Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 90 2.3 20v (7a)]problem z dogrzaniem silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 06 gru 2013, 17:45

Pisałeś o modyfikacji, wiesz coś więcej??
Jak poradzili sobie ci, którzy mieli podobny problem. W ng niczego takiego nie było, w ogóle z takim przypadkiem spotykam się pierwszy raz nie licząc Poloneza ( tam też nie dogrzewało )

LU CASH

Post autor: LU CASH » 06 gru 2013, 18:55

z termostatami to jest tak jak w Lotto :-D

Przerabiałem temat nie w jednym aucie.Albo trafisz na dobry ,albo zły .

Wahler okazal sie kichą w jednym z aut (seat ibiza Gt ) ,wsadziłem Gatesa i do tej pory smiga.

Brat polecał mi firmy Mera(tez przerabiał temat termostatów w Golfie 4 - AJM )

Nawet oryginał był kicha .


U siebie w 7A mam Wahlera i jak narazie OK.


Jeżeli wymieniales czujnik i jest sprawny to bardziej termostat bym obwiniał .

Jak temp. się zachowuje ? sprawdzales węże od chlodnicy ?

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 06 gru 2013, 21:18

Dzięki za odzew LU CASH
Na postoju doszedł do 90, natomiast podczas normalnej jazdy dochodzi do 70-80 max,
jeśli stanę na światłach rośnie i po nabraniu prędkości spada.
Typowe objawy termostatu, na starym tak było, ale dwa nowe pod rząd to samo, więc zacząłem się zastanawiać czy ten sinik ma jakiś feler, może ktoś ma jakiś patent.
Po przejażdżce zatrzymałem się i chłodnice ciepłe a temperatura może 70
Ok trzeba spróbować francuski.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 10 sty 2014, 20:16

u siebie zmieniałem na gatesa, bo mialem niby niedogrzany silnik - na trasie nawet latem ponizej 70st, teraz zimą na trasie pokazuje jakies 80, czyli teoretycznie dobrze... teoretycznie, bo wciąż imho jest niedogrzany

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 20 sty 2014, 21:50

proponuje się wpiąć pod czujnik 2 pin tak aby z niego pokazywał temp na zegary i sprawdzić sobie czy też spada temperatura. U mnie wpiąłem. co prawda daje on inne wskazania bo u mnie jest to jakieś 80 C przy staniu w korku ale samo zachowanie podczas jazdy da się w ten sposób określić. :) Jeden przewód wystarczy podciągnąć. Jeśli ktoś chce info który gdzie to mogę looknąć u siebie :)

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 21 sty 2014, 19:02

kepasus pisze:proponuje się wpiąć pod czujnik 2 pin tak aby z niego pokazywał temp na zegary i sprawdzić sobie czy też spada temperatura. U mnie wpiąłem. co prawda daje on inne wskazania bo u mnie jest to jakieś 80 C przy staniu w korku ale samo zachowanie podczas jazdy da się w ten sposób określić. :) Jeden przewód wystarczy podciągnąć. Jeśli ktoś chce info który gdzie to mogę looknąć u siebie :)
Ale tym można wyeliminować błędne wskazanie czujnika - montowałem 3 szt i było bez zmian. Termostaty kupiłem 2x Wahler i 1x Wernet.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 21 sty 2014, 22:44

a sprawdz moze wentylator od chłodnicy moze termo włącznik w chłodnicy szwankuje?

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 21 sty 2014, 22:52

A różni się czymś termostat NG od 7a? Bo może założyć się da ale jednak jego przepustowość się różnić. np w ng jest większa i zakladając taki mimo że pasuje rozmiarem to powoduje niedogrzanie silnika. Ja miałem ori termostat jeszcze 2 lata temu potem się zesrał więc musiałem zmienić kupiłem jakiś pierwszy lepszy w sklepie mot i już nie było to samo. nagrzewał się znacznie dłużej ale temp trzymał w miarę. minęło 2 latka okolo i znowu się zaczyna chyba cos sypać bo coraz dłużej rośnie temperatura do 90. Potrzebuje okolo 7-8 km na trasie aby się nagrzał do temp ekpl i trudno mu ją utrzymać. Termostaty teraz to straszny syf tzw chwilówka jak w prowidencie ;/

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 22 sty 2014, 10:29

adamix98 pisze:a sprawdz moze wentylator od chłodnicy moze termo włącznik w chłodnicy szwankuje?
To nic nie ma do niedogrzania silnika. Jeśli termostat dobrze trzyma to wentylator może sobie chłodzić... zimną chłodnicę.

Termostat jest taki sam jak w NG ( o ile mi wiadomo )

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 28 sty 2014, 23:42

a moze masz kamien w silniku?

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 29 sty 2014, 04:12

Panowie wymieńcie termostat na oryginalny i problemu nie będzie.
Jak dalej wskazania będą nie takie to czujnik temperatury,tylko oryginalny bo podróży przekłamują.
Ponad pięć lat jeździłem qpq 7A i nigdy mi nie dogrzewał.
Zdrówka.

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 25 lut 2014, 19:35

powiem wam tak tez walczylem dlugo z tymi dermostatami i zimnym powietrzem z nawiewow.

wymienilem gabki w tunelach pod deska , nowa nagrzewnice itp itd.... i dalej kicha jest tylko nieco lepiej... na trasie mam 60 stopni a po miescie normalnie 90. sam juz zglupialem. znajomy zakladal jakas elektryczna pompke z bmw do a6 zeby wymusic obieg i powiem ze grzanie zrobilo sie w koncy takie jakie powinno byc.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 25 lut 2014, 20:54

Ja nie narzekam na zimne powietrze z nawiewów, tylko na temperaturę silnika podczas jazdy na trasie 60-70 stopni. Teraz wymieniam rozrząd ale wrócę to tego po wymianie, bo mi to spać nie daje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl