Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9TDI ] Używane wtryski afn czy warto ?

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 04 sty 2014, 09:12

Wczoraj w Avancie 95r 1z kolegi wymieniliśmy wtryski na Afn-y i co ciekawe nie zmienił się w ogóle kąt wtrysku, jak skakał 49-51 (temp. 88,2st.) tak też zostało, za to dawka wzrosła z 3,8 na 3,2.
Z tego co kiedyś czytałem kąt powinien się opóźnić czyli zmniejszyć wartość, natomiast dawka, jak to pisał kiedyś kolega @Solskier powinna się zmniejszyć, czyli zwiększyć swą wartość...a stało się zupełnie odwrotnie :mrgreen: auto seria, różnica mocy szczególnie wyczuwalna w górnych partiach obrotowych. Jazda milsza, kumpel zadowolony niesamowicie :mrgreen: Czy do wtrysków z większymi otworami trzeba jakoś inaczej skorygować kąt i dawkę?.. spalanie sie zwiększy na tych wtryskach czy zmniejszy bo co użytkownik to inne opinie <ok> <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 04 sty 2014, 17:57

Powiem tak różnie to bywa powiem na swoim przykładzie po afn to zimowa pora na krótkich trasach to więcej spala niż na org wtryskach a w lecie to bez zmian a jazda inna :mrgreen:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 sty 2014, 23:30

kąt się zmieni jak dasz wtryskiwacze o wyższych ciśnieniach, jak zostawisz takie same ciśnienia kąt nie zmieni się lub zmieni się bardzo nieznacznie,
co do dawki to wychylenie nastawnika zmalało bo przez większą dziurę łatwiej jest przepchnąć tą samą ilość paliwa.

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 05 sty 2014, 13:08

dostałem info od kumpla,że po 300km kąt wtrysku opóźnił się do 45-47 a dawka wzrosła to 3,0
czyli układają się wtryski , oczywiście temp. robocza 88,2stC.
Skorygować mu to czy zostawić?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 05 sty 2014, 14:04

Zostaw kąt praktycznie idealny taka różnica nie wpływa negatywnie dawkę też zostaw 3mg to powinien ładnie ciągnąc a kolega ma softa?

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 05 sty 2014, 14:56

seria, oryginał 021AP, namawiam go na soft ale tak sie z deka boi :mrgreen:

[ Dodano: 2014-01-05, 15:07 ]
chyba wiem już o co chodzi z ty kątem <ok>
jak ma ktoś zdechłe wtryski 1z, z rzeczywistymi ciśnieniami otwarć 160-165 barów a zapoda zdrowe afn-y 185-190 , to wtedy musi się zmienić kąt, niczym przy wtryskach asv 220/300 ;-)
a jak są jedne zdrowe i drugi zdrowe lub jedne słabe i drugie również to różnic w kącie będzie brak <ok>

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 05 sty 2014, 15:23

sylwek28 pisze:się zmienić kąt, niczym przy wtryskach asv 220/300 ;-)
a jak są jedne zdrowe i drugi zdrowe lub jedne słabe i drugie również to różnic w kącie będzie brak
Bedą ruznice, ale nie znaczne, zas w dawkach a i owszem...

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 01 sie 2015, 10:41

sylwek28 pisze:seria, oryginał 021AP, namawiam go na soft ale tak sie z deka boi :mrgreen:

[ Dodano: 2014-01-05, 15:07 ]
chyba wiem już o co chodzi z ty kątem <ok>
jak ma ktoś zdechłe wtryski 1z, z rzeczywistymi ciśnieniami otwarć 160-165 barów a zapoda zdrowe afn-y 185-190 , to wtedy musi się zmienić kąt, niczym przy wtryskach asv 220/300 ;-)
a jak są jedne zdrowe i drugi zdrowe lub jedne słabe i drugie również to różnic w kącie będzie brak <ok>
zdrowe afn-y mają tak naprawde 200bar 1-szego ciśnienia ,nowo składane są z zapasem i dlatego tak jest . ale do mocy duża rolę pełni 2 stopień wtrysku czyli 300bar i przez to statyczny może się nie zmienić ale dynamiczny i owszem i czsami sie zdarza , że po wymianie wtrysków zamiast moc wzrosnąć to stoi na takim samym poziomie .także z używanymi bym był ostrożny ,kupowac tylko jeśli są sprawdzone choć pod kątem 1 poziomu wtrysku czyli żeby trzymał co najmniej 180bar ,minimum jest 175bar .poniżej tego bym nie wsadził do silnika . wiele takich wtrysków można kupic w aukcjach internetowych po 100zł ale za dobre z dobrymi ciśnieniami trzeba zapłacić dobre 400zł ale na kilka lat spokoju jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl