Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Zamiana silnika 1.8 na 2.0

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 25 gru 2013, 13:47

Czy sprzęgło biorące od podłogi, tzn. nie dosłownie, ale poniżej połowy to dobrze czy źle?
Do sprawdzenia wysprzęglik, pompa i dokładne odpowietrzenie układu.
U mnie przebieg 320 000 km. sprzęgło nadal oryginalne, ale wysprzęglik i pompę już regenerowałem. Jeżdżę nim 13 lat.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 25 gru 2013, 14:17

Tylko właśnie do wymiany silnika, sprzęgło było ok. brało od połowy.
Gdy wrzuciłem inny silnik to razem z sprzęgłem. Moje stare wywaliłem, bo w porównaniu z tym w nowym silniku było cienkie. Wymieniłem też to łożysko i teraz nie wiem czy tam mogło coś wypaść..
Jest tylko taki mały aspekt, bo pękł mi przewód hamulcowy i płyn uciekł. po wymianie przewodu i odpowietrzeniu hamulców odpowietrzyłem sprzęgło tak jak hamulce i bez różnicy. Spróbuję jeszcze odkręcić ten zaworek i zostawić tak na jakiś czas, by się samo odpowietrzyło, oczywiście dolewając cały czas płynu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2013, 15:55

Mógłbyś zrobić kilka fotek silnika, głównie chodzi mi o połączenie gaźnikowego kolektora z głowicą.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 30 gru 2013, 20:00

Panowie :D
Najlepsze odpowietrzenie sprzęgła to nalanie ponad stan płynu i odkręcenie odpowietrznika. Gdy płyn ścieknie do poziomu max zakręcamy odpowietrznik i wszystko gra :D Tak odpowietrzyłem sprzęgło u mnie. Bierze od połowy.
Mam tylko problem z gaźnikiem, bo jakoś nie chce mu się schodzić z obrotów.. Jednak po nowym roku planuję zakupić jakieś gaziory z moto z jakiegoś litra ^^, tak że wali mnie to :P
Tymczasem kupiłem sobie mc phersony i trzeba to w końcu wyglebić =D do tego szeroka stal i naciąg.

Fotki jutro zrobię. Napisz tylko co chcesz wiedzieć, żeby było wiadomo co uchwycić :D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2013, 20:06

Jaki masz gaźnik?
Może załatw sobie gaźnik z poloneza/dużego fiata, ponoć na nim można uzyskać niezłe osiągi (i duże spalanie).

Zdjęcia zrób ogólnie komory silnika, okolic kolektora i głowicy.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 30 gru 2013, 20:13

Mam keihina 1? Nie wiem, albo 1, albo 2 bo różnie piszą.. Właśnie słyszałem, czytałem o tych weberach, ale wiadomo gaźnik z moto to gaźnik z moto :D tylko nie wiem czy ta pompka da radę.. no ale to się dopiero okaże jak będę miał gaźniki.
Poza tym to weber nowy kosztuje w granicy 100zł a gaźniki z r1 w granicy 200 tak że nie jest to jakiś straszny majątek. Kolektor sobie sam zrobię, bo to też nie jest jakiś straszny problem. Podciśnienie sobie z ostatniego cyl. pociągnę jak w oryginale i zostanie mi tylko do hamulców i do zapłonu tak że nie widzę większych komplikacji, poza regulacją.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2013, 20:26

spun pisze:Poza tym to weber nowy kosztuje w granicy 100zł
A używanego można kupić za 20zł, przynajmniej na jednym ze złomowisk w mojej okolicy.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 30 gru 2013, 22:54

no dobra można za 20zł, ale patrząc na sam fakt, że przerabiasz auto i wsadzasz gaźnik z poloneza to dziękuję bardzo
- "e co to masz za gaźnik?"
- "aaa.. z poloneza"

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2013, 23:09

Tylko też jego zestrojenie może wymagać czasu i dokupienia części regulacyjnych jak dysze, gardziele. Jeszcze problem jest z LPG bo jak dołoży się mikser to maska się nie domyka taki jest wysoki. Na forum golfa jest mega długi temat z opisem wielu ludzi którzy pakowali go praktycznie do każdego silnika.

Co do rozmówek zawsze można tak:
- "e co to masz za gaźnik?"
szybko odpowiadasz:
- "Gaźnik zaprojektowany przez firmę weber, która produkowała gaźniki do samochodów następujących producentów: Aston Martin, BMW, Ferrari, Lamborghini, Lotus, Maserati, Morgan, Porsche, Volkswagen"

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 31 gru 2013, 09:29

Usłyszałem rozmowę o gażniku, to może wrzucę kilka fotek. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek .

Jakby co, to mam jeszcze różne różności z bliska i dalszej odległości. -Łaaauł, wyszło mie żem połeta.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 31 gru 2013, 10:20

Apropos auta. Jestem u dziewczyny, auto przyjechało bez problemu. Rano jednak gdy wsiadam do auta, włączam zapłon zaczyna mi głośnik w liczniku piszczeć i włącza się jedynie kontrolka smarowania??
odłączyłem aku, podłączyłem z powrotem i po przekręceniu kluczyka żadna kontrolka się nie włącza.. jedynie jak zapłon wyłączę to zaświeca się kontrolka z oleju. wyciągam kluczyk ona dalej świeci. Oglądałem czujniki przy filtrze oleju, fakt były lekko wilgotne no ale wytarłem je i dalej nic. Dodam jeszcze tylko, że auto w ogóle nie kręci.. zero reakcji..
Tragedia..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2013, 12:45

Zobacz czy połączenie masy z silnika z karoserią ci się nie odłączyło.
Albo może kostka stacyjki padła. Możesz spróbować dać plus z klemy akumulatora na zacisk 15 cewki (w ten sposób włączysz zapłon).

antoni, dzięki za fatygę ale chodziło mi o to że kolega spun wsadził kolektor od gaźnika do głowicy silnika z wielopunktowym wtryskiem. I byłem ciekaw jak to u niego wygląda po złożeniu.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 31 gru 2013, 14:31

Tylko że światła radio działa normalnie. Nie wiem właśnie jak to jest z stacyjką czy do zapłonu są osobne wejścia a do świateł, radia osobne.. Brat jest elektrykiem robił mi m.in. start rozrusznika na przycisk (taki start engine xD) i tą całą pompkę paliwa mi podłączał do stacyjki i nie wiem jak to tam wygląda. |
Dodam że po włączeniu zapłonu żadne kontrolki się nie świecą. Ani z wody, ani z aku, ani z smarowania. Jest tylko taka dziwna sprawa jak wyłączę zapłon na wyłączonej pompce paliwa to zapala się kontrolka smarowania. Gdy w tym momencie włączę pompkę paliwa (zapłon z kluczyka wyłączony) kontrolka gaśnie??
Spróbuję jeszcze z prostownika klemy podłączyć bezpośrednio do rozrusznika czy w ogóle kręci.. No ale te kontrolki w ogóle nie świecą.. Więc pewnie jest coś z stacyjką.. Nienawidzę elektryki..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2013, 15:32

spun pisze:Tylko że światła radio działa normalnie.
Bo światła nie biorą masy z silnika.
Kiedyś kumpel miał podobnie, zmienił silnik ale nie podłączył plecionki łączącej karoserię z silnikiem z tego co pamiętam to tylko jedna kontrolka się zapalała, nie działał rozrusznik. A światła i inne rzeczy działały.

Tak na kostce są dwa osobne obwody do świateł i zapłonu. Jak wcześniej pisałem na szybko możesz włączyć zapłon bez ruszania kostki podłączając plus bezpośrednia z akumulatora do zacisku 15 cewki (mam nadzieję że kable do cewki masz niezamienione, czarny powinien być na zacisku 15 a zielony na 1).

I zobacz tą masę, jest ona przykręcana do dzwonu skrzyni jedną ze śrub (na górze) skręcających skrzynie z silnikiem a drugi koniec jest przykręcony do skrzynki akumulatora.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 13 sty 2014, 21:57

Aaa to tam ma być masa przykręcona :P Ja ją mam do głowicy przykręconą - była ok
Podłączyłem + z aku do tego 15 na cewce i śmigło :P odłączyłem go i stacyjka nawet zaczęła działać :D także dobrze wiedzieć. Więc problem rozwiązany. aldi jesteś wielki.

A tu masz te foty
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A gdyby kogoś to ciekawiło to
http://www.bikepics.com/members/spun/

Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez mojej wiedzy i zgody!

Silnik mnie wykończy..
Termostat pół roczny mi zacięło z wahlera 2 razy mi wode wybiło = przepchana uszczelka pod głowica..
Początkowo tylko dymił na biało, ale myślałem, że tak długo stał to może w tłumiku sie nazbierało, a mam przelot bez kata na ostatnim tylko.. Dymiło na potęgę, jak lokomotywa.. Zajrzałem pod maskę dzisiaj.. Wode mi żłopie jak by całe życie nie pił.. Dostała się i do oleju tworząc taki fajny krem..

Teraz mam głowice do zrzucenie. Na co mam ewentualnie zwrócić uwagę? Muszę szpilki nowe kupić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl