[B4/ABC/Lpg] Nie odpala
A immo sprawdzałeś , jest w twoim autku??
Z tego co wiem to po wymianie sterownika trzeba immo adaptować .
Na 100% w TDI z immo tak jest a u mnie w 2.6 immo było przy pompce od centralnego i tez kiedyć jak mi szwagier pilota zalał colą i zaczoł fiksować sterownik to immo nie dało odpalić.
Skoro ci popaliło tyle elektroniki to może warto by sprawdzić.
Z tego co wiem to po wymianie sterownika trzeba immo adaptować .
Na 100% w TDI z immo tak jest a u mnie w 2.6 immo było przy pompce od centralnego i tez kiedyć jak mi szwagier pilota zalał colą i zaczoł fiksować sterownik to immo nie dało odpalić.
Skoro ci popaliło tyle elektroniki to może warto by sprawdzić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobra zrobiłem testy u siebie. I tak między masą na 4 pinowej wtyczce a sygnałem (cienki kabel na 4 pinowej wtyczce) niema napęcia gdy silnik nie pracuje. Dopiero przy rozruchy i pracy pojawiają się sygnały co udowadniają poniższe filmy:
Dwa iskra na module jest wyzwalana po podaniu plusa na styk(i) odpalające cewki oczywiście trzeba też podłączyć masę na stałe do modułu. Oto film z eksperymentu:
Plus podawałem przez żarówkę w roli opornika bo bałem się że to nie zadziała i upale moduł więc żarówka działała jako taki bezpiecznik.
Do tej pory czemuś nie napisałem wprost że może nie masz iskry przez ten moduł i zamiast kazać ci poszukać innego każe ci sprawdzać sygnał z ecu.
Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do cewki? Odłącz kostkę 3 pinową od modułu i zobacz na zapłonie czy tam jest plus względem masy na każdym z pinów.
Dwa iskra na module jest wyzwalana po podaniu plusa na styk(i) odpalające cewki oczywiście trzeba też podłączyć masę na stałe do modułu. Oto film z eksperymentu:
Plus podawałem przez żarówkę w roli opornika bo bałem się że to nie zadziała i upale moduł więc żarówka działała jako taki bezpiecznik.
Do tej pory czemuś nie napisałem wprost że może nie masz iskry przez ten moduł i zamiast kazać ci poszukać innego każe ci sprawdzać sygnał z ecu.
Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do cewki? Odłącz kostkę 3 pinową od modułu i zobacz na zapłonie czy tam jest plus względem masy na każdym z pinów.
Cześć,
Dziś sprawdziłem wedle Alberta za pomocą led, wyszło mi tak.
Po sprawdzeniu dojścia do moduły zapłonu mam zasilanie pulsacyjne podczas kręcenia rozrusznikiem.
Po sprawdzeniu wyjścia z modułu zasilanie jest podczas kręcenia rozrusznikiem.
Podczas sprawdzania iskry na cewkach po podłączeniu modułu brak iskry.
Dodatkowo sprawdziłem kostkę zasilania cewek ( biała kostka pod modułem ), jest zasilanie akumulatora.
Sprawdziłem cewki omomierzem i są w normie, posiadają prawie 11000.
Jedynie czego nie sprawdziłem to przewody idące do cewek od modułu i kostki zasilania cewek.
Po drodze znalazłem uszkodzony przekaźnik określany jako odciążający styk X. Przekaźnik cykał lecz nie tworzył mostka pomiędzy kolejnymi 2ma stykami, wymieniony.
Jutro sprawdzę okablowanie do cewek.
Dziś sprawdziłem wedle Alberta za pomocą led, wyszło mi tak.
Po sprawdzeniu dojścia do moduły zapłonu mam zasilanie pulsacyjne podczas kręcenia rozrusznikiem.
Po sprawdzeniu wyjścia z modułu zasilanie jest podczas kręcenia rozrusznikiem.
Podczas sprawdzania iskry na cewkach po podłączeniu modułu brak iskry.
Dodatkowo sprawdziłem kostkę zasilania cewek ( biała kostka pod modułem ), jest zasilanie akumulatora.
Sprawdziłem cewki omomierzem i są w normie, posiadają prawie 11000.
Jedynie czego nie sprawdziłem to przewody idące do cewek od modułu i kostki zasilania cewek.
Po drodze znalazłem uszkodzony przekaźnik określany jako odciążający styk X. Przekaźnik cykał lecz nie tworzył mostka pomiędzy kolejnymi 2ma stykami, wymieniony.
Jutro sprawdzę okablowanie do cewek.
miras74l, spawanie na samochodzie jest dość niebezpieczne robię przy wydechach i potrafią się dziwne rzeczy dziać... masz nauczkę na przyszłość. Mieliśmy dwa przypadki pierwszy: przez spawanie spawarką mimo odpiętego akumulatora i zachowania procedur po prostu niemal spłonęło auto dobrze, że gaśnice w warsztacie zadziałały jak należy... drugi: była sytuacja, że po popodpinaniu elektryki padł komputer... spawarka wygodna rzecz, ale dość niebezpieczna - musisz całą instalację posprawdzać masz szczęście, że nic Ci się nie zapaliło ! Od czasu tych zdarzeń spawamy tylko i wyłącznie poza samochodem elektrycznie lub gazowo, pozdrawiam i na przyszłość staraj się spawać poza samochodem albo starannie podpinaj kable ! Musiałeś '' coś ''
źle zrobić i prąd '' popłynął '' przez zasilanie i spalił instalację - tzw. '' koszmar elektryka ''
źle zrobić i prąd '' popłynął '' przez zasilanie i spalił instalację - tzw. '' koszmar elektryka ''
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może podłącz do jednego z wyjść żarówkę 20-50W drugim końcem do plusa i zobacz czy będzie migać. Może masz cewki spalone albo uszkodzony moduł że pod obciążeniem nie może połączyć cewki z masą.
I jak sprawdzasz iskrę to do obu wyjść cewki miej podłączoną świece. Bo jak patrzyłem na schemat to oba bieguny są połączone z wyjściami a nie jak przy cewce pojedynczej jeden do masy a drugi ma świecy.
I jak sprawdzasz iskrę to do obu wyjść cewki miej podłączoną świece. Bo jak patrzyłem na schemat to oba bieguny są połączone z wyjściami a nie jak przy cewce pojedynczej jeden do masy a drugi ma świecy.
Cześć,
Testy zostały zrobione, moduł pracuje właściwie wedle filmów od Alberta. Sprawdziłem przewody prowadzące do cewek od modułu i od białej kostki są okij
Iskry jak nie było to i dalej nie ma.
Sprawdziłem jeszcze raz rezystancję cewek i wyszło:
10800 ohm uzwojenie wtórne - w książce powinno być od 9000-14000 ohm
2,6 ohm na uzwojeniu pierwotnym - w książce 0d 0.5-1 ohm
i prośba do Was czy możecie sprawdzić u siebie jak to wychodzi. sprawdzić można bez większych problemów. Jestem ciekaw ja to wygląda u Was.
Testy zostały zrobione, moduł pracuje właściwie wedle filmów od Alberta. Sprawdziłem przewody prowadzące do cewek od modułu i od białej kostki są okij
Iskry jak nie było to i dalej nie ma.
Sprawdziłem jeszcze raz rezystancję cewek i wyszło:
10800 ohm uzwojenie wtórne - w książce powinno być od 9000-14000 ohm
2,6 ohm na uzwojeniu pierwotnym - w książce 0d 0.5-1 ohm
i prośba do Was czy możecie sprawdzić u siebie jak to wychodzi. sprawdzić można bez większych problemów. Jestem ciekaw ja to wygląda u Was.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jakby było porządne zwarcie to by kable roztopiło. A przy podłączaniu cewki bezpośrednio też może iskrzyć z powodu wyładowania z cewki. Dlatego w zapłonie z mechanicznym przerywaczem jest kondensator, aby iskra nie przeskakiwała na przerywaczu tylko świecy.miras74l pisze:Po podłączeniu nie ma iskry na cewce, jest tak jakby zwarcie po podłączaniu do ak u
Nie masz jakieś cewki z poloneza albo malucha aby podłączyć do modułu na próbę?
Witam ponownie,
Dziś podmieniłem cewki na drugie. Sprawdziłem ich wskazania i :
uzwojenie pierwotne 1-1,1 ohm
uzwojenie wtórne11000
sprawdzone na krótka poza modułem mają iskrę.
Podłączając normalnie niestety na świecach dalej nie ma iskry.
Nie znalazłem jaki powinien być prąd na module zapłonowym, u Ciebie Aldi iskra była bardzo widoczna a u mnie ledwo zauważalna. Czy jest możliwe że moduł podaje za mały prąd i to jest powodem braku iskry na cewkach ??? :shock:
Dziś podmieniłem cewki na drugie. Sprawdziłem ich wskazania i :
uzwojenie pierwotne 1-1,1 ohm
uzwojenie wtórne11000
sprawdzone na krótka poza modułem mają iskrę.
Podłączając normalnie niestety na świecach dalej nie ma iskry.
Nie znalazłem jaki powinien być prąd na module zapłonowym, u Ciebie Aldi iskra była bardzo widoczna a u mnie ledwo zauważalna. Czy jest możliwe że moduł podaje za mały prąd i to jest powodem braku iskry na cewkach ??? :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków