Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Odczyt vag, muli brak mocy

ODPOWIEDZ
Smerfior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2013, 11:52
Lokalizacja: Bełchatów

[B4 1.9 1Z 90KM] Odczyt vag, muli brak mocy

Post autor: Smerfior » 09 sty 2014, 17:19

Witam !

Panowie mam pewien problem z moja B4, jest ona na przepływce Boscha. Dokładnie to brakuje jej mocy, kopci (nie na czarno), ogólnie słabo auto sie zbiera.Zrobiłem obrazek z wartosciami grupy 000, bo chyba z tego co wyczytałem więcej sie nic nie zdziała. Moglibyście zobaczyć czy któreś wartości sa nie tak? auto było nagrzane do 90stopni. Mogę jeszcze dodać że w 10 okienku, przy 3tyś obrotach osiągnąłem maksymalnie 205. Zdjęcie przedstawia pomiary gdy auto jest na postoju.

Zdjęcie grupa 000, 90 stopni.


Obrazek

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 17:32

Smerfior pisze:jest ona na przepływce Boscha. Dokładnie to brakuje jej mocy,
Żadna nowość ;-) 99% boschów ,cierpi na tą samą przypadłość ...doładowanie normalnym manometrem sprawdż w dolocie ...W bloku 000 ,który zapodałeś ,widać że dawka 4,2 mg ,czyli praktycznie ori ...zwiększanie nic nie pomoże ,jak nie ma doładowania .Nie kliknąłeś trybu basic seting ,i niestety nie wiadomo jaki ma statyczny kąt wtrysku ...ale jak pali ok ,to raczej dobry ;-) 0,8 bara przynajmniej powinien osiągnąć na 4 tym biegu ,przy ok.2,5 tys obr. Jak doładowanie ok.i wszystko sprawne ,to tylko zmiana mapek na tuningowe pomoże ;-)

Smerfior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2013, 11:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Smerfior » 09 sty 2014, 17:43

Munior, a mam jeszcze pytanie, czy brak doładowania jest możliwe uszkodzeniem turbiny? kiedyś miałem problem z nastawnikiem i przepływomierzem, ale po regenracji nastawnika, było dużo lepiej to później padła przepływka i trzeba było ją wymienić , może to coś po stronie nastawnik - przepływka - turbo że nie ma w ogóle kity? Idzie sprawdzić vagiem na grupie 000, przy wcisnietym pedale gazu na maksa doładowanie? i jakie powinno wskazywac na vagu? O co chodzi ze zmianami mapek? Postaram sie sprawdzić jak najszybciej doładowanie manometrem. Dziękuje za odpowiedź i za pomoc:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 18:01

Odpuść sobie mierzenie doładowania w grupie 000 ;-) .Jak słabe doładowanie ,będzie się kiepsko zbierał ...jedno wynika z drugiego <ok> Każda nieszczelność w dolocie ,powoduje zamuła ,słabszy zasys przez turbinę ,niższe wskazania przepływki ,a to równoznaczne z niższą dawką i kiepskim zbieraniem się 8-) Zmiana map ,to popularnie ''chip '' ;-)
Ostatnio zmieniony 09 sty 2014, 18:02 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 09 sty 2014, 18:01

Zainwestuj raz, na długi czas w zmiane na pierburga... a nie jakieś beznadziejne regeneracje :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 18:03

MarcinexB4 pisze:Zainwestuj raz, na długi czas w zmiane na pierburga... a nie jakieś beznadziejne regeneracje :)
Nie chciałem tego pisać ,ale to najlepsze co można zrobić ;-) regeneracje to wyrzucaniei kasy w błoto ,jak nie nastawnik ,to przepływka ...z tym osprzetem zawsze coś :roll:
Ostatnio zmieniony 09 sty 2014, 18:04 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Smerfior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2013, 11:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Smerfior » 09 sty 2014, 18:04

więc można wnioskować że jeśli bedzie słabe doładowanie to objawy padnietej turbiny? To nie jest moje auto w sumie tylko taty, ja mam swoja B4 na pierburgu, a tutaj probuje dojsc co jest nie tak :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 18:05

Smerfior pisze:więc można wnioskować że jeśli bedzie słabe doładowanie to objawy padnietej turbiny?
W życiu :roll: turbina to ostatnia rzecz ,jaką bym podejrzewał 8-) Mówisz jak większość psudoznawców <ok> ''Panie słabo się zbiera ,bo turbina juz słaba , trzeba zregenerować " mózgi sobie zregenerujcie ;-) Spokojnie ,to nie było do Ciebie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 sty 2014, 18:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Smerfior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2013, 11:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Smerfior » 09 sty 2014, 18:06

Więc co moglbys obstawiac w tej sytuacji ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 18:08

Smerfior pisze:Więc co moglbys obstawiac w tej sytuacji ??
Czytaj ze zrozumieniem ,bo nie będę w kółko pisał tego samego :evil:

Smerfior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2013, 11:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Smerfior » 09 sty 2014, 18:10

No tak, z tego co rozumiem to albo nie szczelność w dolocie, może przepływka lub nastawnik tak?..

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 09 sty 2014, 18:15

Jak Ci Munior radzi sprawdź węże dolotu i te wężyki do n75 :-) jak masz przepływkę na podmiankę od kogoś to też możesz ale z żadne regeneracje nastawnika potencjometrycznego nie wież :-D Bosch tez super jeździ z dobrym chipem :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 18:16

Smerfior pisze: z tego co rozumiem to albo nie szczelność w dolocie, może przepływka lub nastawnik tak?..
Raczej to pierwsze ,albo drugie ...nastawnik jak nie fiksuje ,to zamuła nie powoduje 8-)

Smerfior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2013, 11:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Smerfior » 09 sty 2014, 18:19

Ok wielkie dzieki za rady :) posprawdzam wszystkie doloty, przepływki niestety na podmiane żadnej nie mam... budą nie szarpie, ani nic nie trzepie to raczej nie nastawnik tak jak mowicie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl