Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/ABC/Lpg] Nie odpala

Wszystko co tyczy się silników V6
maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 30 gru 2013, 09:52

A immo sprawdzałeś , jest w twoim autku??
Z tego co wiem to po wymianie sterownika trzeba immo adaptować .
Na 100% w TDI z immo tak jest a u mnie w 2.6 immo było przy pompce od centralnego i tez kiedyć jak mi szwagier pilota zalał colą i zaczoł fiksować sterownik to immo nie dało odpalić.
Skoro ci popaliło tyle elektroniki to może warto by sprawdzić.

miras74l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: miras74l » 31 gru 2013, 00:31

??? IMO nie nie znalazłem przy stacyjce, mówisz że może być w bagażniku sprawdzę to. Pierwszy raz słyszę że coś tam jest oprócz pompki centralnego.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 31 gru 2013, 08:06

Ano bywa jak masz alarm fabryczny to sie odblokowuje razem z alarmem a nie pętlą indukcyjną przy stacyjce ja tak miałem u siebie.

miras74l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: miras74l » 31 gru 2013, 10:06

heh... Alarm mam zamontowany jako wyposażenie dodatkowe. Chyba mój pacjent nie miał fabrycznego alarmu. :->

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 31 gru 2013, 14:24

Dobra zrobiłem testy u siebie. I tak między masą na 4 pinowej wtyczce a sygnałem (cienki kabel na 4 pinowej wtyczce) niema napęcia gdy silnik nie pracuje. Dopiero przy rozruchy i pracy pojawiają się sygnały co udowadniają poniższe filmy:



Dwa iskra na module jest wyzwalana po podaniu plusa na styk(i) odpalające cewki oczywiście trzeba też podłączyć masę na stałe do modułu. Oto film z eksperymentu:
Plus podawałem przez żarówkę w roli opornika bo bałem się że to nie zadziała i upale moduł więc żarówka działała jako taki bezpiecznik.


Do tej pory czemuś nie napisałem wprost że może nie masz iskry przez ten moduł i zamiast kazać ci poszukać innego każe ci sprawdzać sygnał z ecu.

Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do cewki? Odłącz kostkę 3 pinową od modułu i zobacz na zapłonie czy tam jest plus względem masy na każdym z pinów.

miras74l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: miras74l » 08 sty 2014, 01:22

Cześć,

Dziś sprawdziłem wedle Alberta za pomocą led, wyszło mi tak.
Po sprawdzeniu dojścia do moduły zapłonu mam zasilanie pulsacyjne podczas kręcenia rozrusznikiem.
Po sprawdzeniu wyjścia z modułu zasilanie jest podczas kręcenia rozrusznikiem.
Podczas sprawdzania iskry na cewkach po podłączeniu modułu brak iskry.
Dodatkowo sprawdziłem kostkę zasilania cewek ( biała kostka pod modułem ), jest zasilanie akumulatora.
Sprawdziłem cewki omomierzem i są w normie, posiadają prawie 11000.
Jedynie czego nie sprawdziłem to przewody idące do cewek od modułu i kostki zasilania cewek.

Po drodze znalazłem uszkodzony przekaźnik określany jako odciążający styk X. Przekaźnik cykał lecz nie tworzył mostka pomiędzy kolejnymi 2ma stykami, wymieniony.
Jutro sprawdzę okablowanie do cewek. :-/

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 08 sty 2014, 01:30

miras74l, spawanie na samochodzie jest dość niebezpieczne robię przy wydechach i potrafią się dziwne rzeczy dziać... masz nauczkę na przyszłość. Mieliśmy dwa przypadki pierwszy: przez spawanie spawarką mimo odpiętego akumulatora i zachowania procedur po prostu niemal spłonęło auto dobrze, że gaśnice w warsztacie zadziałały jak należy... drugi: była sytuacja, że po popodpinaniu elektryki padł komputer... spawarka wygodna rzecz, ale dość niebezpieczna - musisz całą instalację posprawdzać masz szczęście, że nic Ci się nie zapaliło ! Od czasu tych zdarzeń spawamy tylko i wyłącznie poza samochodem elektrycznie lub gazowo, pozdrawiam i na przyszłość staraj się spawać poza samochodem albo starannie podpinaj kable ! Musiałeś '' coś ''
źle zrobić i prąd '' popłynął '' przez zasilanie i spalił instalację - tzw. '' koszmar elektryka ''

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 sty 2014, 14:11

Może podłącz do jednego z wyjść żarówkę 20-50W drugim końcem do plusa i zobacz czy będzie migać. Może masz cewki spalone albo uszkodzony moduł że pod obciążeniem nie może połączyć cewki z masą.

I jak sprawdzasz iskrę to do obu wyjść cewki miej podłączoną świece. Bo jak patrzyłem na schemat to oba bieguny są połączone z wyjściami a nie jak przy cewce pojedynczej jeden do masy a drugi ma świecy.

miras74l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: miras74l » 08 sty 2014, 21:58

Cześć,

Testy zostały zrobione, moduł pracuje właściwie wedle filmów od Alberta. Sprawdziłem przewody prowadzące do cewek od modułu i od białej kostki są okij :)
Iskry jak nie było to i dalej nie ma.

Sprawdziłem jeszcze raz rezystancję cewek i wyszło:

10800 ohm uzwojenie wtórne - w książce powinno być od 9000-14000 ohm

2,6 ohm na uzwojeniu pierwotnym - w książce 0d 0.5-1 ohm

i prośba do Was czy możecie sprawdzić u siebie jak to wychodzi. sprawdzić można bez większych problemów. Jestem ciekaw ja to wygląda u Was. :-/ Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 sty 2014, 22:46

Skoczyłem do samochodu i sprawdziłem, u mnie jest 1Ω.

To może zobacz czy cewka wyprodukuj iskrę bez modułu. Zostaw białą kostkę zasilającą podłączoną i odłącz 3 pinową wtyczkę od modułu i tam podawaj masę.

miras74l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: miras74l » 08 sty 2014, 23:20

Albert,

Jutro sprawdzę tak jak piszesz, w zasadzie będzie pewność co do cewek bo nie ma mocnych wszystko ominięte. :-)

[ Dodano: 2014-01-09, 13:59 ]
Sprawdzone,

[ Dodano: 2014-01-09, 14:02 ]
Po podłączeniu nie ma iskry na cewce, jest tak jakby zwarcie po podłączaniu do ak :-/ u

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 09 sty 2014, 18:00

No to wygląda że masz cewki padnięte na pierwotnym uzwojeniu . Dobrze by było na próbe podłączyć sprawne wtedy będzie pewne.
jak byś chciał to mam komplet sprawnych do odsprzedania zostały mi po walce z LPG , fabryczne BERU

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 sty 2014, 19:02

miras74l pisze:Po podłączeniu nie ma iskry na cewce, jest tak jakby zwarcie po podłączaniu do ak u
Jakby było porządne zwarcie to by kable roztopiło. A przy podłączaniu cewki bezpośrednio też może iskrzyć z powodu wyładowania z cewki. Dlatego w zapłonie z mechanicznym przerywaczem jest kondensator, aby iskra nie przeskakiwała na przerywaczu tylko świecy.

Nie masz jakieś cewki z poloneza albo malucha aby podłączyć do modułu na próbę?

miras74l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:46
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: miras74l » 12 sty 2014, 01:01

Witam ponownie,

Dziś podmieniłem cewki na drugie. Sprawdziłem ich wskazania i :

uzwojenie pierwotne 1-1,1 ohm
uzwojenie wtórne11000
sprawdzone na krótka poza modułem mają iskrę.

Podłączając normalnie niestety na świecach dalej nie ma iskry.

Nie znalazłem jaki powinien być prąd na module zapłonowym, u Ciebie Aldi iskra była bardzo widoczna a u mnie ledwo zauważalna. Czy jest możliwe że moduł podaje za mały prąd i to jest powodem braku iskry na cewkach ??? :shock:

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 12 sty 2014, 01:21

Pytasz o widoczność iskry przy próbie jej wywołania bez modułu? Jak tak to iskra może być dosyć słaba bo mechanicznie podlaczajac cewke nie uzyska się takiej jak z pomocą modułu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl