[B4 ABT + LPG] brak napięcia w gnizdach diagnostycznych
[B4 ABT + LPG] brak napięcia w gnizdach diagnostycznych
Mam problemy z samochodem, więc pojechałem dzisiaj do znajomego mechanika. Przy próbie podpięcia VAG-a okazało się, że nie ma napięcia w gniazdach diagnostycznych (a właściwie to jest ale tylko niecałe 5V). Mechanik podpiął się jednak, chyba tylko sobie znanym sposobem i zczytał mi błędy (dodatkowo podpiął się do akumulatora).
Mam jednak prośbę, czy może ktoś z Was się już z takim czymś spotkał? Gdzie szukać przyczyny?
Chciałbym sobie kupić interfejsa, gdyż przekonałem się dzisiaj, że jest to super sprawa (zwłaszcza, że u mnie w domu są w sumie 3 samochody). Ja sobie nie poradzę tak jak ten mechanik i chciałbym używać tych gniazd diagnostycznych.
Mam jednak prośbę, czy może ktoś z Was się już z takim czymś spotkał? Gdzie szukać przyczyny?
Chciałbym sobie kupić interfejsa, gdyż przekonałem się dzisiaj, że jest to super sprawa (zwłaszcza, że u mnie w domu są w sumie 3 samochody). Ja sobie nie poradzę tak jak ten mechanik i chciałbym używać tych gniazd diagnostycznych.
Zgadza się. Mechanik chyba tak robił, ale do tego potrzebny jest dodatkowy kabel, którego miał nie będę. Chciałbym po prostu samemu podpiąć VAG-a i zdiagnozować usterkę a nie bawić się jakimiś dodatkowymi kablami. Przecież powinno tam być normalne napięcie 12V a jest niecałe 5V, więc jakaś przyczyna tego musi być.
Tego nie wiem ale jak weźmiesz zasilanie do fejsu z aku i podłączysz K to musi się komunikować <urodziny>Bastek pisze:Zgadza się. Mechanik chyba tak robił, ale do tego potrzebny jest dodatkowy kabel, którego miał nie będę. Chciałbym po prostu samemu podpiąć VAG-a i zdiagnozować usterkę a nie bawić się jakimiś dodatkowymi kablami. Przecież powinno tam być normalne napięcie 12V a jest niecałe 5V, więc jakaś przyczyna tego musi być.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Bastek, fejs to konwerter sygnałów wysyłanych przez ECU, który wymaga zewnętrznego zasilania do pracy. Jeśli nie ma zasilania w gnieździe diagnostycznym to wystarczy do końcówek/przewodów zasilania fejsu doprowadzić to zasilanie z jakiegokolwiek źródła 12V (nawet zewnętrznego akumulatora). Można to zrobić zwykłymi przewodami. Ważne jest by nie pomylić się i nie podać zasilania 12V na końcówki diagnostyczne fejsu i nie zamienić plusa z masą. O ile w fejsach zbudowanych na transoptorach nie powinno mu to zaszkodzić to fejs zbudowany na bazie układu MAX232 może ulec uszkodzeniu. Reasumując na wejście linii K i L fejsu podajesz sygnały z gniazda diagnostycznego (standardowo białe), a zasilanie fejsu z jakiegokolwiek źródła zasilania (np. bezpośrednio z akumulatora). Jednakże na Twoim miejscu po pierwsze upewniłbym się, że na zasilaniu (czarna końcówka gniazda diagnostycznego) rzeczywiście nie ma napięcia. Po drugie jeśli go nie ma to najpierw szukałbym przyczyny takiego stanu, być może padł bezpiecznik. Jednak to może ECU coś nie teges.