Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Uszczelka pod głowicą czy coś innego?

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

[B4 1.9 1Z 90KM] Uszczelka pod głowicą czy coś innego?

Post autor: sylar » 25 gru 2013, 20:46

Witam, zacznę od początku...
Wracałem z trasy, w drodze zapaliły się kontrolki od akumulatora, hamulców i temperatury(brak ładowania). Zjechałem na parking zobaczyłem co się dzieje... Zobaczyłem, że olej wycieka z pokrywy zaworów. Podjechałem na najbliższy CPN i dolałem 1l oleju. Po ok 5km auto zaczęło słabnąć i miało coraz mniej mocy, aż zgasło. Potem tylko holowanie. Przed zgaśnięciem było słychać tak jakby świst turbiny po dodaniu gazu. Następnego dnia podładowałem akumulator(był rozładowany, że nie dał rady nawet odpalić) i pracował normalnie, może trochę głośniej... Odkręcając korek oleju, ciśnienie podnosi go(nie wiem czy tak powinno być)...
Teraz moje pytanie czy brak mocy spowodowany był słabym akumulatorem i zalaniem alternatora czy może uszczelka pod głowicą a może coś poważniejszego?

Dodam, że ubyło ok 0,5-1l płynu chłodzącego. Z rana kopci na niebiesko i po dodaniu gazu kopci. Olej zmieniany ok 1-2 tys. km temu vavoline max life 10w40. Zrobiona wolna odma i zaślepiony egr. Osprzęt pierburg.
W wolny dzień mam zamiar podjechać na pomiar ciśnienia na cylindrach.
Mam nadzieję, że wszystko jasno napisałem( święta są i wiadomo jak to w święta :D).

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 25 gru 2013, 21:27

Brak prądu spowoduje zakłócenia w pracy pompy. Więc tu raczej będzie problem. A przy takim spalaniu płynu to byś nic w lusterku wstecznym nic nie widział. Pomiar kompresji da ci odpowiedź na stan pierścieni i gładzi cylindrycznych. Co do kopcenia to stawiał bym na uszczelniacze zaworowe. Posprawddzaj wszystkie płyny i odpal motor kontrolując przy tym zachowanie silnika.

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 25 gru 2013, 22:18

Czyli głowica raczej do zwalenia? Dodam, że turbina ładuje ok 0,5-0,6 bar więc ten dymek mam nadzieję że to z tego powodu...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 25 gru 2013, 22:57

A skąd kolega wie ile pompuje turbo? Niebieski dymek to olej? Narazie bym się wstrzymał z rzuceniem głowicy. Trzeba najpierw dokładnie zdjagnozowac co dolega a potem dokonywać napraw.

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 26 gru 2013, 10:22

Mam wskaźnik doładowania turbo. Niebieski dym wiec chyba olej. Od czego zacząć diagnozę? Sprawdzenie kompresji?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 26 gru 2013, 10:52

Niebieski dymek może również oznaczać płyn chłodniczy na tłokach ;)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 gru 2013, 11:01

MarcinexB4 pisze:Niebieski dymek może również oznaczać płyn chłodniczy na tłokach ;)
A nie biały dym jest od płynu? Poza tym Trepek kiedyś pisał, że źle ustawiona pompa daje różne kolory dymu...
sylar pisze: turbina ładuje ok 0,5-0,6 bar
To za mało, nawet na ori mapy w ECU. Posprawdzaj węże od intercoolera, może będzie gdzieś dziura.
A ECU łapie Ci tryb awaryjny?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 gru 2013, 11:06


sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 26 gru 2013, 11:14

Myślę, że ten dymek może być właśnie od płynu(ubywa ok 0,5-1l/5tys) lub od tego, że turbo za mało ładuje i nie spala całej dawki paliwa... Dym ten jest aż taki 'gryzący'...
Trybu awaryjnego nie łapie do 160-180 można normalnie się rozpędzić. Te węże posprawdzam jak będę wymieniać alternator.
Pompa była niedawno ustawiana.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 26 gru 2013, 11:33

To i tak ładnie Ci idzie, widziałem przypadek że autko nie chciało więcej jak 70 iść i do 1,5 tyś obrotów a z tyłu chmura niebieskiego dymu :) i szarpało niemiłosiernie :)
Dużo Ci nie spala tego płynu, ale zaczyna w małych ilościach a potem bedzie tylko coraz gorzej :) uszczelka pod głowicą murowana :-P

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 26 gru 2013, 11:42

Ubytek płynu i dymek to nie diagnoza. Nie ma żadnych innych oznak uszczelki pod głowica a tu już sugestie że uszczelka na bank. Skoro płyn dostawał by się na tłok to znaczyło by że kompresja do płynu by też szła. A w takim wypadku było by to zauważalne. Dymek może być i zturbo bocoś nie domaga w tym układzie. Za mało dmucha. Także ogarni dolot i turbo a potem będziemy się martwić resztą. Poszukaj czy gdzieś płyn ci nie ucieka.

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 27 gru 2013, 11:17

Czy po odkręceniu korka wlewu oleju ciśnienie powinno go podnosić?

Awatar użytkownika
damianmp8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 05 gru 2011, 20:58
Lokalizacja: Chełm [ LC ]

Post autor: damianmp8 » 31 gru 2013, 18:25

Witam.
Mechanik mówi że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą. Objawy sa takie ze gotuje sie mi płyn i wysadza korkiem. Wentylator sprawny, termostat wymieniony, korek prawdopodobnie tez sprawny od niedawna zaczelo sie gotowac a temp na wskazniku osiaga do 105. Dodam jeszcze ze weze sa miekkie. Pomozecie????

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 31 gru 2013, 18:54

A czy mechanik sprawdził działanie termowłącznika wentylatorów?

Awatar użytkownika
damianmp8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 05 gru 2011, 20:58
Lokalizacja: Chełm [ LC ]

Post autor: damianmp8 » 31 gru 2013, 19:00

Wentylator zalacza sie przy 97 stopniach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl