[Audi b2/b3/b4] Gwint home made
Jako, że też rzeźbię gwint dorzucę od siebie taką informację, że po cięciu wygląda to tak jakby wąs i blachy tworzące wyjście na mocowanie do zwrotnicy były dospawane do stalowej rury o grubej ściance na 75 procent tak właśnie robiła to fabryka - osobiście jak tak pociąłem i popatrzałem to wydaje mi się, że gwint z golfa z dospawanym wąsem sprawdziłby się równie dobrze. Co ciekawe położenie wąsa w prawej i lewej u mnie jest delikatnie inne miałem w ręku kilka kolumn i nigdy nie są idealnie równo więc audi dopuszcza na pewno pewną tolerancję czy ''migrowanie spawu'' ale po to są kontry na końcówkach żeby regulować, pozdro dla rezaczy niech temat nie umiera, moim zdaniem swobodnie można dospawać wąsa do innego gwintu i będzie to jak najbardziej bezpieczne (jestem przekonany, że tak właśnie robiono to w fabryce) i nie wpłynie na problemy ze zbieżnością.
Można założyć - a można go też po prostu... wyrzucić przy dużych obniżeniach i twardych sprężynach skok zawiasu jest na prawdę mały a różnice lewa/prawa nie są tak duże jak przy seryjnym okrętowym zawieszeniu, jego brak ma minimalny wpływ na auto na dobrej glebie - może ciut by podniósł komfort brak staba bo jednak dało by to zawieszeniu więcej '' luzu'' nie było by tak sztywno spięte. Zawsze można też zmienić drążek na ten z b3 gdzie szedł do wahacza jak już chce się koniecznie mieć stabilizator. Kwestia stabilizatora jest tu najmniej ważna, można nawet dorobić sobie customowy z pręta fi 25. Wiele osób na vwgolf.pl robi zamiast staba pręta fi 30 i spina nim mocowania wahaczy, równie dużo go po prostu wyrzuca - często przeszkadza on przy dużych obniżeniach. Do wyboru do koloru kwestię stabilizatora można rozwiązać samemu wedle tego czego się oczekuje.
Rybson91, Wielkie dzięki za odpowiedz rozwiałeś moje wątpliwości... a jak wygląda sprawa z drążkiem kierowniczym...??? po skróceniu lagi nie będzie problemu z przykręceniem go to tego wąsa jak będzie niżej o te 4 cm...??? I mam jeszcze pytanie dotyczące tylnego zawieszenia. Czy da rade z tego kompletu od Passata B3 założyć tego MTS-a na tył do cabrio...???
z drążkiem ? nie ma żadnych problemów, nawet jakbyś wąsa przyspawał od razu do blachy mocującej lage do zwrotnicy to i tak byś go dał radę przykręcić on fabrycznie ma ogromną przestrzeń w karoserii wyciętą i ma b. duży zakres ruchu nie ma możliwości żeby o cokolwiek stukał czy się nie mieścił - szybciej przy dobrej glebie lewa półoś przytrze (przynajmniej w b3 u mnie lewa półośka ma mało miejsca) niż drążek. Poza tym drążek po coś ma przegub kulowy żeby mógł się dopasować do jarzma i odpowiednio reagować i pracować. Obniżenie wąsa może jedynie wpłynąć na to, że będziesz bardziej musiał uważać z doborem felg w szczególności chodzi o ET (przy złym ET i dużej szerokości felgi końcówka może trzeć o felgę/oponę). Oczywiście, że da chyba nawet mają takiej samej długości obudowę, na tył to akurat żaden problem włożyć od innego VW mamy typowo Volkswagenowy tył (oprócz B4 sedan/avant) Jak coś na górze by się nie zgadzało zawsze można dorobić tulejkę aby poprawnie wycentrować tłoczysko.