witam
mam problem z tylnym spryskiwaczem a avancie, szukałem i raczej wiekszość z Was miała problem z wycieraczka która to nie działała, przerywała itp. mój problem jest trochę inny a mianowicie, wycieraczka działa prawidłowo ale nie dział mi spryskiwacz tylnej szyby, dość szybko zlokalizowałem uszkodzoną pompkę ( nie działa na krótko ) zakupiłem nową za całe 14 PLN pompka działała ale spryskiwacz nadal był suchy aczkolwiek wnetrze klapy już nie ..był zerwany wężyk..wymieniłem i już chciałem sie cieszyć prawidłową praca a tu nic. pompka przestaje pompować po chwili...wycieraczka wcale nie działa ...ale kiedy odepnę przewody od pompki wycieraczka działa już prawidłowo i to jest ciekawe..sprawdziłem przewody po lewej stronie klapy jak tu radziliście i wymieniłem wszystkie bo były już sztukowane po 3 razy ale nic to nie zmieniło.Podsumowując pompka działa na krótko, po podłaczeniu do układu działa chwile i przestaje ale nie działa wycieraczka, jak odepnę od zasilania pompkę wycieraczka działa prawidłowo i tu proszę o pomoc:) gdzie szukać problemu ?
[80 B4 2.3 NG AVANT ] tylna wycieraczka oraz spryskiwacz
[80 B4 2.3 NG AVANT ] tylna wycieraczka oraz spryskiwacz
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, 15:19 przez misiosl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
przede wszystkim przejrzyj zgodnosc polaczen w kablach, tu masz schemat https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-avant ... t84852.htm
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
witam
przekaźnik nie wygląda na uszkodzony, nie mam nic na podmiankę - chyba zakupie używany bo nowego nie mają nigdzie:( chyba ze macie inne propozycje?
sprawdziłem jeszcze tak, załozyłem przekaźnik bez obudowy i załączyłem pompkę- pracowała aczkolwiek wydaje mi sie ze robiła bardzo słabe ciśnienie bo płyn nie docierał do szyby.Przekaźnik w tym czasie nie tykał ale jeśli ręcznie go zasterowałem tzn przełaczyłem styki to wycieraczka ruszyła ale z kierownicy nie jest wysterowany. jak odepnę pompkę przekaźnik działa prawidłowo..nie wiem co dalej robić.
przekaźnik nie wygląda na uszkodzony, nie mam nic na podmiankę - chyba zakupie używany bo nowego nie mają nigdzie:( chyba ze macie inne propozycje?
sprawdziłem jeszcze tak, załozyłem przekaźnik bez obudowy i załączyłem pompkę- pracowała aczkolwiek wydaje mi sie ze robiła bardzo słabe ciśnienie bo płyn nie docierał do szyby.Przekaźnik w tym czasie nie tykał ale jeśli ręcznie go zasterowałem tzn przełaczyłem styki to wycieraczka ruszyła ale z kierownicy nie jest wysterowany. jak odepnę pompkę przekaźnik działa prawidłowo..nie wiem co dalej robić.
przełącznik na kierownicy
w Coupetach dzieje się podobnie styki w przełączniku śniedzieją i napięcie jest za słabe <ok>
prosty sposób na ustalenie, szukasz probówką który przewód jest od wycieraczki tylnej na podłączonej wtyczce do pająka. ewentualnie według schematu lub koloru kabli. podajesz na niego pewniejszy plus i jak zadziała wycieraczka ze spryskiem to wiesz że przełącznik/pająk do rozbiórki (regeneracji) lub wymiana
w Coupetach dzieje się podobnie styki w przełączniku śniedzieją i napięcie jest za słabe <ok>
prosty sposób na ustalenie, szukasz probówką który przewód jest od wycieraczki tylnej na podłączonej wtyczce do pająka. ewentualnie według schematu lub koloru kabli. podajesz na niego pewniejszy plus i jak zadziała wycieraczka ze spryskiem to wiesz że przełącznik/pająk do rozbiórki (regeneracji) lub wymiana
czy od razu iść w demontaż wyłącznika zespolonego? mnie trochę dziwi to ze bez pompki wycieraczka działa a jak podłacze tylko zasilanie pompki to już nie ...czytałem na forum trochę o wyąłczniku zespolonym i jest trochę grzebania...jak widziałem nowy to koszt 70 PLN na aledrogo za połówkę do wycieraczek/spryskiwaczy i awaryjnych bo mam 4 dzwigniowy.
Ja mam trochę inny problem.Wycieraczka działa, nie działa pompka spryskiwacza tylnej szyby. Po podłaczeniu na krótko do akumulatora pompuje jak szalona,a gdy podepnę tam gdzie powinna być nie rusza...sprawdziłem napięcie i dostaje trochę onad 12V(nie pamiętam dokładnie ile),przy odpalonym silniku. W czym może tkwić problem?