Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE 140KM] Głośny silnik po remoncie jak traktor

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
M4G1K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2013, 18:40

[B4 2.0 16V ACE 140KM] Głośny silnik po remoncie jak traktor

Post autor: M4G1K » 31 gru 2013, 16:30

Witam ,
No to silnik na aucie , wymienione wszystkie uszczelki , panewki , wał po szlifie , łańcuch rozrządu , pierścienie tłokowe. No i po odpaleniu silnika usłyszałem mniej więcej taką pracę ...

Od 20 s się zaczyna

Ktoś może ma jakiś pomysł co jest nie tak ? Bo zgłupiałem. Odkręciłem świece i kręciłem na sucho i zero klekotu nic nie stuka ,a odpalam już na świecach wsadzonych i słyszę taki klekot dziwny od góry jakbym miał traktor ...


Rozrząd ustawiłem na znaki jak co , łańcuch rozrządu też koła patrzą na siebie ...
Dodam ,że nie 80-tka tylko A6 ,ale silnik ten sam.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, 16:40 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 gru 2013, 16:33

M4G1K, _uwaga

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2013, 16:41

Długo tak silnik pracował? Jak krótko to możliwe że jeszcze hydropopychacze nie napełniły się olejem. Mogę też klekotać przez zbyt niskie ciśnienie oleju.

M4G1K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2013, 18:40

Post autor: M4G1K » 31 gru 2013, 16:41

Poprawione , musiałem przeoczyć :)

[ Dodano: 2013-12-31, 17:04 ]
Silnik był łącznie odpalany może z 2 min ... A ciśnienie oleju to chyba w normie jest bo po paru obrotach rozrusznikiem miał już 1,6 bara ... Szklanki były wyciskane jakby co ,ale wątpię by aż taka różnica była

[ Dodano: 2013-12-31, 17:12 ]
Zresztą sam klekot by mnie tak nie denerwował bo bym poczekał na szklanki ,ale jest głośny jak traktor i to mnie niepokoi.

zbikus13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 mar 2012, 19:36
Lokalizacja: zebrzydowice

Post autor: zbikus13 » 31 gru 2013, 17:48

Wygląda na to ze cos z ciśnieniem oleju na głowicy masz . Nie przytkałeś tam czego? Bo szklanki powinny sie uspokoić kilku odpaleniach

Józefoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2010, 15:14

Post autor: Józefoo » 31 gru 2013, 18:08

A moim zdaniem za mocno skręciłeś wałek rozrządu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2013, 18:24

Ja kiedyś w moim poprzednim aucie wrzuciłem silnik który 2 lata nie był ruszany to klekotał ze 20 minut.

zbikus13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 mar 2012, 19:36
Lokalizacja: zebrzydowice

Post autor: zbikus13 » 31 gru 2013, 18:54

Józefoo pisze:A moim zdaniem za mocno skręciłeś wałek rozrządu.
Wałek za ciasno byłby skręcony to na pewno pasek rozrządu przeskoczy

M4G1K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2013, 18:40

Post autor: M4G1K » 31 gru 2013, 19:03

Podałby mi ktoś moment dokręcania wałków w tym modelu rozrządu ?? Ja dokręciłem o ile pamiętam z siłą 13 nM ew 15nM. Pasek rozrządu mam na półautomatycznym napinaczu i jest wg znaków na nim naciągnięty.

I jeszcze jedno czy ktoś by mi potwierdził ,że wałki rozrządu mają kółka co są w środku patrzeć na siebie ?

http://obrazki.elektroda.net/56_1219644593.jpg

Poglądowe zdjęcie o co mi chodzi.

Józefoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2010, 15:14

Post autor: Józefoo » 31 gru 2013, 19:51

zbikus13 pisze:Wałek za ciasno byłby skręcony to na pewno pasek rozrządu przeskocz

no chyba nie u szwagra jak składał dokręcił za mocno i to samo było a pasek nie przeskoczył .

zbikus13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 mar 2012, 19:36
Lokalizacja: zebrzydowice

Post autor: zbikus13 » 01 sty 2014, 13:03

A to temu pewnie bo u szwagra :mrgreen: A co jak co szwagier na robocie sie zna
A to tak cos do poprawienie na nowy rok jak kto nie widział

M4G1K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2013, 18:40

Post autor: M4G1K » 02 sty 2014, 18:31

Czy mógłby ktoś napisać mi jak dokładnie ustawić wałki rozrządu wobec siebie ? Bo wydaje mi się ,że przesunęły mi się jakoś względem siebie i źle są ustawione.

Jak kreska na wałku górnym rozrządu jest u góry to wałki mają się patrzeć na siebie ?( kółka --> znaki ) Jak tak to prawdopodobnie mam przekręcone wszystko o 1-2 zęby... Proszę o odp to jutro się zabieram za demontowanie czapki :)

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 05 sty 2014, 16:22

M4G1K pisze:Czy mógłby ktoś napisać mi jak dokładnie ustawić wałki rozrządu wobec siebie ? Bo wydaje mi się ,że przesunęły mi się jakoś względem siebie i źle są ustawione.

Jak kreska na wałku górnym rozrządu jest u góry to wałki mają się patrzeć na siebie ?( kółka --> znaki ) Jak tak to prawdopodobnie mam przekręcone wszystko o 1-2 zęby... Proszę o odp to jutro się zabieram za demontowanie czapki :)
Proszę bardzo:
Pierwszy wałek (wydechowy): nacięcie na kole pasowym od wewnątrz koła! z krawędzią głowicy

Obrazek

drugi wałek (ssący): jak widać na foto - kółko w kółko

Obrazek

PS. nie jest łatwo trafić z łańcuchem bo sprężyny zaworów mają siłę
Powodzenia życzę

[ Dodano: 2014-01-05, 16:45 ]
jeśli wsystko jest dobrze poskładane zapnij mu manometr do pomiaru ciśnienia oleju, odpal i daj mu szanse się "ułożyć" po kapitalce na wolnych obrotach kontrolując oczywiście ciśnienie oliwy

przemo1101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: przemo1101 » 13 lip 2016, 21:11

witam kolegów , mam identyczny problem z moim ace klekocze jad traktor , moje pytanie brzmi co trzeba odkręcić zeby wymienić ten łańcuch ? czy tam jest jakiś napinacz łańcucha ? czy trzeba rozpinać rozrząd ? bo nic nie znalazłem na ten temat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl