Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG] brak napięcia w gnizdach diagnostycznych

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

[B4 ABT + LPG] brak napięcia w gnizdach diagnostycznych

Post autor: Bastek » 26 lis 2007, 20:42

Mam problemy z samochodem, więc pojechałem dzisiaj do znajomego mechanika. Przy próbie podpięcia VAG-a okazało się, że nie ma napięcia w gniazdach diagnostycznych (a właściwie to jest ale tylko niecałe 5V). Mechanik podpiął się jednak, chyba tylko sobie znanym sposobem i zczytał mi błędy (dodatkowo podpiął się do akumulatora).
Mam jednak prośbę, czy może ktoś z Was się już z takim czymś spotkał? Gdzie szukać przyczyny?
Chciałbym sobie kupić interfejsa, gdyż przekonałem się dzisiaj, że jest to super sprawa (zwłaszcza, że u mnie w domu są w sumie 3 samochody). Ja sobie nie poradzę tak jak ten mechanik i chciałbym używać tych gniazd diagnostycznych.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 lis 2007, 21:02

Normalnie bierzesz zasilanie z akumulatora, a linię K normalnie podłączasz i heya. 8-)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 26 lis 2007, 21:06

Zgadza się. Mechanik chyba tak robił, ale do tego potrzebny jest dodatkowy kabel, którego miał nie będę. Chciałbym po prostu samemu podpiąć VAG-a i zdiagnozować usterkę a nie bawić się jakimiś dodatkowymi kablami. Przecież powinno tam być normalne napięcie 12V a jest niecałe 5V, więc jakaś przyczyna tego musi być.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 lis 2007, 21:33

Bastek pisze:Zgadza się. Mechanik chyba tak robił, ale do tego potrzebny jest dodatkowy kabel, którego miał nie będę. Chciałbym po prostu samemu podpiąć VAG-a i zdiagnozować usterkę a nie bawić się jakimiś dodatkowymi kablami. Przecież powinno tam być normalne napięcie 12V a jest niecałe 5V, więc jakaś przyczyna tego musi być.
Tego nie wiem ale jak weźmiesz zasilanie do fejsu z aku i podłączysz K to musi się komunikować <urodziny>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 lis 2007, 21:56

Bastek, na której wtyczce mierzyliście to napięcie? Bo na tej od transmisji (linie K i L) to normalnie jest ok. 5V.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 26 lis 2007, 22:10

Danek, widziałem tam dwa gniazda: czarne i białe. Najpierw fejs był wpinany chyba do czarnego, a jak nie było tam napięcia, to później podłączył się do akumulatora i wtedy były oba gniazda zajęte (czarne i białe).

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 lis 2007, 22:56

Napięcie zasilające +12V powinno być na czarnej wtyczce na pinie od strony tych ściętych naroży. Drugi pin tej wtyczki to masa.
Białe gniazdo to linie diagnostyczne K i L i na nich może występować napięcie ok. 3-5V względem masy.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 27 lis 2007, 22:11

Czy są jakieś specjalne przewody, żeby podpiąć fejsa przez akumulator? Czy trzeba coś kombinować?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 lis 2007, 08:25

Bastek, fejs to konwerter sygnałów wysyłanych przez ECU, który wymaga zewnętrznego zasilania do pracy. Jeśli nie ma zasilania w gnieździe diagnostycznym to wystarczy do końcówek/przewodów zasilania fejsu doprowadzić to zasilanie z jakiegokolwiek źródła 12V (nawet zewnętrznego akumulatora). Można to zrobić zwykłymi przewodami. Ważne jest by nie pomylić się i nie podać zasilania 12V na końcówki diagnostyczne fejsu i nie zamienić plusa z masą. O ile w fejsach zbudowanych na transoptorach nie powinno mu to zaszkodzić to fejs zbudowany na bazie układu MAX232 może ulec uszkodzeniu. Reasumując na wejście linii K i L fejsu podajesz sygnały z gniazda diagnostycznego (standardowo białe), a zasilanie fejsu z jakiegokolwiek źródła zasilania (np. bezpośrednio z akumulatora). Jednakże na Twoim miejscu po pierwsze upewniłbym się, że na zasilaniu (czarna końcówka gniazda diagnostycznego) rzeczywiście nie ma napięcia. Po drugie jeśli go nie ma to najpierw szukałbym przyczyny takiego stanu, być może padł bezpiecznik. Jednak to może ECU coś nie teges.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 28 lis 2007, 15:06

Ja bym sprawdzil czy jest odpowiedzni bezpiecznik wpiety, u mnie tak bylo ze brakowalo bezpiecznika, nie powiem CI ktory bo nie pamietam ale opis masz na deklu .

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 29 lis 2007, 21:05

Który bezpiecznik odpowiada za ECU? Przeglądałem FAQa ale nie znalazłem :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 lis 2007, 22:12

Bastek, ECU jest zasilane bezpośrednio z akumulatora, bez pośrednictwa bezpiecznika. Tu chodzi o bezpiecznik gniazd diagnostycznych ale niestety nie pamiętam już który to :-( . Na deklu masz rozpiskę słownik w łapki i sprawdź. Na moje oko to może być 4 albo 12, albo 27, albo 28.

amos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 16 gru 2009, 12:16
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: amos » 22 mar 2010, 22:48

W B3 ten bezpiecznik to 21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl