[B4 2.0 16V ACE 140KM] Głośny silnik po remoncie jak traktor
[B4 2.0 16V ACE 140KM] Głośny silnik po remoncie jak traktor
Witam ,
No to silnik na aucie , wymienione wszystkie uszczelki , panewki , wał po szlifie , łańcuch rozrządu , pierścienie tłokowe. No i po odpaleniu silnika usłyszałem mniej więcej taką pracę ...
Od 20 s się zaczyna
Ktoś może ma jakiś pomysł co jest nie tak ? Bo zgłupiałem. Odkręciłem świece i kręciłem na sucho i zero klekotu nic nie stuka ,a odpalam już na świecach wsadzonych i słyszę taki klekot dziwny od góry jakbym miał traktor ...
Rozrząd ustawiłem na znaki jak co , łańcuch rozrządu też koła patrzą na siebie ...
Dodam ,że nie 80-tka tylko A6 ,ale silnik ten sam.
No to silnik na aucie , wymienione wszystkie uszczelki , panewki , wał po szlifie , łańcuch rozrządu , pierścienie tłokowe. No i po odpaleniu silnika usłyszałem mniej więcej taką pracę ...
Od 20 s się zaczyna
Ktoś może ma jakiś pomysł co jest nie tak ? Bo zgłupiałem. Odkręciłem świece i kręciłem na sucho i zero klekotu nic nie stuka ,a odpalam już na świecach wsadzonych i słyszę taki klekot dziwny od góry jakbym miał traktor ...
Rozrząd ustawiłem na znaki jak co , łańcuch rozrządu też koła patrzą na siebie ...
Dodam ,że nie 80-tka tylko A6 ,ale silnik ten sam.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, 16:40 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poprawione , musiałem przeoczyć
[ Dodano: 2013-12-31, 17:04 ]
Silnik był łącznie odpalany może z 2 min ... A ciśnienie oleju to chyba w normie jest bo po paru obrotach rozrusznikiem miał już 1,6 bara ... Szklanki były wyciskane jakby co ,ale wątpię by aż taka różnica była
[ Dodano: 2013-12-31, 17:12 ]
Zresztą sam klekot by mnie tak nie denerwował bo bym poczekał na szklanki ,ale jest głośny jak traktor i to mnie niepokoi.
[ Dodano: 2013-12-31, 17:04 ]
Silnik był łącznie odpalany może z 2 min ... A ciśnienie oleju to chyba w normie jest bo po paru obrotach rozrusznikiem miał już 1,6 bara ... Szklanki były wyciskane jakby co ,ale wątpię by aż taka różnica była
[ Dodano: 2013-12-31, 17:12 ]
Zresztą sam klekot by mnie tak nie denerwował bo bym poczekał na szklanki ,ale jest głośny jak traktor i to mnie niepokoi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podałby mi ktoś moment dokręcania wałków w tym modelu rozrządu ?? Ja dokręciłem o ile pamiętam z siłą 13 nM ew 15nM. Pasek rozrządu mam na półautomatycznym napinaczu i jest wg znaków na nim naciągnięty.
I jeszcze jedno czy ktoś by mi potwierdził ,że wałki rozrządu mają kółka co są w środku patrzeć na siebie ?
http://obrazki.elektroda.net/56_1219644593.jpg
Poglądowe zdjęcie o co mi chodzi.
I jeszcze jedno czy ktoś by mi potwierdził ,że wałki rozrządu mają kółka co są w środku patrzeć na siebie ?
http://obrazki.elektroda.net/56_1219644593.jpg
Poglądowe zdjęcie o co mi chodzi.
Czy mógłby ktoś napisać mi jak dokładnie ustawić wałki rozrządu wobec siebie ? Bo wydaje mi się ,że przesunęły mi się jakoś względem siebie i źle są ustawione.
Jak kreska na wałku górnym rozrządu jest u góry to wałki mają się patrzeć na siebie ?( kółka --> znaki ) Jak tak to prawdopodobnie mam przekręcone wszystko o 1-2 zęby... Proszę o odp to jutro się zabieram za demontowanie czapki
Jak kreska na wałku górnym rozrządu jest u góry to wałki mają się patrzeć na siebie ?( kółka --> znaki ) Jak tak to prawdopodobnie mam przekręcone wszystko o 1-2 zęby... Proszę o odp to jutro się zabieram za demontowanie czapki
Proszę bardzo:M4G1K pisze:Czy mógłby ktoś napisać mi jak dokładnie ustawić wałki rozrządu wobec siebie ? Bo wydaje mi się ,że przesunęły mi się jakoś względem siebie i źle są ustawione.
Jak kreska na wałku górnym rozrządu jest u góry to wałki mają się patrzeć na siebie ?( kółka --> znaki ) Jak tak to prawdopodobnie mam przekręcone wszystko o 1-2 zęby... Proszę o odp to jutro się zabieram za demontowanie czapki
Pierwszy wałek (wydechowy): nacięcie na kole pasowym od wewnątrz koła! z krawędzią głowicy
drugi wałek (ssący): jak widać na foto - kółko w kółko
PS. nie jest łatwo trafić z łańcuchem bo sprężyny zaworów mają siłę
Powodzenia życzę
[ Dodano: 2014-01-05, 16:45 ]
jeśli wsystko jest dobrze poskładane zapnij mu manometr do pomiaru ciśnienia oleju, odpal i daj mu szanse się "ułożyć" po kapitalce na wolnych obrotach kontrolując oczywiście ciśnienie oliwy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa