Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT+LPG] awaria WN, strzały uszkodzenia dopływu paliwa

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

[B4 ABT+LPG] awaria WN, strzały uszkodzenia dopływu paliwa

Post autor: Sasaku » 09 sty 2014, 20:19

Witam jakiś czas temu w miejscowości gdzie mieszkam była zamieć. Nastepnego dnia ide do audiczki wsiadam odpalam a autko tak dziwnie głucho kręcił zagładam pod maskę a tam po samą pokrywe śniegu nawiało :/ Cały silnik wyczyściłem ze śniegu osuszyłem dmuchawą ale autko nie chciało załapać:/ dopiero nastepnego dnia jakoś odpalil trzymał bardzo niskie (o dziwo stabilnie) obroty. Poczekałem aż nagrzał się (ok 70 stopni) i wstawiłem do garażu. Audi pracowało normalnie ale gdy gwałtownie wcisnełem gaz dławił się i jakies 3-4 razy strzelił :/ Wieczorem w ciemnym zauważyłem, że z kopułki na wszystkie strony po wcisnięciu gwałtownie na gaz pokazała się "pajęczyna" i auto znów strzeliło i czuć było na pokładzie BP. Nastepnie po tych strzałach zajrzałem pod pokrywe filtra powietrza i wtedy meksyk :/ pokorywa od środka była była nadtopiona, filtr powietrza cały osmolony, i najgorsze górna część monowtrysku jest potopiona w lekkim stopniu :/ wymieniłem kopułke palec swiece i przewody i autko chodzi normalnie ale martwi mnie ten monowtrysk bo od czasu do czasu w czasie jazdy jest czuć benzyne (jadąc na LPG) i bardzo szybko BP ubywa wg wskaźnika.

Jakieś sugestie? Pomoc? nie wiem czy nie jest to bezpieczna taka jazda:/ Jak ktoś wie cokolwiek lub się zainteresuje mogę wrzucić zdjecia monowtrysku jak wygląda po tych strzałach

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 09 sty 2014, 20:42

Tak czy siak musisz wymienić samą górę z wtryskiwaczem, nie ma co ryzykować jeśli przepustnica nie ucierpiała to sama góra akurat nie jest droga ;-)

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 10 sty 2014, 00:41

a możesz mi podesłać link bezpośredni żeby mógł od razu zamówić?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 sty 2014, 00:42

Albo zrób odcięcie pompy paliwa przy pracy na gazie jeśli szukasz najtańszego możliwego rozwiązania problemu.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 10 sty 2014, 15:55

Sasaku, PW...
aldi, Można, sam chciałem tak zrobić w poprzednim aucie ale gazownik (mój dobry znajomy) szybko mi to wybił z głowy, mimo że napięcie na wtryskiwacz jest wtedy odcinane przez komp od lpg to lepiej żeby przez wtryskiwacz przepływało paliwo i było w obiegu spowrotem do baku. ;-)

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 10 sty 2014, 20:13

a wiec tak stwierdzilem ze cos jest nie tak z benzyna a dokladnie mimo ze jezdze na lpg to po przejechaniu kilkudziesieciu km jest zauwazalne ze ubywa BP (wg wskazowki na zegarach) i czasem jest czuć BP na pokladzie :/ druga sprawa jest taka ze po przełaczeniu na LPG jest slychac pompe paliwa (tak mysle bo tzw "szum" jest slychac z tylu auta) i teraz nie wiem czy przed awaria tez bylo ja slychac na LPG :/ a co do monowtrysku to brat mi powiedział ze gorna podstawa z wtryskiwaczem co jest w ABT byla rowniez montowana w golfach 2 1.8 90km i pytanie do znawcow czy tak faktycznie jest? jesli tak to mam w garazu caly taki silnik i na moje oko wyglada tak samo :) czekam na odpowiedzi na pytania zawarte w tym poscie :-D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 sty 2014, 20:48

Z którego roku ten silnik z golfa i jakie jest jego znaczenie. Bo tak na pałę wybierając w etce golfa z 1994 roku to wtrysk jest taki sam w niektórych latach produkcji (oznaczone od którego numeru nadwozia).

http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1155964/
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/199 ... 9/1265863/

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 10 sty 2014, 21:36

aldi musiałbym sprawdzić przez weekend będzie słabo z racji, że mnie nie ma w domu ;) a linki które wstawiłeś dużo mi nie mówią bo wszystko jest "why hide?" ;) a na temat problemu z BP coś wiesz?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 sty 2014, 21:48

Musisz być zalogowany aby zobaczyć wszystko jak nie chcesz się rejestrować to tu masz loginy i hasła: http://bugmenot.com/view/vagcat.com (tylko strona nie zawsze działa).
Sasaku pisze:a na temat problemu z BP coś wiesz?
Tego z ubywaniem benzyny?
1. wskaźnik paliwa w audi 80 pokazuje co mu się podoba
2. wystrzały gazu usmażyły ci uszczelnienia w zespole wtryskowym i paliwo leci do kolektora.
M4teusz pisze:aldi, Można, sam chciałem tak zrobić w poprzednim aucie ale gazownik (mój dobry znajomy) szybko mi to wybił z głowy, mimo że napięcie na wtryskiwacz jest wtedy odcinane przez komp od lpg to lepiej żeby przez wtryskiwacz przepływało paliwo i było w obiegu spowrotem do baku. ;-)
Tylko dla osób jeżdżąc na gazie bez paliwa to najlepsza opcja aby nie zjechać pompy.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 10 sty 2014, 21:57

Tak brat ma rację... Golf II, Golf III, Vento, Passat, Seat Toledo, Cordoba, Ibiza, .... Lista jest jeszcze dłuższa i można śmiało przekładać (wiem bo sam tak zakładałem) i mimo że ori numery często były inne niż powinny wszystko chodziło jak należy, różnica była tylko w silniczkach krokowych na przepustnicy (były 4 i 6 pinowe) i prawdopodobnie na regulacji TPS-u. Co do pompy paliwa to jest ok, powinna pracować nawet przy pracy na LPG. Co do problemu ze znikającą PB to trudno tak na odległość coś powiedzieć bez obejrzenia co i jak... :roll:

aldi zgadzam się w 100% ale nie biorę pod uwagę jazdy z pustym bakiem ;-)

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 19 sty 2014, 09:25

A więc przełożyłem tę podstawę z wtryskiem z mk2. Autko chodzi elegancko! Główna przyczyna leżała po stronie tego czujnika temp co jest przy tym wtrysku, u mnie był on praktycznie cały spalony i zalany plastikem :) wymieniłem też niebieski czujnik temp bo stary miał pękniętą metalową podstawę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl