet <ok>
ja przednie mam lemforder tył corteco wtedy akurat nie mieli lemfordera na tył wiec wziąłem te,3 lata na tym smigam a sporo km robie rocznie wiec nawet jak by miały pasc teraz to i tak oceniam 3 lata na nich jako duzy plus

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 18 gru 2013, 23:35

tak powiem wam ze np u mnie cos nie gralo z przednim zawieszeniem, tzn cos gdzies nie domagalo, na "szarpaku" nic sie nie pokazalo ale taki kolega poradzil mi goscia ktory z łomem metrowym sprawdza zawieszenie wyszlo ze mimo ze tulejki na sankach w ruchu prostopadlym do osi zdaja egzamin to rownolegle do niej sa zerwane :roll: masakra, a ja chcialem amory wymieniac :s

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 28 gru 2013, 15:06

Chłopaki, mam zrobione całe zawieszenie na częściach lemfordera, odsłownie każda tulejka itd. ale stukanie dalej jest na dołkach. Wczorajszy przegląd nic nie wykazał, wszystko jest niby sztywne. Patrzę teraz na numery części zastosowanych i przednie tuleje sanek (lemfordera) mają otwór 10mm a tylne (febi, nie było innych) mają już 12mm a śruby są takie same. Czy możliwe, że tylne tuleje sanek mają po prostu za duży otwór i to mi stuka?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 gru 2013, 17:29

bialas1 pisze:Chłopaki, mam zrobione całe zawieszenie na częściach lemfordera, odsłownie każda tulejka itd. ale stukanie dalej jest na dołkach. Wczorajszy przegląd nic nie wykazał, wszystko jest niby sztywne. Patrzę teraz na numery części zastosowanych i przednie tuleje sanek (lemfordera) mają otwór 10mm a tylne (febi, nie było innych) mają już 12mm a śruby są takie same. Czy możliwe, że tylne tuleje sanek mają po prostu za duży otwór i to mi stuka?
proste i logiczne jezeli masz takie same śruby z przodu jak i z tyłu 10mm to będzie ci tłukło 2mm to nie mało

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 gru 2013, 18:44

Wydaje mi się że jeśli wymieniamy same tulejki sanek to zbieżności nie ma potrzeby robić bo całe sanki nie zmienia położenia a wahaczy nie ruszamy.Mam rację?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 13:04 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 gru 2013, 19:20

hudy pisze:Aha i wydaje mi się że jeśli wymieniamy same tulejki sanek to zbieżności nie ma potrzeby robić
Zbieżność przy końcówkach drążków
hudy pisze:wahaczy nie ruszamy.
Przy wahaczach, a dokładniej sworzniach to kąt pochylenia

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 gru 2013, 12:18

No czyli przy samych sankach nic się nie zmieni.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 29 gru 2013, 19:21

Zmieni się zmieni ;-) (choć nie do końca jeszcze wiem co <ok> )
U mnie przed wymianą tuleji sanek zbieżność była idealnie (kierownica prościutko a auto jechało jak po sznurku)
Wymiana samych tuleji sanek (bez ruszania wahaczy ani nic innego) i ? Autko dalej jedzie prosto, nie ściąga ani nic, ale kierownica ewidentnie jest przestawiona tzn. żeby jechać prosto kierownicę mam delikatnie skręconą. Żaden mechanik nic mi nie schrzanił bo wszystko robiłem sam. Po skręceniu wszystkiego do kupy sanki niestety nie będą idealnie w tym samym położeniu jak przed demontażem.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 29 gru 2013, 19:57

M4teusz pisze:tzn. żeby jechać prosto kierownicę mam delikatnie skręconą.
Tylko co mają sanki do położenia kierownicy? Za to odpowiadają tylko drążki kierownicze, których przy wymianie tulei sanek nawet nie dotykasz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl