Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi b2/b3/b4] Gwint home made

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 27 paź 2013, 21:35

Dziękuję ;-)

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 27 lis 2013, 18:36

mam takie pytanie z czego dokładnie jest wykonana nasza kolumna mc phersona z żeliwa czy stali ? nie wiem czego użyć do spawania patrząc na foty na 1 stronie wydaje mi się, że jest stalowa - pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 27 lis 2013, 20:47

Nawet na logikę żeliwo odpdada.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 27 lis 2013, 22:25

dokładnie.. stalowe są

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 27 lis 2013, 23:03

okej dzięki za info wolałem zapytać bo do takich rzeczy stosuje się różne materiały :) a żeliwo wbrew pozorom ma sporo zalet jeśli chodzi o stosowanie go w motoryzacji jak to, że ma mały skurcz odlewniczy jest łatwo obrabialne i dość dobrze znosi korozję ze względu na sporo węgla w składzie :)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 28 lis 2013, 04:55

Jest tez kruche i droższe w produkcji i obróbce.
Swoją drogą chyba nie znam części w swiim Audi, ktora jest z żeliwa.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 30 gru 2013, 02:57

To jak z tym gwintem, pasuje od Golfa III Varianta? Ale nie plug&play?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 30 gru 2013, 10:30

Tył na stówe nie a przód trza ciać

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 31 gru 2013, 17:51

Jak to wygląda sprawa z tym cięciem? Co trzeba przyciąć?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 31 gru 2013, 21:05

illusion pisze:Jak to wygląda sprawa z tym cięciem? Co trzeba przyciąć?
1 str. tematu pod wąsem około 4cm

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 15 lut 2014, 02:25

Jako, że też rzeźbię gwint dorzucę od siebie taką informację, że po cięciu wygląda to tak jakby wąs i blachy tworzące wyjście na mocowanie do zwrotnicy były dospawane do stalowej rury o grubej ściance na 75 procent tak właśnie robiła to fabryka - osobiście jak tak pociąłem i popatrzałem to wydaje mi się, że gwint z golfa z dospawanym wąsem sprawdziłby się równie dobrze. Co ciekawe położenie wąsa w prawej i lewej u mnie jest delikatnie inne miałem w ręku kilka kolumn i nigdy nie są idealnie równo więc audi dopuszcza na pewno pewną tolerancję czy ''migrowanie spawu'' ale po to są kontry na końcówkach żeby regulować, pozdro dla rezaczy niech temat nie umiera, moim zdaniem swobodnie można dospawać wąsa do innego gwintu i będzie to jak najbardziej bezpieczne (jestem przekonany, że tak właśnie robiono to w fabryce) i nie wpłynie na problemy ze zbieżnością.

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 11 kwie 2014, 20:35

a w Audi B4 za wąsem jest otwór na drążek reakcyjny więc czy skracając kolumnę o te 4 cm pod wąsem da rade jeszcze założyć ten drążek czy jego też trzeba dopasowywać? Mówię tutaj o Audi B4 Cabrio.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 12 kwie 2014, 15:55

Można założyć - a można go też po prostu... wyrzucić przy dużych obniżeniach i twardych sprężynach skok zawiasu jest na prawdę mały a różnice lewa/prawa nie są tak duże jak przy seryjnym okrętowym zawieszeniu, jego brak ma minimalny wpływ na auto na dobrej glebie - może ciut by podniósł komfort brak staba bo jednak dało by to zawieszeniu więcej '' luzu'' nie było by tak sztywno spięte. Zawsze można też zmienić drążek na ten z b3 gdzie szedł do wahacza jak już chce się koniecznie mieć stabilizator. Kwestia stabilizatora jest tu najmniej ważna, można nawet dorobić sobie customowy z pręta fi 25. Wiele osób na vwgolf.pl robi zamiast staba pręta fi 30 i spina nim mocowania wahaczy, równie dużo go po prostu wyrzuca - często przeszkadza on przy dużych obniżeniach. Do wyboru do koloru kwestię stabilizatora można rozwiązać samemu wedle tego czego się oczekuje.

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 14 kwie 2014, 23:20

Rybson91, Wielkie dzięki za odpowiedz rozwiałeś moje wątpliwości...:) a jak wygląda sprawa z drążkiem kierowniczym...??? po skróceniu lagi nie będzie problemu z przykręceniem go to tego wąsa jak będzie niżej o te 4 cm...??? I mam jeszcze pytanie dotyczące tylnego zawieszenia. Czy da rade z tego kompletu od Passata B3 założyć tego MTS-a na tył do cabrio...???

Obrazek

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 15 kwie 2014, 22:12

z drążkiem ? nie ma żadnych problemów, nawet jakbyś wąsa przyspawał od razu do blachy mocującej lage do zwrotnicy to i tak byś go dał radę przykręcić on fabrycznie ma ogromną przestrzeń w karoserii wyciętą i ma b. duży zakres ruchu nie ma możliwości żeby o cokolwiek stukał czy się nie mieścił - szybciej przy dobrej glebie lewa półoś przytrze (przynajmniej w b3 u mnie lewa półośka ma mało miejsca) niż drążek. Poza tym drążek po coś ma przegub kulowy żeby mógł się dopasować do jarzma i odpowiednio reagować i pracować. Obniżenie wąsa może jedynie wpłynąć na to, że będziesz bardziej musiał uważać z doborem felg w szczególności chodzi o ET (przy złym ET i dużej szerokości felgi końcówka może trzeć o felgę/oponę). Oczywiście, że da chyba nawet mają takiej samej długości obudowę, na tył to akurat żaden problem włożyć od innego VW mamy typowo Volkswagenowy tył (oprócz B4 sedan/avant) Jak coś na górze by się nie zgadzało zawsze można dorobić tulejkę aby poprawnie wycentrować tłoczysko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl