[b3 90 2.3 20v (7a)]problem z dogrzaniem silnika
z termostatami to jest tak jak w Lotto
Przerabiałem temat nie w jednym aucie.Albo trafisz na dobry ,albo zły .
Wahler okazal sie kichą w jednym z aut (seat ibiza Gt ) ,wsadziłem Gatesa i do tej pory smiga.
Brat polecał mi firmy Mera(tez przerabiał temat termostatów w Golfie 4 - AJM )
Nawet oryginał był kicha .
U siebie w 7A mam Wahlera i jak narazie OK.
Jeżeli wymieniales czujnik i jest sprawny to bardziej termostat bym obwiniał .
Jak temp. się zachowuje ? sprawdzales węże od chlodnicy ?
Przerabiałem temat nie w jednym aucie.Albo trafisz na dobry ,albo zły .
Wahler okazal sie kichą w jednym z aut (seat ibiza Gt ) ,wsadziłem Gatesa i do tej pory smiga.
Brat polecał mi firmy Mera(tez przerabiał temat termostatów w Golfie 4 - AJM )
Nawet oryginał był kicha .
U siebie w 7A mam Wahlera i jak narazie OK.
Jeżeli wymieniales czujnik i jest sprawny to bardziej termostat bym obwiniał .
Jak temp. się zachowuje ? sprawdzales węże od chlodnicy ?
Dzięki za odzew LU CASH
Na postoju doszedł do 90, natomiast podczas normalnej jazdy dochodzi do 70-80 max,
jeśli stanę na światłach rośnie i po nabraniu prędkości spada.
Typowe objawy termostatu, na starym tak było, ale dwa nowe pod rząd to samo, więc zacząłem się zastanawiać czy ten sinik ma jakiś feler, może ktoś ma jakiś patent.
Po przejażdżce zatrzymałem się i chłodnice ciepłe a temperatura może 70
Ok trzeba spróbować francuski.
Na postoju doszedł do 90, natomiast podczas normalnej jazdy dochodzi do 70-80 max,
jeśli stanę na światłach rośnie i po nabraniu prędkości spada.
Typowe objawy termostatu, na starym tak było, ale dwa nowe pod rząd to samo, więc zacząłem się zastanawiać czy ten sinik ma jakiś feler, może ktoś ma jakiś patent.
Po przejażdżce zatrzymałem się i chłodnice ciepłe a temperatura może 70
Ok trzeba spróbować francuski.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
proponuje się wpiąć pod czujnik 2 pin tak aby z niego pokazywał temp na zegary i sprawdzić sobie czy też spada temperatura. U mnie wpiąłem. co prawda daje on inne wskazania bo u mnie jest to jakieś 80 C przy staniu w korku ale samo zachowanie podczas jazdy da się w ten sposób określić. Jeden przewód wystarczy podciągnąć. Jeśli ktoś chce info który gdzie to mogę looknąć u siebie
Ale tym można wyeliminować błędne wskazanie czujnika - montowałem 3 szt i było bez zmian. Termostaty kupiłem 2x Wahler i 1x Wernet.kepasus pisze:proponuje się wpiąć pod czujnik 2 pin tak aby z niego pokazywał temp na zegary i sprawdzić sobie czy też spada temperatura. U mnie wpiąłem. co prawda daje on inne wskazania bo u mnie jest to jakieś 80 C przy staniu w korku ale samo zachowanie podczas jazdy da się w ten sposób określić. Jeden przewód wystarczy podciągnąć. Jeśli ktoś chce info który gdzie to mogę looknąć u siebie
A różni się czymś termostat NG od 7a? Bo może założyć się da ale jednak jego przepustowość się różnić. np w ng jest większa i zakladając taki mimo że pasuje rozmiarem to powoduje niedogrzanie silnika. Ja miałem ori termostat jeszcze 2 lata temu potem się zesrał więc musiałem zmienić kupiłem jakiś pierwszy lepszy w sklepie mot i już nie było to samo. nagrzewał się znacznie dłużej ale temp trzymał w miarę. minęło 2 latka okolo i znowu się zaczyna chyba cos sypać bo coraz dłużej rośnie temperatura do 90. Potrzebuje okolo 7-8 km na trasie aby się nagrzał do temp ekpl i trudno mu ją utrzymać. Termostaty teraz to straszny syf tzw chwilówka jak w prowidencie ;/
powiem wam tak tez walczylem dlugo z tymi dermostatami i zimnym powietrzem z nawiewow.
wymienilem gabki w tunelach pod deska , nowa nagrzewnice itp itd.... i dalej kicha jest tylko nieco lepiej... na trasie mam 60 stopni a po miescie normalnie 90. sam juz zglupialem. znajomy zakladal jakas elektryczna pompke z bmw do a6 zeby wymusic obieg i powiem ze grzanie zrobilo sie w koncy takie jakie powinno byc.
wymienilem gabki w tunelach pod deska , nowa nagrzewnice itp itd.... i dalej kicha jest tylko nieco lepiej... na trasie mam 60 stopni a po miescie normalnie 90. sam juz zglupialem. znajomy zakladal jakas elektryczna pompke z bmw do a6 zeby wymusic obieg i powiem ze grzanie zrobilo sie w koncy takie jakie powinno byc.