Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Stuka popychacz

ODPOWIEDZ
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 sty 2014, 23:18

hudy, nie wiem jak w audi ale w golfach około 0,8l od minimum do maksimum

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 sty 2014, 17:19

Niestety nigdzie na forum nie znalazłem tej informacji.Miarkę mam dobrej długości także poziom jest dobrze wskazywany.Nie wiem dlaczego stukało przed dolewka.W sumie po dolewce stukało jeszcze parę kilometrów wiec to raczej nie kwestia poziomu oleju.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 sty 2014, 20:18

a moze sok zapchany?? ma ciezko zaciagnać??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 sty 2014, 21:27

Kiedyś jak robiłem dolewki 250 ml odpowiadało mniej więcej połowie wytrasowanego fragmentu w tym zagięciu na bagnecie. Pamiętam, że od stanu minimum jak wlałem 0,5 l to było już tak max lub minimalnie więcej.

Ale poziomicy wówczas nie miałem i to jak stoi auto tez jest ważne skoro chcemy się bawić w zakresy dikładności rzędu 100ml

mosiej98563
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 sie 2011, 13:03

Post autor: mosiej98563 » 09 sty 2014, 22:39

0,8 jeśli dobrze pamiętam ;]

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 sty 2014, 09:02

Francis1982 pisze:Kiedyś jak robiłem dolewki 250 ml odpowiadało mniej więcej połowie wytrasowanego fragmentu w tym zagięciu na bagnecie. Pamiętam, że od stanu minimum jak wlałem 0,5 l to było już tak max lub minimalnie więcej.

Ale poziomicy wówczas nie miałem i to jak stoi auto tez jest ważne skoro chcemy się bawić w zakresy dikładności rzędu 100ml
Czyli z tego wynika że musiałem mieć prawie minimum w silniku bo wlałem 0,5L i jest max.Jednak nadal dziwi mnie to że zalałem 4L.Zmierzyłem stary i nowy filtr i faktycznie nowy jest o 3cm dłuższy ale w te 3cm raczej 0,5L nie weszło ;-) Widocznie jak było minimum to wtedy popychacze się tłukły a przy większym stanie jest cisza.
Tylko znów po dolaniu oleju jeszcze przez kilka km szklanki było słychać wiec nie wiem czy miał na to wpływ ten olej...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 sty 2014, 12:24

Jeszcze nie udało mi się nigdy wlać 4 litrów. Nawet z długim filtrem i po płukaniu. Nawet specjalnie podnoszę u pasażera karoserię by jeszcze te parę ml na koniec też zleciało. Potem na palec szmatka żeby wybrać jak najwięcej tego co osiadło.

I nie wiem jakim cudem ale zawsze z 4 litrów zostaje mi około 0,5l... i jest zalecane 2/3 stanu tak więc gdybym wlał wszystko na pewno byłoby za dużo.

Może dlatego , że wlewane było zawsze za dużo oleju notorycznie zbyt wysokie ciśnienie oleju coś tam narobiło...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 sty 2014, 13:54

Ja zawsze utrzymywałem 2/3 miarki (górna zakreskowana część bagnetu) Nie wiem czy 0,5L więcej oleju może zwiększyć ciśnienie no chyba że przez to zwiększyła się jego gęstość ;-) Wydaje mi się że nie powinno się zmienić chodź po zalaniu nie sprawdzałem ciśnienia tylko przed.
U mnie było tak że jak wlewałem 3,5 litra to miałem ponad max i musiałem te 2 -3 setki odciągnąć.Jak zrobiłem te 300km na tym mobilu i gdy go zlałem to to co zlałem z silnika + to co zostało z wymiany nie mieściło mi się w bańce (tzn było pod sam korek). Następnie wlałem castrola i zostało mi w bańce troszkę mniej niż pół litra.Wtedy już coś mnie tknęło że więcej weszło ale olałem to.No ale Gdy wlałem 4L to już naprawdę się zdziwiłem.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 10 sty 2014, 18:23

No szklanki pompuja sie czasem i 20k jazdy po wymianie np

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 sty 2014, 19:22

Słyszałem o przypadkach że nawet do 200 km stukały ale osobiście tego nie widziałem więc nie wiem czy to nie bajki.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 10 sty 2014, 23:43

Przy słabym cisnieniu mozliwe

PtX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 05 paź 2011, 16:04
Lokalizacja: STA

Post autor: PtX » 18 sty 2014, 21:44

W A4 po wymianie tak po 100 km trochę ucichły ale dopiero po trasie do Polski przestały całkiem klekotać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sty 2014, 00:36

Witam ponownie.U mnie sytuacja jest wręcz śmieszna.W normalnym przypadku popychacze zazwyczaj sykają cały czas.Czasem po zagrzaniu,czasem przez cały czas po odpaleniu,czasem na wolnych jeśli pompka niedomaga.Tyle teorii.U mnie oczywiście nie może być tak różowo i normalnie bym wiedział co jest winą cykania.
U mnie jest rzecz dziwna i nie podchodząca pod żaden przykład który wspomniałem wyżej.Jak wspomniałem wczesnej dolałem oleju do max.Popychacze ucichły po ok 10km od dolewki.Jeździłem tak kilka dni i po ok 250km przegoniłem samochód na kilku krótkich odcinkach do odcięcia.Podjechałem pod dom i słyszę że znów coś cyka.Wkurwi... się niesamowicie ale pomyślałem kij z tym niech stuka.Mam już tego serdecznie dość.Rano odpalam - stuka nadal.Zrobiłem trasę ok 10km- przestało stukać.To było kilka dni temu.Od tej pory zrobiłem ponad 100km i nadal nic nie stuka.I co powiecie? Bądź tu człowieku mądry...
Jest jeden plus tej historii z wymiana popychaczy gdyż mechanik oddał poprzedni zestaw popychaczy do reklamacji i ją uznali i oddali kasę...
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 11:09 przez hudy, łącznie zmieniany 4 razy.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 19 sty 2014, 09:30

Odpuść sobie, a niech stukają jak im tak dobrze :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lut 2014, 10:51

Witam.Z racji tego że pociła mi się lekko uszczelka pokrywy zaworów zdjąłem przy okazji wałek rozrządu by jeszcze raz spojrzeć na popychacze.Popychacze wymieniałem jakieś 3tys km temu.Popychacze na pierwszy rzut oka wyglądają normalnie,są twarde nie uginają się.Jednak zauważyłem że dwa popychacze są wyklepane w miejscu styku z krzywką wałka.Czuć to tylko po przejechaniu palcem po powierzchni popychacza.Pozostałem 6 popychaczy jest równa.Te dwa które posiadają te ślady były przy 4 cylindrze właśnie w tym miejscu gdzie słychać stukanie.wałek w tym miejscu nie posiada śladów zużycia.Tylko popychacze są wyklepane.
No i chyba teoria mechaników którzy słyszeli stukanie że słychać popychacze ma rację bytu.Tylko że nie stukają z powodu że sa uszkodzone tylko z innej przyczyny.Jeszcze raz trzeba będzie pomierzyć gniazda popychaczy i zastanowić się nad tą teorią z przytkanym kanałem olejowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl