[ALL]Rozbieranie pompy wtryskowej Bosch VP 37.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
- Lokalizacja: Krzeszowice
Chciałbym tylko dodać do tematu parę spraw. Dobry materiał, idealnie nadaje się jako pomoc przy naprawach. Jednak samo rozebranie pompy nie wystarczy, bo jak mamy coś naprawić, to trzeba potem ją złożyć.
Ważną rzeczą jest przed przystąpieniem pracy przy pompie odczytać 001 [3]. Grupa 1 blok trzeci. Jest to wartość z czujnika wychylenia palca nastawnika. Należy ustawić tak samo obracając palcem po osi i kontrując śrubką.
Niemiłe zaskoczenie może być kiedy składamy pompę i okazuje się, że oś z tarczą fali ma dwa położenia. Tylko jedno jest właściwe. (przy drugim pompa też pójdzie, ale 180 trzeba przewrócić koło pasowe). Prawidłowe ułożenie osi pompy poprzez łącznik krzyżowy z tarczą fali jest takie, kiedy wycięcie na klin pod kółko jest w osi z klinem we fali. Klin na fali wchodzi w tłokorozdzielacz.
Powodzenia
Ważną rzeczą jest przed przystąpieniem pracy przy pompie odczytać 001 [3]. Grupa 1 blok trzeci. Jest to wartość z czujnika wychylenia palca nastawnika. Należy ustawić tak samo obracając palcem po osi i kontrując śrubką.
Niemiłe zaskoczenie może być kiedy składamy pompę i okazuje się, że oś z tarczą fali ma dwa położenia. Tylko jedno jest właściwe. (przy drugim pompa też pójdzie, ale 180 trzeba przewrócić koło pasowe). Prawidłowe ułożenie osi pompy poprzez łącznik krzyżowy z tarczą fali jest takie, kiedy wycięcie na klin pod kółko jest w osi z klinem we fali. Klin na fali wchodzi w tłokorozdzielacz.
Powodzenia
podpinam się do tego tematu bo nie znalazłem informacji w necie, nie znalazłem na allegro ani na tym forum. Czeka mnie wymiana uszczelniacza na wałku pompy wtryskowej (na jednym ze zdjęć w fotoporadzie widać go bardzo dobrze, taki brązowy simmering). Chłopaki jaki jest numer tego uszczelniacza, szukałem też na schematach w etce i nie mogę tego wyszukać.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Serwisowa śruba jest w takim zagłębieniu. Można nabić na nią dobrą nasadkę 7mm i odkręcić.kerimex pisze:Tzn. jak wykręcę jedną serwisową śrubę to reszta utrzyma pokrywę i teraz wystarczy odkręcić 4 śruby nastawnika. Czy taki scenariusz jest możliwy?
I teraz:
sam dekielek trzyma się pod trzeba śrubkami, których łby są na wysokości łba śruby serwisowej. Pod nim jest uszczelka.
cały nastawnik trzyma się na wcześniej już odkręconej śrubie serwisowej oraz kolejnych trzech, które są ok. 2-3 cm niżej od poprzednich. I pod nim jest też uszczelka.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A co tu do rozumienia. Popuszczasz delikatnie śruby z całego nastawnika (ta nietypowa i trzy te niżej osadzone) ale tak, żeby dalej czuć opór i przesuwasz. Silnik ma mieć ponad 80 stC i pukając przez jakieś drewno ustawiasz dawkę (3,6-4mg/R) i dokręcasz kontrolując wskazania Vaga bo na nowej uszczelce w trakcie dokręcania może się minimalnie zmieniać.
I to wszystko. A typowo mechanicznych zagadnień dotyczących umiejętności manualnych nikt Ci nie wyjaśni bo pewne rzeczy należy "poczuć" a nie tylko się nauczyć.
I to wszystko. A typowo mechanicznych zagadnień dotyczących umiejętności manualnych nikt Ci nie wyjaśni bo pewne rzeczy należy "poczuć" a nie tylko się nauczyć.