Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Kostka stacyjki-wymiana

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2013, 09:32

elbula pisze:miałem taki problem w innym aucie okazał sie elektro zawor od gaszenia (nie wiem czy poprawne nazewnictwo bylo to w mondeo )wszystko dzialalo tylko nie chciał sie zgasić
może ja się nie znam ale to raczej dotyczy diesla :-P
junior017 pisze:Jest tak ze jak wsadze bezpiecznik to zapalaja sie kontrolki i zaczyna pompa podawac paliwo.
rozbierz ten przekaźnik i zobacz czy nie ma sklejonych styków

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 29 gru 2013, 10:26

no własnie mondeo miałem diesla

junior017
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 15 gru 2011, 20:34
Lokalizacja: Bytom/Den Haag

Post autor: junior017 » 29 gru 2013, 10:48

Jaki przekaznik od pompy paliwa czy jakis inny?jak ten od pompy to jak go wyciagne to jest tak samo kontrolki sie zapalaja ale nie słychac pompy
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 11:35 przez junior017, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2013, 10:53

junior017, nie rozumiem Twojej wypowiedzi :!: napisz to po ludzku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 gru 2013, 12:56

Pompka chodzi cały czas czy wyłącza się po chwili jak w przypadku normalnego włączenia zapłonu?

Bezpiecznik nr. 4 jest od
-zegar pojazdowy,oświetlenie bagażnika, oświetlenie wnętrza
pojazdu,lusterko do makijażu,lampki do
czytania,gniazdko/elektryczna zapalniczka, komputer pokładowy, radio 15A
Wiec musisz mieć gdzieś jakieś przejście między rzeczami zasilanymi stąd a linią 15. Zacznij od poszukania dokładanych alarmów i innych samoróbek.
Kostka stacyjki niema nic do rzeczy bo jak dobrze kojarzę tam nie dochodzi nic powiązanego z tym bezpiecznikiem. Możesz odłączyć kostkę elektryczną od "kostki stacyjki właściwej" i zobaczyć czy pomoże.

A bez tego bezpiecznika da się normalnie uruchomić samochód?

junior017
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 15 gru 2011, 20:34
Lokalizacja: Bytom/Den Haag

Post autor: junior017 » 29 gru 2013, 13:34

nie da sie odpalic auta i jest tak zrobione ze jest wsadzony przepalony bezpiecznik i zmostkowany z bezpiecznikiem nr15, tak to zrobil elektryk bo powiedział ze skrzynka bezpieczników jest przepalona.Skrzynka załozona nowa i dalej to samo.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 gru 2013, 16:36

To musi być gdzieś musiało się połączyć ze stałym plusem.
Z bezpiecznikiem 4 połączone są dwa kable na kostce F zacisk 30AL zasila:
oświetlenie wnętrza, gniazdo zapalniczki, zegarek, radio
Tylko niewygodne jest że rozgałęzienie na wszystkie 4 urządzenia jest zawinięte we wiązce.
Oraz z kostki H pin 30B zasila światło w bagażniku.
Jedynie co można sobie odłączyć pojedyńczo kabel od oświetlania wnętrza bo jest na 3 pinie kostki brązowej pod kierownicą (powinien tam być kabel czerwono-niebieski)
Więc trzeba przyjrzeć się tym urządzeniom, szczególnie radiu bo tam zazwyczaj odbywa się największa elektryczna rzeźba a jak nie to odciąć przy skrzynce bezpieczników i jak to pomoże to puścić do tych rządzeń nowe przewody.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html

junior017
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 15 gru 2011, 20:34
Lokalizacja: Bytom/Den Haag

Post autor: junior017 » 29 gru 2013, 17:02

cos moze byc z tym oswietleniem bagaznika bo nie dziala ale nie jestem pewny,sprawdze i dam znac.A narazie dzieki za pomoc

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 06 cze 2014, 08:29

Wazna informacja: w moim B4 z 95 roku, wersja z immo jest inna kostka stacyjki niż powszechnie dostępne. Chodzi o sama koncowke kostki do ktorej wchodzi trzpien ze stacyjki. W hurtowni obejrzalem 3 rozne zamienniki i wszystkie mialy takie same koncowki, inne niz moja. Nie pasowały one do mojej stacyjki.

Ostatecznie kupilem oryginal uzywany, ktory tez mial inna koncowke niz moja i zlozylem z dwoch jedna. Z kupionej wzialem mechanizm a z mojej koncowke. Zagladalem tez do jednego zamiennika - tego nie dalo sie przerobic na moja koncowke, srodek mial inny niz oryginalna kostka, tak mi sie przynajmniej wydawało.

Pewnie zamienniki mozna jakos podpilowac, naciac itp zeby pasowaly do stacyjki jak moja, ja sobie poradzilem w inny sposob.

Pisze to po to, zeby kiedys kogos nie zaskoczylo jak kupi kostke i nie bedzie mu pasowac, zeby nie kupowal 10 nastepnych bo jest szansa ze zadna z nich nie podejdzie, jak w moim przypadku :P

Czy ktos potwierdza moje spostrzezenia?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2014, 08:35

farow pisze:Pisze to po to, zeby kiedys kogos nie zaskoczylo jak kupi kostke i nie bedzie mu pasowac, zeby nie kupowal 10 nastepnych bo jest szansa ze zadna z nich nie podejdzie, jak w moim przypadku :P
nie Ty pierwszy to przerabiałeś, jest tu nawet gdzieś temat z fotostory gdzie jest to opisane ze szczegółami :-P

waggra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2008, 15:14

Post autor: waggra » 12 cze 2014, 17:44

Mam u siebie wyżej opisywany problem brak prądu po odpaleniu auta czyli nawiew, kierunki itd. Wina odrazu spadła na kostke jednak po wymianie jest to samo i tu kilka spostrzeżeń wystarczy zostawić auto na kilka godzin i po pierwszym odpaleniu wszystko gra czasami wystarczy cofnąć delikatnie kluczyk aby pojawiło się napięcie. Czy nowa kostka jest do kitu? czy problem może leżeć gdzie indziej bezieczniki oczywiście zprawdzone

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 12 cze 2014, 19:36

Panowie, ma ktoś opis, schemat, kolory kabli?
który za co jest odpowiedzialny?

Chce zrobić sobie odcięcie zapłonu w swoim Coupe, ale jakiś nie specjalnie wykwalifikowany kolega na forum stwierdził że to porada dla złodzieja -.-

To ja chce sobie zabezpieczenie zrobić, dla samego siebie, a ten takie cyrki..

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 12 cze 2014, 20:28

waggra pisze:Mam u siebie wyżej opisywany problem brak prądu po odpaleniu auta czyli nawiew, kierunki itd. Wina odrazu spadła na kostke jednak po wymianie jest to samo i tu kilka spostrzeżeń wystarczy zostawić auto na kilka godzin i po pierwszym odpaleniu wszystko gra czasami wystarczy cofnąć delikatnie kluczyk aby pojawiło się napięcie. Czy nowa kostka jest do kitu? czy problem może leżeć gdzie indziej bezieczniki oczywiście zprawdzone
przerabiałem to samo i kostka zamiennik ,jak założyłem ori problemu niet

Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

Post autor: Hardjack » 21 lip 2014, 19:14

Zabrałem się dzisiaj za wymianę stacyjki i niestety musiałem ściąć jedną śrubę (nad pedałem hamulca) żeby móc wyjąć kolumnę kierownicy. Teraz mam problem z wyciągnięciem tej jednej śruby, bo nie wiem czy jest ona na stałe w tej gumie czy jak? Jeżeli ma ktoś dostęp do ETKI to prosiłbym o umieszczenie schematu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 lip 2014, 19:48

Aby wyjąć stacyjkę można odkręcić deskę z prawej strony, odciągnąć i wyjąć stacyjkę bez wykręcenia kolumny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl