[B4 1.9 1Z 90KM] Uszczelka pod głowicą czy coś innego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
- Imię: Szymon
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Szczecin/Koszalin
[B4 1.9 1Z 90KM] Uszczelka pod głowicą czy coś innego?
Witam, zacznę od początku...
Wracałem z trasy, w drodze zapaliły się kontrolki od akumulatora, hamulców i temperatury(brak ładowania). Zjechałem na parking zobaczyłem co się dzieje... Zobaczyłem, że olej wycieka z pokrywy zaworów. Podjechałem na najbliższy CPN i dolałem 1l oleju. Po ok 5km auto zaczęło słabnąć i miało coraz mniej mocy, aż zgasło. Potem tylko holowanie. Przed zgaśnięciem było słychać tak jakby świst turbiny po dodaniu gazu. Następnego dnia podładowałem akumulator(był rozładowany, że nie dał rady nawet odpalić) i pracował normalnie, może trochę głośniej... Odkręcając korek oleju, ciśnienie podnosi go(nie wiem czy tak powinno być)...
Teraz moje pytanie czy brak mocy spowodowany był słabym akumulatorem i zalaniem alternatora czy może uszczelka pod głowicą a może coś poważniejszego?
Dodam, że ubyło ok 0,5-1l płynu chłodzącego. Z rana kopci na niebiesko i po dodaniu gazu kopci. Olej zmieniany ok 1-2 tys. km temu vavoline max life 10w40. Zrobiona wolna odma i zaślepiony egr. Osprzęt pierburg.
W wolny dzień mam zamiar podjechać na pomiar ciśnienia na cylindrach.
Mam nadzieję, że wszystko jasno napisałem( święta są i wiadomo jak to w święta ).
Wracałem z trasy, w drodze zapaliły się kontrolki od akumulatora, hamulców i temperatury(brak ładowania). Zjechałem na parking zobaczyłem co się dzieje... Zobaczyłem, że olej wycieka z pokrywy zaworów. Podjechałem na najbliższy CPN i dolałem 1l oleju. Po ok 5km auto zaczęło słabnąć i miało coraz mniej mocy, aż zgasło. Potem tylko holowanie. Przed zgaśnięciem było słychać tak jakby świst turbiny po dodaniu gazu. Następnego dnia podładowałem akumulator(był rozładowany, że nie dał rady nawet odpalić) i pracował normalnie, może trochę głośniej... Odkręcając korek oleju, ciśnienie podnosi go(nie wiem czy tak powinno być)...
Teraz moje pytanie czy brak mocy spowodowany był słabym akumulatorem i zalaniem alternatora czy może uszczelka pod głowicą a może coś poważniejszego?
Dodam, że ubyło ok 0,5-1l płynu chłodzącego. Z rana kopci na niebiesko i po dodaniu gazu kopci. Olej zmieniany ok 1-2 tys. km temu vavoline max life 10w40. Zrobiona wolna odma i zaślepiony egr. Osprzęt pierburg.
W wolny dzień mam zamiar podjechać na pomiar ciśnienia na cylindrach.
Mam nadzieję, że wszystko jasno napisałem( święta są i wiadomo jak to w święta ).
Brak prądu spowoduje zakłócenia w pracy pompy. Więc tu raczej będzie problem. A przy takim spalaniu płynu to byś nic w lusterku wstecznym nic nie widział. Pomiar kompresji da ci odpowiedź na stan pierścieni i gładzi cylindrycznych. Co do kopcenia to stawiał bym na uszczelniacze zaworowe. Posprawddzaj wszystkie płyny i odpal motor kontrolując przy tym zachowanie silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
A nie biały dym jest od płynu? Poza tym Trepek kiedyś pisał, że źle ustawiona pompa daje różne kolory dymu...MarcinexB4 pisze:Niebieski dymek może również oznaczać płyn chłodniczy na tłokach
To za mało, nawet na ori mapy w ECU. Posprawdzaj węże od intercoolera, może będzie gdzieś dziura.sylar pisze: turbina ładuje ok 0,5-0,6 bar
A ECU łapie Ci tryb awaryjny?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
- Imię: Szymon
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Szczecin/Koszalin
Myślę, że ten dymek może być właśnie od płynu(ubywa ok 0,5-1l/5tys) lub od tego, że turbo za mało ładuje i nie spala całej dawki paliwa... Dym ten jest aż taki 'gryzący'...
Trybu awaryjnego nie łapie do 160-180 można normalnie się rozpędzić. Te węże posprawdzam jak będę wymieniać alternator.
Pompa była niedawno ustawiana.
Trybu awaryjnego nie łapie do 160-180 można normalnie się rozpędzić. Te węże posprawdzam jak będę wymieniać alternator.
Pompa była niedawno ustawiana.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Ubytek płynu i dymek to nie diagnoza. Nie ma żadnych innych oznak uszczelki pod głowica a tu już sugestie że uszczelka na bank. Skoro płyn dostawał by się na tłok to znaczyło by że kompresja do płynu by też szła. A w takim wypadku było by to zauważalne. Dymek może być i zturbo bocoś nie domaga w tym układzie. Za mało dmucha. Także ogarni dolot i turbo a potem będziemy się martwić resztą. Poszukaj czy gdzieś płyn ci nie ucieka.
Witam.
Mechanik mówi że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą. Objawy sa takie ze gotuje sie mi płyn i wysadza korkiem. Wentylator sprawny, termostat wymieniony, korek prawdopodobnie tez sprawny od niedawna zaczelo sie gotowac a temp na wskazniku osiaga do 105. Dodam jeszcze ze weze sa miekkie. Pomozecie????
Mechanik mówi że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą. Objawy sa takie ze gotuje sie mi płyn i wysadza korkiem. Wentylator sprawny, termostat wymieniony, korek prawdopodobnie tez sprawny od niedawna zaczelo sie gotowac a temp na wskazniku osiaga do 105. Dodam jeszcze ze weze sa miekkie. Pomozecie????
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja