Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all b4] ile konserwacji na podwozie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[all b4] ile konserwacji na podwozie

Post autor: hudy » 01 sty 2014, 20:24

Witam.Panowie mam zamiar w najbliższym czasie rozebrać wszystkie elementy podwozia, wyczyścić i odmalować.Przy okazji chcę położyć nową warstwę konserwacji na podwozie (na stara konserwację). Ile litrów konserwacji potrzebuję?Myślę o nakładaniu pistoletem pneumatycznym.Aha i czy użyć standardowego baranka z Boll-a czy coś lepszego jest na rynku?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 01 sty 2014, 21:30

Ile litrów to nie wiem, ale polecam baranka, gdyż tworzy warstwę bardziej odporną na uderzenia i kamyki...

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 01 sty 2014, 21:39

samego baranka sobie daruj to jest dla domorosłych majsterkowiczów żeby się sami lepiej poczuli, kup konserwację do podwozia. jeżeli masz chęć wyjąć zawieszenie, zbiornik paliwa i wydechy oraz wszystkie nadkola plastikowe to żeby wszystko dobrze pomalować to 5kg powinno Ci starczyć na takie "normalne" pomalowanie ani grubo ani cienko

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 01 sty 2014, 21:55

duo pisze:samego baranka sobie daruj to jest dla domorosłych majsterkowiczów żeby się sami lepiej poczuli,
no bez przesady...
Czy barankiem czy bitexem i tak bedzie dobrze, poza tym baranek schnie szybko w porównaniu do bitexu.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 02 sty 2014, 08:52

ale "baranek" nie jest konserwacją :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2014, 09:15

Ja smarowałem Waxoyl 5L było mało.

Bo przy nakładaniu pneumatycznym trzeba przyjąć że 30% ucieknie w powietrze.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 02 sty 2014, 09:49

Jarewa pisze:Ja smarowałem Waxoyl 5L było mało.

Bo przy nakładaniu pneumatycznym trzeba przyjąć że 30% ucieknie w powietrze.
jarewa to ja chce zobaczyc jak wygląda Twój garaż jeżeli przy wymalowanych 6L na auto 2L ucieknie Ci w powietrze :mrgreen: osobiscie nie wyobrażam sobie żeby gęstego baranka mogło tyle uciec troche się omalowałem tego już i oprócz rękawiczki z ręki w której trzymam pistolet to zawsze cały czysty jestem ( a przecież konserwację robi się pod autem ) więc nie wyobrażam sobie tych 30% ... bardziej bym tutaj skłaniał się w strone tego, że ilość zależy od "stylu" malowania oraz rodzaju użytego środka.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 02 sty 2014, 12:10

duo pisze:ale "baranek" nie jest konserwacją :!: :!: :!:
:shock: zlituj sie, co Ty gadasz... :?:

Jak juz wszystko mamy uszczelnione i sprawdzone czyli miejsca ''rude'' zostały oczyszczone i zabezpieczone to dla lepszej ochrony można nałożyć podkład akrylowy (warstwa wystarczy). A po wyschnięciu całości nakładamy baranka - główny i ostateczny środek ochronny... I wsio. :mrgreen: <ok>

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 02 sty 2014, 15:01

rok temu kupiłem swoją audiole podwozie idealne zerknołem na tylne nadkola zdjołem osłony i rude pecheże duze punktami po oczyszczeniu miejsc dokładnym zrobiły sie place o wielkości okolo 10 cm kw 5 takich placów ,czysciłem tylko w miejscach rudych i gdzie odchodziła fabryczna konserwa gdzie fabryczna git nie dotykałem jej.dobrze oczysciłem odtłuściłem podklad epoksydowy przeschnoł i barankiem w spray bolla .fabryczna jest gruba dosyć także tak z 3 warstwy i wyglądało porządnie jakoz nie miałem potrzeby jeżdzić na nastepny dzinek założylem osłony ,po roku git nic sie nie dzieje ,zużyłem na te miejsca cała puszke bolla żeby warstwa była gruba ,podwozie też bym tak zrobił aby lepiej absorbowało uderzenia kamieni ,także jak na całe podwozie z 5 litrów wydaje mi sie realistyczne nawet pistoletem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 sty 2014, 15:46

U mnie sprawa ma się tak że nie ma w ogóle miejsc gdzie coś rdzewieje (samochód 8 lat jest garażowany a z tego co wiem wcześniej też był). Także u mnie na szczęście wystarczy samo mycie podwozia. Chce zrobić konserwację przy okazji demontażu zawieszenia.Przy okazji zdejmę nadkola itp także wszytko chce wysmarować konserwacją.Jak już robię coś takiego to wolę zrobić jakimś dobrym środkiem (nawet droższym) ale żeby trzymało kolejne 20 lat ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2014, 18:02

duo pisze:
Jarewa pisze:Ja smarowałem Waxoyl 5L było mało.

Bo przy nakładaniu pneumatycznym trzeba przyjąć że 30% ucieknie w powietrze.
jarewa to ja chce zobaczyc jak wygląda Twój garaż jeżeli przy wymalowanych 6L na auto 2L ucieknie Ci w powietrze :mrgreen: osobiscie nie wyobrażam sobie żeby gęstego baranka mogło tyle uciec troche się omalowałem tego już i oprócz rękawiczki z ręki w której trzymam pistolet to zawsze cały czysty jestem ( a przecież konserwację robi się pod autem ) więc nie wyobrażam sobie tych 30% ... bardziej bym tutaj skłaniał się w strone tego, że ilość zależy od "stylu" malowania oraz rodzaju użytego środka.
Przecież pisałem że smarowałem pneumatycznie Waxoyl-em to jest na bazie wosku. Pistolet pylił za mocno i uciekło trochę w powietrze.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 02 sty 2014, 19:49

hudy pisze:U mnie sprawa ma się tak że nie ma w ogóle miejsc gdzie coś rdzewieje (samochód 8 lat jest garażowany a z tego co wiem wcześniej też był). Także u mnie na szczęście wystarczy samo mycie podwozia. Chce zrobić konserwację przy okazji demontażu zawieszenia.Przy okazji zdejmę nadkola itp także wszytko chce wysmarować konserwacją.Jak już robię coś takiego to wolę zrobić jakimś dobrym środkiem (nawet droższym) ale żeby trzymało kolejne 20 lat ;-)


oj na 20 lat to hyba tylko 20 lat temu potrafili
a tak powaznie to jasne fajnie bo dostęp bedzie ,tylko znależć środek odpowiedni i przyłozyc sie do odtłuszczenia

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 sty 2014, 21:47

Dlatego z przymrużeniem oka to napisałem :-P Produkty do przygotowania powierzchni już mam.Problem pozostał w wyborze środka do konserwacji i jego ilości.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 03 sty 2014, 08:54

szaakaal pisze:
duo pisze:ale "baranek" nie jest konserwacją :!: :!: :!:
:shock: zlituj sie, co Ty gadasz... :?:

Jak juz wszystko mamy uszczelnione i sprawdzone czyli miejsca ''rude'' zostały oczyszczone i zabezpieczone to dla lepszej ochrony można nałożyć podkład akrylowy (warstwa wystarczy). A po wyschnięciu całości nakładamy baranka - główny i ostateczny środek ochronny... I wsio. :mrgreen: <ok>
no właśnie środek ochoronny, ale nie konserwujący .. na wiekszosci barankow nie ma słowa o konserwacji czy ochornie antykorozyjnej, a jedynie, że chornią i zabezpieczają przed uszkodzeniami mechanicznymi, zreszta często są na bazie gówno wartych asfaltów lub bitumitów, które potrafią po zimie "zniknąć" i sladu nie będzie po "naszej konserwacji" ... Także nie każdy baranek jest konserwacją, trzeba czytać co się kupuje i tyle.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 03 sty 2014, 11:09

Będziesz zdejmował oryginale zabezpieczenie, czy nakładał na nie po uprzednim odtłuszczeniu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl